Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Dell support erfarenheter?

Någon som har erfarenhet med dells reparation av skärmar?
Jag fick idag min skärm upplockad av UPS och utbytet är mycket bättre än den tidigare då den har minimal glow. Kommer dem och plockar upp denna när min tidigare skärm har blivit reparerad eller hur fungerar det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007

@cei122
Tjena min upplevelse av Dell support och med Ups som hämtar och lämnar är perfekt fungerar över förväntan när jag använt det.

Som det varit när dom hämtat mina skärmar med problem så har dom lämnat av en dagen innan och sagt till mig att packa ner min i samma emballage som den "nya / refurbished" kom i och sedan ringa bestämma en tid med dom för upp plock varpå dom plockar upp min gamla skärm och sedan e det klart.

Det här är något dom förklarat och varit väldigt tydliga med varje gång jag gjort något sådant här så vet inte hur de lyckats undgå dig.

Men normalt sätt lämnar dom en fungerande reparerad skärm dom har en ersättningsskärm och sedan hämtar dom upp din så ska det vara klart.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016
Skrivet av BaZZe:

@cei122
Tjena min upplevelse av Dell support och med Ups som hämtar och lämnar är perfekt fungerar över förväntan när jag använt det.

Som det varit när dom hämtat mina skärmar med problem så har dom lämnat av en dagen innan och sagt till mig att packa ner min i samma emballage som den "nya / refurbished" kom i och sedan ringa bestämma en tid med dom för upp plock varpå dom plockar upp min gamla skärm och sedan e det klart.

Det här är något dom förklarat och varit väldigt tydliga med varje gång jag gjort något sådant här så vet inte hur de lyckats undgå dig.

Men normalt sätt lämnar dom en fungerande reparerad skärm dom har en ersättningsskärm och sedan hämtar dom upp din så ska det vara klart.

Hej, tack för svar!
Vid samtal med dell förra veckan sa dem att de skulle återkomma med information via telefon innan utbytet skedde men detta hände aldrig och UPS var som sagt här idag och lämnade en skärm/tog min gamla. Jag antar att skärmen de lämnade är min "nya" skärm då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av cei122:

Hej, tack för svar!
Vid samtal med dell förra veckan sa dem att de skulle återkomma med information via telefon innan utbytet skedde men detta hände aldrig och UPS var som sagt här idag och lämnade en skärm/tog min gamla. Jag antar att skärmen de lämnade är min "nya" skärm då.

Så har det alltid varit för mig när dom varit lämnat och sen hämtat iallafall annars får du helt enkelt höra av dig till Dell igen om dom var otydliga.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2003

Kontanta DellCare här på forumet. Karina ger outstanding support på Dell!