Byte/råd om nu teleoperatör

Permalänk
Medlem

Byte/råd om nu teleoperatör

Hej.

Vill ha lite tips från er ang teleoperatörer.

Sitter med ett tre-abonnemang,men jag är less och rentav förbannad på deras usla täckning.

Så nu när i sommar när bindningstiden går ut så hade jag tänkt att byta och behöver tips

Även tips på telefoner är välkommet, då min börjar haverera mer och mer. Samsung s5.

Med vänlig hälsning.

Andreas

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av deV666:

Hej.

Vill ha lite tips från er ang teleoperatörer.

Sitter med ett tre-abonnemang,men jag är less och rentav förbannad på deras usla täckning.

Så nu när i sommar när bindningstiden går ut så hade jag tänkt att byta och behöver tips

Även tips på telefoner är välkommet, då min börjar haverera mer och mer. Samsung s5.

Med vänlig hälsning.

Andreas

Operatör, så har jag varit väldigt nöjd med Tele2. Som telefon, kanske en OnePlus Three?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Halebops (Telias nät) 3G är väldigt stabilt, men trots att jag bor i ett storstadsområde så har jag bekymmer med 4G, men det kanske beror mer på min mobil och mitt SIM-kort än dem. Fanns nämligen knappt när 4G kom.

Visa signatur

Nuvarande system 2016-:
Intel i5-4570S | ASUS H97M-E | Corsair RM550X | 16 GB DDR3 Ballistix Sport | BeQuiet Pure Rock | Samsung EVO 850 250 GB | Temjin TJ08-E | Samsung Writemaster DVD-RW | Dell S2216 21,5" @1920x1080 | Windows 7

Gamla system: https://anotepad.com/notes/kt55k5

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med Telenors nät här i Stockholm. Funkar även bra efter kusten norröver.
Men priset är ganska högt och nu när man trillar runt som student så är det segt. Kommer därför att prova Vimla. Verkar vara samma nät som Telenor men till en bråkdel av priset.

Sen förstår jag att det inte kommer vara samma kundtjänst eller prioritet i nätet. Men det enda jag gör i dagsläget med mobil är surfa, streama och ringa ett eller annat telefonsamtal i månaden och det kommer de nog att kunna hantera.

Mobiler är väll allihopa likadana nuförtiden. Oavsett vad för ny telefon man väljer kommer de att vara snabba, flyta i menyer och kunna ta bra bilder. Välj märket du tycker om så blir du nog nöjd.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tack för era svar ☺ jag går nog med telia och samsung galaxy s7 edge, jag fått flera rekommendationer av vänner men ska kolla vidare. Tack för att ni tog er tid ☺

Ha en bra sommar ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5900x x570 TOMAHAWK 32gb G.SKILL TRIDENT NEO CL14w ASUS 1080TI

Permalänk

Jag kör Telia, om inte bästa så i alla fall nära bästa täckningen generellt över landet. Lite dyra med sina abonnemang om man inte har ett gammalt kvar liggande, men annars är jag nöjd i alla fall.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjellkritisk:

Halebops (Telias nät) 3G är väldigt stabilt, men trots att jag bor i ett storstadsområde så har jag bekymmer med 4G, men det kanske beror mer på min mobil och mitt SIM-kort än dem. Fanns nämligen knappt när 4G kom.

Njae, beroende på vad du menar med bekymmer så kanske det inte beror på mobilen, Telia har ganska dålig 4G täckning enligt min erfarenhet.
Åker runt mycket i Stockholm i jobbet och har Telia på jobbluren och den ligger väldigt ofta och pendlar mellen 25-75% och ibland tappar den 4G helt medans min privata lur i princip alltid ligger på 100% med Tele2/Comviq, väldigt sällan jag droppar under 75%.
Har provat att flytta simkortet mellan lurarna men det ger samma resultat så det är inte pga telefonen.

Har hänt mer än en gång att jag valt att utföra de rapporter som vi gör vid avklarat arbete på min privata mobil istället för jobbmobilen när jag inte har någon 4G mottagning alls med Telia.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Njae, beroende på vad du menar med bekymmer så kanske det inte beror på mobilen, Telia har ganska dålig 4G täckning enligt min erfarenhet.
Åker runt mycket i Stockholm i jobbet och har Telia på jobbluren och den ligger väldigt ofta och pendlar mellen 25-75% och ibland tappar den 4G helt medans min privata lur i princip alltid ligger på 100% med Tele2/Comviq, väldigt sällan jag droppar under 75%.
Har provat att flytta simkortet mellan lurarna men det ger samma resultat så det är inte pga telefonen.

Har hänt mer än en gång att jag valt att utföra de rapporter som vi gör vid avklarat arbete på min privata mobil istället för jobbmobilen när jag inte har någon 4G mottagning alls med Telia.

Det du missar är även att operatörerna har olika frekvenser ofta, så att prova en annan mobil betyder inte alltid att det inte är mobilens fel.

Jag har Telia idag, för täckningens skull. Men jag ska lämna telia efter mina 15 års hos telia i vinter, jag tänkte välja tele2(som jag har på ipad.) dom har bra täckning och bra priser. Telia har superb täckning i mina trakter (stockholm, skärgården osv.)

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera Tele2. Även om de har bra täckning och bra priser så har de den sämsta kundservicen jag någonsin stött på.

Jag köpte min Samsung Galaxy S7 Edge av dem på releasen i mars. För att göra en lång historia kort så slutade den att fungera efter 3 veckor. Jag tvingades skicka in den på verkstad totalt 4 gånger för att de aldrig lyckades lösa alla problem och ibland kunde de inte "hitta felet". Så jag var utan min mobil i över 2 månader. Jag ville såklart häva köpet efter 3 försök, men de sa att eftersom de inte lyckats hitta felet vid ett tillfälle så räknas inte det. Att jag var tvungen att anmäla dem om jag ville få köpet hävt. De hade en extremt dålig attityd till att hjälpa till, framförallt butikschefer och kundservice på telefon. Så efter detta har jag bytt operatör och kommer aldrig gå tillbaka till de asen.

Det finns garanterat liknande historier hos andra operatörer, men jag har varit i kontakt med så många hos Tele2 (20 besök i olika butiker och lika många samtal med olika instanser hos kundservicen). Så Tele2 är genomruttet, från botten till toppen.