Nexus 2016 - Sailfish & Marlin

Permalänk
Medlem

Nexus 2016 - Sailfish & Marlin

Då jag själv är mycket intresserad av de kommande Google Nexus-telefonerna så tänkte jag skapa en tråd om ämnet.

Vad vet vi?

Egentligen vet vi inget med säkerhet just nu (2016-06-25) annat än att det kommer att lanseras telefoner till hösten/vintern 2016.

Rykten

2016-06-23:

Citat:

Unfortunately, we are not able to share direct evidence from our sources, both due to the sensitive nature of that evidence and the way in which it was relayed to us. Suffice it to say, we would not publish this information if we did not feel confident in the quality of that source. Here is what we know about one of two Nexus phones, codenamed "Sailfish."

Manufactured by HTC
5" 1080p display (~440PPI)
Quad-core 2.0GHz 64-bit processor (model unknown)
4GB RAM
2770mAh battery
32GB storage (unknown if multiple models will be available, or even if this is the base storage level)
12MP rear camera, 8MP front
Rear-mounted fingerprint scanner
USB-C port (bottom)
Bottom-firing speaker or speakers (unknown if dual)
Top-mounted headphone jack
Bluetooth 4.2
The 5" display has been previously rumored - codenames for the Sailfish and Marlin early on were alleged to be T50 and T55, respectively, and we had an earlier source months back tell us that the smaller of the two phones would use a 5" display. The rest, though, is largely down to our trust of this source.

Källa är AndroidPolice.

Jag tycker vi kan diskutera eventuella rykten rätt fritt bara man hänvisar till pålitliga källor och inte "word-to-mouth".

Vad tror ni om ovanstående specifikationer? Vad hoppas ni att man inkluderar i telefonen?

Själv håller jag tummarna för trådlös laddning som Nexus 5 men jag börjar inse att det inte verkar ligga något krut på det tyvärr.

Till mod: Eftersom att namnen är osäkra så reserverar jag mig för att eventuellt anmäla om ändring framöver då saker och ting klarnar. Hoppas att det är OK!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk

Eftersom det redan finns ett mobiloperativ som heter Sailfish så lär det bara vara ett arbetsnamn på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Eftersom det redan finns ett mobiloperativ som heter Sailfish så lär det bara vara ett arbetsnamn på mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, jag skrev en liten notis om det som du kanske ser i trådstarten. Men tillsvidare så får vi förhålla oss till läckorna tills det kommer mer konkret information.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB