WTF? Har spotify tagit bort textningen?

Permalänk
Avstängd

WTF? Har spotify tagit bort textningen?

Startade spotify i kväll, den uppdaterade och nu kan man inte få fram texten. Samma för er? Va fan..........

Permalänk
Medlem

Spotify har blivit ett skämt på senare tid. Samma reklam två gånger efter varann, kraschar efter reklam så att det inte går att lyssna vidare.. Reklam som är mycket högre/lägre än musikens ljudnivå.. Bojkott inc, tänker inte betala premium

On topic: Skulle inte förvåna mig om uppdateringen är trasig

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Spotify har blivit ett skämt på senare tid. Samma reklam två gånger efter varann, kraschar efter reklam så att det inte går att lyssna vidare.. Reklam som är mycket högre/lägre än musikens ljudnivå.. Bojkott inc, tänker inte betala premium

Tror inte direkt att de kommer gå på knäna över att en gratisanvändare inte är nöjd med gratisvarianten av deras program direkt, men trist att det inte funkar bättre. Funkar utmärkt med premium, har haft det i lite över 2 år nu utan problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

har ingen reklam då jag har premium men skiten slutar oftast fungera när datorn går ner i strömsparläge. går då inte att stänga progammet normalt heller så man får tvinga ner det och sedan starta om det. det händer mig både på windows 10 och mac osx. på mac får man ännu en bonus med att programmet ibland kraschar datorn när man startar det, har hänt några gånger nu. har aldrig varit med om att min macbook har kraschat förutom just när man startar spotify.

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Startade spotify i kväll, den uppdaterade och nu kan man inte få fram texten. Samma för er? Va fan..........

Texterna levereras väl numera av Soundhound om jag inte minns fel? Deras avtal med Musixmatch, som tidigare var ansvariga för texterna, är slut, och de har ett med Soundhound istället, så du måste länka ditt konto med Soundhound då?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Texterna levereras väl numera av Soundhound om jag inte minns fel? Deras avtal med Musixmatch, som tidigare var ansvariga för texterna, är slut, och de har ett med Soundhound istället, så du måste länka ditt konto med Soundhound då?

Alltså ska man kunna det där utantill? Det borde gå automatiskt i så fall.

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till varför jag gick över till Grooveshark och nu under sista tiden, Deezer. Den här tråden (speciellt det andra inlägget) berättar varför, men inte allt, så jag blev inte förvånad.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av versions:

har ingen reklam då jag har premium men skiten slutar oftast fungera när datorn går ner i strömsparläge. går då inte att stänga progammet normalt heller så man får tvinga ner det och sedan starta om det. det händer mig både på windows 10 och mac osx. på mac får man ännu en bonus med att programmet ibland kraschar datorn när man startar det, har hänt några gånger nu. har aldrig varit med om att min macbook har kraschat förutom just när man startar spotify.

Spotify fungerar perfekt för mig på senaste OSX och har gjort det i flera år. Aldrig krashat vad jag kan komma ihåg... Skulle tro att du har ett lokalt problem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Sa upp mitt abbonemang av premium hösten 2015, sista gången det drog pengar utav mig var i oktober, har fortfarande tillgång till premium, dock blir jag nerspammad med mail om att "du har sagt upp din premium betalning och du kommer återgå till gratisversionen om du inte betalar". Kan leva med ett par sådana mail in månaden för gratis premium 😄

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Spotify fungerar perfekt för mig på senaste OSX och har gjort det i flera år. Aldrig krashat vad jag kan komma ihåg... Skulle tro att du har ett lokalt problem.

Jo precis, samma problem på två olika datorer med olika operativsystem, det låter sannolikt. Alla problem drabbar inte alla, bara för att det fungerar korrekt för dig betyder det inte att det gör det för alla andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av versions:

Jo precis, samma problem på två olika datorer med olika operativsystem, det låter sannolikt. Alla problem drabbar inte alla, bara för att det fungerar korrekt för dig betyder det inte att det gör det för alla andra.

Okej men bara för att det drabbar dig så är det heller inget generellt problem. Jag kör Spotify på 5 olika datorer blandat OSX och Windows här hemma + 3 mobiler och en surfplatta, alla fungerar perfekt. Jag agerar dessutom support åt flera vänner och släktingar, inga har några problem med att Spotify krashar eller liknande. Kanske är något vajsing med ditt konto? Alternativt att dina datorer har någon gemensam nämnare som ställer till det ändå?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batwoman:

Låttexter har inte varit tillgängliga på flera veckor, i alla fall för mig. De har gjort "förbättringar på funktionen". Det är inte förrän nu jag ser att knappen för dem är helt borta.

Permalänk
Medlem

Okej men bara för att det drabbar dig så är det heller inget generellt problem. Jag kör Spotify på 5 olika datorer blandat OSX och Windows här hemma + 3 mobiler och en surfplatta, alla fungerar perfekt. Jag agerar dessutom support åt flera vänner och släktingar, inga har några problem med att Spotify krashar eller liknande. Kanske är något vajsing med ditt konto? Alternativt att dina datorer har någon gemensam nämnare som ställer till det ändå?

Har inte påstått att det är ett generellt problem, har delat mina erfarenheter med Spotify. Hade inga klagomål för några år sedan, sedan detta och sämre UI. Nu senast har de lagt till mjuk scrollning på Windows-versionen, vet du hur man stänger av den skiten? IOS-versionen har åtminstone förbättrats avsevärt. Vad skulle det vara för något gemensamt med datorerna? Det är väldigt olika system. Kan inte tänka mig vad det skulle vara för inställning som får programmet att sluta fungera efter att datorn går ner i strömsparläge.

Permalänk
Skrivet av versions:

Har inte påstått att det är ett generellt problem, har delat mina erfarenheter med Spotify. Hade inga klagomål för några år sedan, sedan detta och sämre UI. Nu senast har de lagt till mjuk scrollning på Windows-versionen, vet du hur man stänger av den skiten? IOS-versionen har åtminstone förbättrats avsevärt. Vad skulle det vara för något gemensamt med datorerna? Det är väldigt olika system. Kan inte tänka mig vad det skulle vara för inställning som får programmet att sluta fungera efter att datorn går ner i strömsparläge.

Jag menar att det är ett lokalt problem hos dig. Du menar att det inte är så. Om det inte är så, så måste du väl mena att det är ett generellt problem att Spotify är krashbenäget och inte fungerar efter strömsparläge? Eller menar du att det finns ett tredje alternativ (som jag inte kan se)?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av versions:

@versions

Det är samma för mig, är datorn i strömspar eller liknande så fungerar inte spotify.. Ibland "spelar" spotify" musiken men då är det tyst i hörlurarna medans tiden på låten rullar. och ibland så är det som att playknappen inte har en funktion ens.

bara köra CTRL-ALT-DEL och tvinga det.. för om du bara stänger spotify så stängs ändå inte bakgrundsprocessen så om du då startar spotify är det bara "spotify körs redan på den här enheten" eller vad det nu är den säger för ologiskt..

Jag menar att det är ett lokalt problem hos dig. Du menar att det inte är så. Om det inte är så, så måste du väl mena att det är ett generellt problem att Spotify är krashbenäget och inte fungerar efter strömsparläge? Eller menar du att det finns ett tredje alternativ (som jag inte kan se)?

@TobiasStockholm

Har precis samma fel som den andra. Så inget lokalt, har varit så länge.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Skrivet av Lineri:

@TobiasStockholm

Har precis samma fel som den andra. Så inget lokalt, har varit så länge.

Okej då tycks det ju vara mer utbrett problem, märkligt

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Spotify funkar utmärkt för mig på OS x, W7 och IOS. Att låttexterna inte finns stör mig ej. Nu när de dessutom satt upp till 6 konton för 150 kr finns det ingen som helst anledning till att inte ha spotify.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Sitter kvar på 0.9.15. Det omarbetade användargränssnittet som kom i följande uppdatering ser inte bara illa ut utan fungerar mycket sämre dessutom. Har Unlimited för 49kr/mån, om jag blir tvingad till Premium för 99kr/mån så går jag antingen över till Deezer eller slutar prenumerera på musik.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

Har bara använt Spotify mobilt så jag visste inte ens att det fanns "lyrics" tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Har bara använt Spotify mobilt så jag visste inte ens att det fanns "lyrics" tidigare?

Har använt Spotify både på datorn och i mobilen och hade ingen koll på detta heller, inte direkt så att man sitter med Spotify öppet utan det rullar ju bara i bakgrunden och de gånger jag faktiskt velat se lyrics har jag googlat mig fram

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Spotify funkar utmärkt för mig på OS x, W7 och IOS. Att låttexterna inte finns stör mig ej. Nu när de dessutom satt upp till 6 konton för 150 kr finns det ingen som helst anledning till att inte ha spotify.

En anledning är ju att köpa musiken direkt och inte hyra den. Fungerar felfritt på typ allt, mest troligt billigare i längden och minimal risk att låtar försvinner.

Vet att tjänsten har blivit bättre, men fan när det var nytt och man tappade hundratals låtar på en dag ur spellistorna. Och allt man hittade vara samma smörja de spelar på radio.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Alltså ska man kunna det där utantill? Det borde gå automatiskt i så fall.

Googla Spotify lyrics så är översta resultatet deras guide till hur man gör, så nej, du behöver inte memorera det. Att de ens bryr sig om att lägga till funktionen igen tycker jag är nog med service om jag ska vara ärligt, är ju knappast en av Spotifys huvudsakliga funktioner, visste inte ens att det fanns för än nyligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Vem FAN lyssnar spotify med reklam år 2016? Ickeproblem deluxe.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Livsnjutare 😎

.. Textning på Spotify.. ?

Vad har jag missat?, eller så fattar jag bara inte vad du menar..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Vem FAN lyssnar spotify med reklam år 2016? Ickeproblem deluxe.

Den som hellre avnjuter en kebabpizza per månad än att betala premium? Jag har haft spotify sedan man var tvungen att få en invite och det har bara blivit sämre och sämre.. Man blir tvingad till att skaffa premium istället för att bli lockad till det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Den som hellre avnjuter en kebabpizza per månad än att betala premium? Jag har haft spotify sedan man var tvungen att få en invite och det har bara blivit sämre och sämre.. Man blir tvingad till att skaffa premium istället för att bli lockad till det.

Vem avnjuter hellre denna kebabpizza om det betyder att man måste stå ut med gratisvarianten, som denne själv predikar om hur kass den är? Ingen tvingar dig att skaffa premium, eller att bruka Spotify öht

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror inte direkt att de kommer gå på knäna över att en gratisanvändare inte är nöjd med gratisvarianten av deras program direkt, men trist att det inte funkar bättre. Funkar utmärkt med premium, har haft det i lite över 2 år nu utan problem.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

En anledning är ju att köpa musiken direkt och inte hyra den. Fungerar felfritt på typ allt, mest troligt billigare i längden och minimal risk att låtar försvinner.

Va? Visst om man enbart lyssnar på en artist(grupp) men annars är det verkligen inte det. 99kr i månaden betyder i en bra situation ett dussin nya låtar per månad till ens kollektion. Tror snarare att dem flesta vill lyssna på fler än ett dussin nya låtar per månad...

Säger inte att Spotify är överlägset, verkligen inte bäst på allt, men billigare är det verkligen gentemot köp vare sig digitalt eller fysiskt. Räknade själv grovt på det, skulle jag köpa alla låtarna jag har än så länge haft på mina Spotify spellistor (sedan dec 2008) så skulle det tag runt 200 år utav Spotify premium innan jag kom upp i samma summa...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vem avnjuter hellre denna kebabpizza om det betyder att man måste stå ut med gratisvarianten, som denne själv predikar om hur kass den är? Ingen tvingar dig att skaffa premium, eller att bruka Spotify öht

Klart att det inte är någon som tvingar mig, men genom att dom lägger in mer reklam, pop ups, enbart shuffle på telefonen där du får byta låt 5 gånger per timme oavsett om du kör via wifi eller mobildata och där "rekommenderade" låtar kan komma in. Dom bort fler och fler funktioner och lägger till mer och mer reklam = vill man "njuta" av tjänsten så måste man betala. Dom borde locka användare istället för att göra det surt för dom - så att dom till slut betalar för att tjänsten ens ska vara värd att använda. Varför inte ge ett smakprov till exempel?

Edit: Som när dom hade en AXE reklam som kraschade hela Spotifyappen, varje gång den spelades så fastnade appen i slutet av reklamen och man var tvungen att starta om Spotify. Några andra gånger har man vart tvungen att trycka på play tusentals gånger för att reklamen bara spelat upp en halv sekund.. Det gör en ju verkligen sugen att betala för tjänsten

Det är lite som om din ISP skulle vilja att du uppgraderade ditt nät, men dom lockar inte med något speciellt, utan dom gör bara ditt nuvarande nät totalt värdelöst så att du måste uppgradera för att det ska vara värt att hänga kvar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Klart att det inte är någon som tvingar mig, men genom att dom lägger in mer reklam, pop ups, enbart shuffle på telefonen där du får byta låt 5 gånger per timme oavsett om du kör via wifi eller mobildata och där "rekommenderade" låtar kan komma in. Dom bort fler och fler funktioner och lägger till mer och mer reklam = vill man "njuta" av tjänsten så måste man betala. Dom borde locka användare istället för att göra det surt för dom - så att dom till slut betalar för att tjänsten ens ska vara värd att använda. Varför inte ge ett smakprov till exempel?

Edit: Som när dom hade en AXE reklam som kraschade hela Spotifyappen, varje gång den spelades så fastnade appen i slutet av reklamen och man var tvungen att starta om Spotify. Några andra gånger har man vart tvungen att trycka på play tusentals gånger för att reklamen bara spelat upp en halv sekund.. Det gör en ju verkligen sugen att betala för tjänsten

Det är lite som om din ISP skulle vilja att du uppgraderade ditt nät, men dom lockar inte med något speciellt, utan dom gör bara ditt nuvarande nät totalt värdelöst så att du måste uppgradera för att det ska vara värt att hänga kvar

Jo, fast de kan ju inte erbjuda sin tjänst gratis, redan som det är nu är det otroligt förmånligt om man lyssnar mycket på musik, det blir rätt absurt om man då menar att de ska göra den ännu mer förmånlig för att locka folk att betala, och erbjuda mer gratis.

Självklart var gratistjänsten bättre när Spotify inte var lika stort, och folk inte hade koll på det, för att likna det till ISPs; För att locka folk att få en känsla av tjänsten får man 3 månader gratis (eller i detta fall mycket längre än så), och efter det får man betala när man vet vad tjänsten gäller.

Dessutom är jämförelsen med ISP du drar värdelös eftersom du inte betalar, det är som att din ISP som gett dig gratis internet plötsligt inser att det inte är speciellt lönsamt, och att de måste dra tillbaka det, och du känner då att du inte är lockad att betala för tjänsten. Det är inte alls samma sak som att de nedgraderar det paket du redan betalar för, vilket också är en sak som förekommer.

Att appen kraschade av en reklam är ju olyckligt såklart, men det var ju självklart inte meningen, vilket du också fattar, och att de självklart inte lägger samma energi på gratisanvändarna. Ser man från andra hållet, hur kul hade det varit för de som betalar om man får i princip samma tjänst gratis?

Visa signatur