Permalänk
Medlem

CSGO Problem me 2 skärmar

Hallllååå!
Jag har nu 2 skärmar, varav skype på den ena ofc. Men när jag spelar cs kan det hända, att nr jag ska vända mig om snabbt, så flyttas ''pilen'' över till den andra skärmen. Finns det nån inställning eller nåt som kan hjälpa?
Tack!

//C0zmoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

Hallllååå!
Jag har nu 2 skärmar, varav skype på den ena ofc. Men när jag spelar cs kan det hända, att nr jag ska vända mig om snabbt, så flyttas ''pilen'' över till den andra skärmen. Finns det nån inställning eller nåt som kan hjälpa?
Tack!

//C0zmoz

Kör du fullscreen? Mig veterligen ska sånt bara hända om man kör windowed eller borderless fullscreen. Så börja med att testa det

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

@bjinko: jag kör fullscreen vad kan det vara då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

@bjinko: jag kör fullscreen vad kan det vara då?

Spelet bör köras i "exklusive mode" testa att klicka ctrl Enter när du är i spelet och testa om det fortfarande händer.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

@bjinko: Det löste det inte, tröck crtl o sen enter, testade att gå ti skype, men det tabbades ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av C0zmoz:

@bjinko: Det löste det inte, tröck crtl o sen enter, testade att gå ti skype, men det tabbades ner

Spelet kommer tabbas ner om det är fullscreen.
På Linux kan du ha launch options som förhindrar att spelet gömmer sig dock ingen aning om det funkar på Windows;

SDL_VIDEO_MINIMIZE_ON_FOCUS_LOSS=0 %command%

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som dig men mitt problem löste sig efter omstart av csgo samt datorn.

Du kan ju alltid testa skriva in -fullscreen i launch options.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk

@C0zmoz: Ser att du kan köra med 2 skärmar när du liar go med fullscreen. när jag kör fullscreen så tabbar det ur om jag trycker på andra skärmen och om jag startar cs med något uppe på andra skärmen så ballar allt ur... vad ska jag göra för att kunna använda andra skärmen utan att tabba ur?

Visa signatur

CPU: Intel I7 6800K GPU: MSI 1070 8GB Moderkort: MSI X99A MPOWER RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz Chassi: Fractal Design R5 Kylare: NOCTUA DH15