Vad har ni för smaskens alltid hemma?

Permalänk
Avstängd

Vad har ni för smaskens alltid hemma?

God kväll

Har ett litet "problem" alltid när jag går å handlar köper jag bara precis det jag behöver så nu sitter man här med tråkigt kranvatten när man är sugen på pepsi max kommer helt enkelt inte på något när man väl är på ICA.

Vad för gott brukar ni köpa hem?

Permalänk
Medlem

Öl, chilinötter.
Är ingen storförbrukare av det men tycker om det och ser alltid till att det finns när man är sugen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Ölen över sommaren är San Miguel

Sen har jag en rejäl whiky-hylla över mitt skrivbord som jag gärna unnar mig

Annars i kylen har jag mycket choklad (vill ha den kall!)

Permalänk
Medlem

Whisky och ostkrokar

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Kexchoklad, baconchips och Cola

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Nudlar.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Öl och chips brukar alltid finnas

Permalänk
Medlem

Bacon, så man kan fixa baconmackor på kvällen

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag alltid är sugen ser jag till att inte ha snacks hemma. Det blir istället att jag köper godis/chips/ostbågar/etc etc när jag väljer att bejaka min ätstörning.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Beef Jerky, Nacho chips, Salmiak, Jordgubbar, Ärter, Cream Cola, Ginger Beer, Pucko, Sojayogurt med smak av kokos xD

Jag äter en salig blandning av snacks...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Bacon, så man kan fixa baconmackor på kvällen

Berätta gärna mer om dessa baconmackor, hur du tillagar dem, ingredienser osv

Själv försöker jag alltid ha tjipps hemma, 30g per vecka får konsumeras.

Permalänk
Medlem

Vita twix. Finns i 10 pack på matsmart för 5kr.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Whisky och ostkrokar

Vilken combo! Några särkilda sorter du föredrar ihopa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Vilken combo! Några särkilda sorter du föredrar ihopa?

Kanske inte samtidigt då^^ frågan var juh vad som alltid fanns hemma men eftersom du frågar så sherryfats lagrad whisky och Olw's ostkrokar

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Finns i princip alltid någon form av kakor hemma, eller kex.

Permalänk
Medlem

Kan aldrig ha något smaskens hemma... Minns att jag hade en kompis som liten som typ kunde ha en godispåse i skafferiet i två veckor och bara ta en godis då och då... Kommer aldrig i hela mitt liv förstå hur han fungerade.

Permalänk
Entusiast

Hembakad kladdkaka finns nästan alltid i kylen eller frysen med tillhörande vispgrädde, det är obligatoriskt.
Men inte någon färdigbakad inte, usch.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

KETCHUP måste alltid finns hemma!

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Chips av någon sort brukar alltid finnas hemma om inget barn har ätit upp dom
sedan skaffa man ett minikylskåp nu i våras så

Lite dricka finns alltid

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Öl, cider och asiatisk beef-, pork- samt fish jerky. Riktigt gott, man blir rätt så snabbt trötta på de amerikanska varianterna.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Kan aldrig ha något smaskens hemma... Minns att jag hade en kompis som liten som typ kunde ha en godispåse i skafferiet i två veckor och bara ta en godis då och då... Kommer aldrig i hela mitt liv förstå hur han fungerade.

En sådan kompis hade jag med, sjuka typer det finns.

ALLT ELLER INGET!

Permalänk
Medlem

Dugges High Five. De försvinner rätt fort, tur att det är nära till glasbanken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Glass...

100%ig glassoman, har alltid minst 4 olika GB-glassar hemma, köper ofta storpacka av blandade GB-glassar, speciellt under sommaren. Skulle en skolglass komma hem till mig under en varm sommardag skulle dom ha kul i flera timmar...

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Entrecote, grönmögelsost och ett glas mycket bra Italienskt eller spanskt rödvin ifall man blir sugen är måste varor hos mig.

Lätt att plocka fram en redan färdigskuren bit utav en ca 150 g (liten bit) ur frysen medan man sätter på stekpanna och tinar den i micro på lägsta i 30 sec. Krydda stek på riktigt het stekpanna. Vinet håller i minst 1 vecka med vacumkork och räcker till ca 5 st stora glas.

Förbannat gott.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Turkisk peber/jordnötter finns nästan alltid i skåpen.
Har även ofta cocacola i kylen.
Äter dock kring 1000-1500 kcal om dagen så t.ex en påse jordnötter räcker bra länge =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Proteinbars och aminosyror då jag tröttnade på att vara en pluffsig medelsvensson för två år sedan. De gånger jag köper snask är det slut inom en timme var sig det är ett kinderägg eller 2x200g marabou.

Edit: BCAA med colasmak (som glassen igloo) funkar förvånansvärt bra för att häva sötsug som gör sig påmint.

Permalänk
Föredetting

Försöker ha cashewnötter hemma, kan ibland bli en Red Bull också. Var colanarkoman bra länge, men har börjat motionera såpass mycket att jag dumpade det för att se om det blev bättre. Högst tveksam till om det gjorde någon skillnad prestationsmässigt, men det blir åtminstone 30-60 gram mindre socker om dagen, vilket förmodligen inte skadar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Snus. Det står man sig på.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vinylens:

Chips av någon sort brukar alltid finnas hemma om inget barn har ätit upp dom
sedan skaffa man ett minikylskåp nu i våras så
http://i.imgur.com/dHDkrhQ.jpg
Lite dricka finns alltid

Allting så fint uppradat utom den där päroncidern i botten, snälla peta till den så mitt ordningssinne kan få ro.

När det gäller mig själv har Coca-Cola varit min stora last i år, speciellt gillar jag Life-varianten. Det finns alltid hemma även om jag skulle vilja dra ner på sockerdrickandet. Kan även tycka det är gott med Aloe Veradryck eller någon god juice för att ersätta Colan lite.

Snacks är gott men äter inte jättemycket av det. Chips, baconchips eller ostbågar av den knapriga varianten tenderar att finnas hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Proteinbars och aminosyror då jag tröttnade på att vara en pluffsig medelsvensson för två år sedan. De gånger jag köper snask är det slut inom en timme var sig det är ett kinderägg eller 2x200g marabou.

Edit: BCAA med colasmak (som glassen igloo) funkar förvånansvärt bra för att häva sötsug som gör sig påmint.

Medelsvensson FTW!

Visa signatur

Citera för svar!