Permalänk
Medlem

Förslag på nytt tangentbord

Tänkte skaffa ett nytt gaming tangentbord men det finns så många att välja bland och vet knappt var man ska börja. Kom med förslag vill gärna ha ett med rgb belysning och utan macro knappar på sidan.

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.D:

Tänkte skaffa ett nytt gaming tangentbord men det finns så många att välja bland och vet knappt var man ska börja. Kom med förslag vill gärna ha ett med rgb belysning och utan macro knappar på sidan.

Kan rekomendera Cooler Master Master Keys PRO L

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för tipset, är det någon som har kolla på vad som skiljer alla cherry brytare? röd, blå, brown speed finns så många olika. Vilken är optimerad för fps spel?

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Mr.D:
Kan vara värt att kika på Logitech g810. De har romer brytare som jag själv föredrar före cherry brytare. Väldigt tysta och snabba och det tangentbordet ska vara bra. Rgb och inga g knappar/ macro knappar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@Mr.D:
Kan vara värt att kika på Logitech g810. De har romer brytare som jag själv föredrar före cherry brytare. Väldigt tysta och snabba och det tangentbordet ska vara bra. Rgb och inga g knappar/ macro knappar

Det står faktiskt mellan det och corsair k70 måste känna på tangenterna och se om jag ska köra på red eller brown knappar och se hur g810 känns. Såg att det inte finns något handleds stöd på g810, det spelar inte så stor roll men tycker att det är lite skönare. Kan man köpa handleds stöd separat till tangenbord?

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Medlem

@Mr.D: givetvis kan man köpa handledsstöd separat. De brukar ofta vara bättre med

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Själv avskyr jag logitech tangentbord. Har haft 2 och båda har jag varit missnöjda med.

Har kört razer och corsairs k70 riktigt länge och måste ge razer en hyllning. Tycker att deras tangentbord är sjukt sköna att skriva och gamea med.

Nya blackwidow chroma x kanske kan vara något.

Corsairs k70 med cherry MX red är också bra och sköna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holman21:

Själv avskyr jag logitech tangentbord. Har haft 2 och båda har jag varit missnöjda med.

Har kört razer och corsairs k70 riktigt länge och måste ge razer en hyllning. Tycker att deras tangentbord är sjukt sköna att skriva och gamea med.

Nya blackwidow chroma x kanske kan vara något.

Corsairs k70 med cherry MX red är också bra och sköna.

Ja Corsair k70 har jag kikat på och det ser lovande ut måste dock känna om jag vill ha röda mx cherry eller bruna. En polare har rezer blackwidow och fundera på att köpa det men efter jag provade hans så kom jag alltid åt macro knapparna när jag ska trycka på shift eller ctrl när jag spelar. Det är väl något man vänjer sig vid men använder inte macro knappar så köpet hellre ett utan då

Visa signatur

Processor: I5 8600K l Kylare: Corsair H115i pro l Grafikkort: GTX Strix 1070 8GB l Moderkort: Asus Strix Z370-E
Ram: Corsair Vengeance 16GB l Lagring: M2 nvme Samsung 960 EVO 250 GB, Samsung SSD 256GB ,WD Black 2T l Chassi: Corsair Crystal 570X Mirror
Skärm: Acer 27" Predator XB270HUD 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av holman21:

Själv avskyr jag logitech tangentbord. Har haft 2 och båda har jag varit missnöjda med.

Har kört razer och corsairs k70 riktigt länge och måste ge razer en hyllning. Tycker att deras tangentbord är sjukt sköna att skriva och gamea med.

Nya blackwidow chroma x kanske kan vara något.

Corsairs k70 med cherry MX red är också bra och sköna.

Inte för att vara sån, men...

Har själv har själv haft 2 Intel, bara att konstatera att AMD springer cirklar runt de. (notering: rörde sig om en Atom och en Celeron kontra en 8350)

Känns som en generalisering, speciellt om det rör sig om rubber dome av billigare modell, G810 verkar faktiskt lovordats en hel del. Är personligen lite skeptisk till brytarna precis som med t ex Steelseries/Razer med egna brytare. (Finns för närvarande för 1k hos komplett, helgkampanj https://www.komplett.se/product/873778/datorutrustning/mustan...

Min subjektiva åsikt är att Razer är mestadels ett överhypat märke till överpris, men det betyder inte att de inte har någon bra produkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kronwalled:

Inte för att vara sån, men...

Har själv har själv haft 2 Intel, bara att konstatera att AMD springer cirklar runt de. (notering: rörde sig om en Atom och en Celeron kontra en 8350)

Känns som en generalisering, speciellt om det rör sig om rubber dome av billigare modell, G810 verkar faktiskt lovordats en hel del. Är personligen lite skeptisk till brytarna precis som med t ex Steelseries/Razer med egna brytare. (Finns för närvarande för 1k hos komplett, helgkampanj https://www.komplett.se/product/873778/datorutrustning/mustan...

Min subjektiva åsikt är att Razer är mestadels ett överhypat märke till överpris, men det betyder inte att de inte har någon bra produkt.

Inte helt fel, men om man jämför med k70 så ligger priset ganska jämt med blackwidow chroma/X och efter att ha varit ägare av båda så tycker jag razer vinner.

Razer är ju lite som apple, många tycker att det är höga priser fast ändå bra grejer. Själv bryr jag mig inte om märket så mycket.

Razer har riktigt bra ljus, bättre än k70. Deras program är mycket bra och enkelt att lära sig. Man kan skapa egna lighting profiles mycket enkelt. De negativa med Razer BW är att de inte finns ljudknappar, utan det är Function keys.

Corsairs k70 ser bra ut och har bra kontroller dock inga macros, vilket jag gillar.

Detta är endast mitt tycke, en del tycker corsair känns bättre en del inte.