Permalänk

Ny skärm vaknar ej

Hallå!
Fick precis hem min nya skärm, BenQ 27" EW2750ZL, från inet. Packade upp allt, satte i alla kablar. Men skärmen vill fan inte starta. Datorn har touch-knappar, och startknappen reagerar ej och lysdioden reagerar inte heller. Har ändrat kablar och eluttag men inget verkar få den att lysa. När jag kopplar HDMI-kabeln in i datorn och in i skärmen så känner datorn av den och väljer den som första skärm, har två skärmar, men ingen bild dyker upp. Edit: Lyckades ändra så min gamla skärm är min main display. Datorn känner igen skärmen och det står korrekt namn.

Jag antar att problemet antingen är att skärmen är paj alt. något i strömförsörjningen. Då jag verkligen inte känner för att skicka tillbaka min skärm nu, en timma efter att jag hämtade den, så letar jag efter andra möjligheter. Har någon något förslag på felsökning? Eller är det bara att inse att skärmen är sönder, kontakta inet och be om pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem

Pröva med andra kablar, annars är det bara att skicka in den på garanti.
Annars kan du ju åka med den till inet så testar dem den på plats.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt