Skärmskydd eller inte? S7 Edge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Skärmskydd eller inte? S7 Edge

Hej!
Är det värt att köpa till skärmskydd till S7 Edge, eller är det bara onödigt? Hur gör ni som, använder ni er av skärmskydd?

Citera För Svar

CPU: I7 4770k GPU: GTX 780 Ti Moderkort: Asrock Z87 pro 3
PSU: Corsair CX750m 750w HDD: 1tb Seagate Barracuda
RAM: 8gb Crucial Ballistix 1600mhz OS: Windows 8.1 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min röda stol
Registrerad
Jul 2014

Jag har ingen S7 edge men jag använder aldrig skärmskydd eller skall till mina telefoner, men om du tycker du tappar saker så kan de vara bra.
Edge delen av skärmen kan ju vara en riskzon om den slår i något. Det är upp till dig om du vill ha det, om du köper är det nog bäst att köpa något skydd som är gjort av gorilla glass för då borde det inte kännas av att det är ett extra lager på.

| Rotmoset På Burk => | R4 Define | i5 Kvarg Extreme Edition (4670K) @ 4.3Ghz, 1.275V w/ PH-TC14PE | Asrock Z87 Extreme6/ac | GTX 1080 SuperJetStream @ Stock/StockMhz | HyperX Fury 16GB 4x4 @ CL10 1600Mhz | RM650 | Kingston V300 120GB | 2TB HDD | Logitech G710+ | QPad QH-85 | Naos 7000 @ 800DPI | LG G4 (Rooted) | Acer GN246HLBbid @ 1920x1080 144Hz | BenQ G2420HDBL @ 1920x1080 60Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Aldrig använt skärmskydd själv på någon av mobilerna. Inte en enda repa än så länge iallafall.

Har man tänkt behandla den lite vårdslöst kan det kanske vara bra.

Ett tips är att inte välja skydd av glas då dessa spricker för lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Galvanizer:

Aldrig använt skärmskydd själv på någon av mobilerna. Inte en enda repa än så länge iallafall.

Har man tänkt behandla den lite vårdslöst kan det kanske vara bra.

Ett tips är att inte välja skydd av glas då dessa spricker för lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Men ett mjukt i plast skyddar bättre? Tror jag inte.
Finns många bra typer av skydd.

TS: Alltid skydd i form av skal och displayskydd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av tcntad:

Men ett mjukt i plast skyddar bättre? Tror jag inte.
Finns många bra typer av skydd.

TS: Alltid skydd i form av skal och displayskydd.

Displayskydden gjorda av glas spricker tydligen om minsta lilla dammkorn finns kvar på displayen när man monterar det. Eller om man råkar trycka emot nageln lite galet.

Tror att det var det här skyddet min fru hade på sin iPhone http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2795121

Det sprack för ett tag sedan. Men vi har inte brytt oss om att byta ut det ännu. Det är ju en skyddsfilm i/på dessa glasskydd som förhindrar att glasbitar ska lossna.