Mikrofon för commentary, spel osv.

Permalänk
Medlem

Mikrofon för commentary, spel osv.

Tjena!

Har tröttnat på min brusiga Astro a50 mikrofon och letar då efter en mikrofon med en arm.

Har en budget på 2-3 tusen men kan sträcka mig till 4 om det verkligen behövs.

Så jag behöver:

Mikrofon med tillbehör om det behövs.
En passande arm till mikrofonen

Ha en fortsatt bra tordagskväll!

Permalänk
Skrivet av krupty:

Har en budget på 2-3 tusen men kan sträcka mig till 4 om det verkligen behövs.

Det beror lite på vad du vill åstadkomma och vad du använder för närvarande. Om du inte har ett musikljudkort hade jag nog köpt en USB-ansluten stormembransmikrofon för under tusenlappen och ett lättmanövrerat stativ med bordsfäste.
Olm du har mycket störande ljud i inspelningsutrymmet kan det vara läge att använda en dynamisk sångmikrofon och köra mer närmikat, eller förse mikrofonen med puffskydd.

Resterande budget, då? Du kommer nog att bli petigare och petigare med akustiken vid inspelningsplats ju längre du håller på att spela in, så spara en del av pengarna till ljuddämpning (akustikplattor, nya tätningslister till dörrar och fönster).

Permalänk
Medlem

En trevlig usb setup skulle kunna va mikrofon Røde NT-USB med mikrofonarm Røde PSA-1 och shockmount Røde PSM-1 eller Røde SM6.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic