Bioshock: The Collection blir gratis uppgradering på PC

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Bioshock: The Collection blir gratis uppgradering på PC

2K Games rullar ut en samling med alla tre Bioshock-spel och passar på att uppdatera två av dessa med ny grafik. Spelen kommer även komplett med allt nedladdningsbart material som släppts.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

http://imgur.com/4YbFCWL

haha no suprice.

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010

Kul, då kanske det äntligen är dags att spela utan tvåan, hade spelat ettan och Infinite men inte tvåan av någon outgrundlig anledning.

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Halv tråkigt med dessa remakes. Gillade alla bioshock, de lite wierda spelen Skulle utan tvekan köpa nästa i serien ifall den kommer.

Skickades från m.sweclockers.com

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | MSI 1080 ti Gaming x | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Htpc: A8-7600 | hyperx 8gb | kinstone V300 120gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Oneone:

Undrade precis om de skulle fixa buggen/featuren (beroende på hur man ser det) att man inte kan stänga av aim-assist vid aim down sights i Bioshock Infinite på PC men så kul ska vi alltså inte ha det...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2007

Undrar om det kommer stöd för Linux till de första två titlarna nu?
(Då Linuxstöd redan finns för Bioshock Infinite.)

Saxat från reddit:
BioShock Infinite is a good port for the most part, but the two addons "Burial at Sea" require you to have played BioShock 1, which is a bit silly from a Linux gamer's perspective.

Maybe we can get them to let someone port the two games, but they need to know there is demand first.

You can Tweet at them: @2K

You can... whatever them on Facebook: https://www.facebook.com/2K

I also made a forum post: http://forums.2k.com/showthread.php?3607891-BioShock-amp-BioS...

And there's a thread on the Steam forums: http://steamcommunity.com/app/7670/discussions/0/864957182780...
Man kan ju alltid hoppas!

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 16.04 LTS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Enbart första Bioshock som var bra...Infinite var sjukt tråkigt imo. Snyggt dock.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Och jag som faktiskt inte spelat Bioshock -spelen ännu!
... och har velat göra det i ordning med, kanon ju!

Att jag redan äger alla tre titlarna och därmed får de nya versionerna (iaf 1'an och 2'an) gratis är ju bara helt underbart!

Detta var en riktigt trevlig överaskning såhär på en fredag!

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av BrottOchStraff:

Enbart första Bioshock som var bra...Infinite var sjukt tråkigt imo. Snyggt dock.

Tvåan hade faktiskt en rätt bra berättelse och design dock. Just att man kunde använda kombo med plasmas och vapen samtidigt var härligt, och många av de härliga vapen och andra delarna fanns kvar (från 1:an).

Infinite vete tusan vad jag tyckte... det var Bioshock, men saknade verkligen känslan av det på något sätt. Att de nerfade hela samspelet med Elizabeth gjorde att mycket av spelet tappade känsla. Visst.. hon kunde hämta ammo, men i första trailern gjorde hon så mycket mer.

Oavsett så, gratis kan man inte klara på priset iaf
Jag har inte spela Bioshock 1 och 2 på ett tag nu, så det låter som det kan bli kul att göra på nya maskinen.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Kanske dags att ta sig i kragen och spela klart Bioshock någon gång då. Tror inte jag har så jättemycket kvar. Grafiken tycker jag ser helt ok ut. Det är så mycket atmosfär och de har använt sina resurser väl.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001

Najs, ettan och tvåan är riktigt bra, trean not so much.

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | MK: MSI x99 Pro Carbon | Gpu: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Psu: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla D5 pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
Levande Spirulina och phytoplankton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Vad jag förstått är detta inte en riktig remastered version med högupplösta texturer osv utan bara en uppdatering som får 1an och 2an att kunna köras på moderna system. Hade vart sjysst med en konvertering till Infinite motorn samt fullständigt omarbetade texturer och NPCer.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Defender:

Najs, ettan och tvåan är riktigt bra, trean not so much.

Agreed! Infinite blev rejält överhypat och långt ifrån lika bra som ettan och tvåan.

Corsair Obsidian 650D / Silverstone Strider 1200w / Intel 2600K / Corsair H100 / ASUS Sabertooth Z77 / Corsair Vengeance 1866mhz 16GB / 2x Intel 520 240GB Raid0 / 5x WD 3TB / 2x Seagate 4TB / 2x GTX 680 4GB SLI / Philips BDM4065UC
Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Zotamedu:

Kanske dags att ta sig i kragen och spela klart Bioshock någon gång då. Tror inte jag har så jättemycket kvar. Grafiken tycker jag ser helt ok ut. Det är så mycket atmosfär och de har använt sina resurser väl.

Tycker jag verkligen att du borde göra!

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 16.04 LTS

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Mocka:

Vad jag förstått är detta inte en riktig remastered version med högupplösta texturer osv utan bara en uppdatering som får 1an och 2an att kunna köras på moderna system. Hade vart sjysst med en konvertering till Infinite motorn samt fullständigt omarbetade texturer och NPCer.

Hmm. Finns kanske lite olika information om det här på olika ställen.

Steam har lite nyheter där det utlovas bland annat:
"The weapons, plasmids, levels, and character models that shocked you years ago have been reskinned and retextured to look better than ever."

http://store.steampowered.com/news/?appids=7670

Låter för övrigt som en bra deal på steamrean att skaffa alla tre spelen för ca 10 euro och få uppgraderade versionerna som kommer i september ;).

🖥 → Ryzen 5 2600 • Sapphire Nitro R9 390 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Digital medborgare
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av MSIOCGenie:

Kul, då kanske det äntligen är dags att spela utan tvåan, hade spelat ettan och Infinite men inte tvåan av någon outgrundlig anledning.

Samma här faktiskt. Båda på konsol, men jag såg att jag hade dem i mitt steam-library, måste fått dem i nån bundle. Detta ser jag fram emot!

gfårs 1070. 3570K. 16 Gigabong RAM. Server, NAS, pi, steamlink, casts, nätverkssladdar, sega master system, massor av faptops, mus med 17 knappar, öronproppar, strumpor av ren bomull med elastiskt band för att hålla dem uppe. 2 barn, 1 fru, 99 problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Vad bra då jag aldrig har lirat de

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011

Blir kanon detta ett mycket trevligt game

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Mocka:

Vad jag förstått är detta inte en riktig remastered version med högupplösta texturer osv utan bara en uppdatering som får 1an och 2an att kunna köras på moderna system.

Varför skulle en sådan uppdatering överhuvudtaget behövas på PC? Det är inte direkt spel från 90-talet vi pratar om.

Jämför man klippen i trailern mot intro-sekvensen från Bioshock (när man först anländer till Rapture) ser det ut som de har lagt till vattenväxter och mer fiskar så lite har de nog petat på det, fast lär knappast bli några revolutionerande uppgraderingar. Spelen ser fortfarande helt OK ut ändå, mycket tack vare bra design och ljussättning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2016

"In My Defens God Me Defend"