TV med appen GLWiZ i sin appstore - råd inför köp!

Permalänk
Avstängd

TV med appen GLWiZ i sin appstore - råd inför köp!

Är inte så insatt i TV längre då det var år sen jag försökte hitta något. Men även nu kommer man ihåg hur jävla jobbigt det kan vara så jag vänder mig till er söta varelser då det är en smärre tidsgräns på en av apparaterna som intresserat min far.

Kollade lite på TV'n http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55JS8505XXE/s...

Den verkar helt ok men ingen annan återförsäljare säljer den, dock förstår jag detta då det trycks ut lika många TV'n som myrägg per minut.

Det är en TV för min far då han gärna vill ha tillgång till appen GLWiZ. Enligt hans vänner är det en Samsung app men har även hittat den i LG's Store. Finns säkert i andra också då den verkar rätt populär när det kommer till asiatiskt TV-tittande.

Anywho, finns det någon annan rekommendation? Gillar inte curved-designen då det är den dummaste gimmicken hittills på TV-marknaden och att den har aktiv 3D är också något som får en att slakna.

Dessa båda "funktioner" är ju egentligen på TV'n som är lite dyrare så det borde finnas likvärdig TV med kanske flat 60" och ingen/passiv 3D?

Storlek är av vikt, en App Store och även livskvalitét. Inget annat smålull är egentligen intressant. Kommer det med något extra så visst, I'll take it men det är inte huvudsakliga syftet.

Har själv haft en LG som fått en liten svart fläck/moln på lägre högra delen. Inte clouding men något åt det hållet. VÄldigt irriterande och inte något man skulle vilja hända någon annan.

Så kort och gott: En TV med Apptillgång (specifikt: GLWiZ), stor skärm och som håller bra kvalitét.