google chrome "det här plugin programmet stöds inte"

Permalänk
Medlem

google chrome "det här plugin programmet stöds inte"

Hej, nu har jag letat i några dagar efter en lösning men inte hittat den korrekta lösningen. Jag försöker se mina ip kameror genom webbläsaren google chrome men jag lyckas inte utan jag får meddelandet "det här plugin programmet stöds inte".
Någon som vet nå lösning till detta?
Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Prova i andra webbläsare ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

64 bits webbläsare kör inte med plugins, om du kör på Chrome 64bit webbläsare så testa med Chrome 32bit, samma problem med bankid i Chrome med 64bit då dem inte stöder plugins och så är det med alla webbläsare med 64bit.

Visa signatur

▰ Asus RTX 4080 Super ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ SSD 1: Samsung 980 1TB ▰ SSD 2: Kingston KC3000 4TB ▰ SSD 3: Kingston Fury Renegade 4TB ▰ SSD 4: Kingston Fury Renegade 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av UMJ:

64 bits webbläsare kör inte med plugins, om du kör på Chrome 64bit webbläsare så testa med Chrome 32bit, samma problem med bankid i Chrome med 64bit då dem inte stöder plugins och så är det med alla webbläsare med 64bit.

Det stämmer inte, 64bit eller inte har inte med det att göra, vissa plugin fungerar inte men det finns ingen regel som säger att plugins inte fungerar med 64 bit, däremot har Google börjat stänga av plugins som inte installeras enligt deras nya regler via deras butik och det kan drabba en del men det går än så länge att gå runt just den spärren det genom att köra i utvecklarläge.
Jag kör just nu 64 bit webbläsare med plugins och det fungerar bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Prova i andra webbläsare ?

testat nu i 2 andra webbläsare, det är bara chrome som visar "det här plugin..." medan de andra webbläsarna inte visar något alls.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 007onex:

testat nu i 2 andra webbläsare, det är bara chrome som visar "det här plugin..." medan de andra webbläsarna inte visar något alls.

Hur har du fått tag på tillägget, kommer det via Googlekejan och finns det där idag ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur har du fått tag på tillägget, kommer det via Googlekejan och finns det där idag ?

nu hänger jag inte riktigt med. Jag streamar mina ip kameror genom webbläsaren, tidigare så har det inte varit något problem och inte behövt ladda ner något,

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 007onex:

nu hänger jag inte riktigt med. Jag streamar mina ip kameror genom webbläsaren, tidigare så har det inte varit något problem och inte behövt ladda ner något,

Finns pluginet att ladda hem via "Googlesystemet" eller har du fått det på nått annat sätt ? De har som sagt börjat spärra andra plugin om du inte kör dem i utvecklarläge.
Måste du köra det i Chrome, båda de och FF blir mer anti plugin och fördummade för varje version och vill du ha maximal funktionalitet och konfigurerbarhet bör du nog börja titta på Pale moon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Finns pluginet att ladda hem via "Googlesystemet" eller har du fått det på nått annat sätt ? De har som sagt börjat spärra andra plugin om du inte kör dem i utvecklarläge.
Måste du köra det i Chrome, båda de och FF blir mer anti plugin och fördummade för varje version och vill du ha maximal funktionalitet och konfigurerbarhet bör du nog börja titta på Pale moon.

det fanns inte att ladda hem via google, jag tror att problemet ligger hos ip kamerorna

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 007onex:

det fanns inte att ladda hem via google, jag tror att problemet ligger hos ip kamerorna

Pluginen följer troligen inte Googlels regler då och därför stoppas den, om du ska använda den i Chrome får du gå runt det genom att köra i utvecklarläge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Pluginen följer troligen inte Googlels regler då och därför stoppas den, om du ska använda den i Chrome får du gå runt det genom att köra i utvecklarläge.

enligt deras hemsida så står det att det rekommenderas att köra med chrome 32 bit.
Hur kör man den i 32 bitars? samt hur sätter man på utvecklarläge?
Förr så kunde man hitta i chrome filerna att det fanns vanliga chrome sedan en chrome med 32bit. Jag hittar inte det nu

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 007onex:

enligt deras hemsida så står det att det rekommenderas att köra med chrome 32 bit.
Hur kör man den i 32 bitars? samt hur sätter man på utvecklarläge?
Förr så kunde man hitta i chrome filerna att det fanns vanliga chrome sedan en chrome med 32bit. Jag hittar inte det nu

Man installerar den version av webbläsaren man vill använda så ladda hem rätt och programmerarläge aktiveras i inställningar/tillägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tack för svaren allihop!!