Vilken serie (ej film) kan du rekommendera oss andra att se?

Permalänk
Medlem

Lite "oldies"

Twin Peaks
V, (Originalserien från 80-talet)
24
Tripoderna
Band Of Brothers
The Pacific
Zonen, (som redan nämnts, jag hittade den på DVD)

Finns givetvis mycket mer godis, men minnet är bra, men kort

\\Rhames

Permalänk
Medlem

The man in the high castle.

Handlar om en alternativ verklighet där nazisterna vann andra världskriget. Utspelas i usa under 50-60 talet ca. Riktigt bra.

https://www.youtube.com/watch?v=hzz_6dmv03I

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Veep... komedi om vita huset (min partner som jobbat på riksdagen säger att det är väldigt bra porträtterat av hur det är)
https://www.youtube.com/watch?v=ETXcfCJSvN4

annars när jag är gräsänkling så äter jag grillat kött och tittar på Ancient Aliens bara för att det är så jäkla ofattbart att folk tror på grejerna.
https://www.youtube.com/watch?v=GKxkhtcKDgA

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rhames:

Twin Peaks

Denna kommer som reboot nästa år och fortsätter 25 år efter händelserna i originalet, kan vara värt att se originalserien om man tänkt kolla på den nya

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Band of Brothers
Oz
Breaking Bad
Black Sails
Suits

Permalänk
Medlem

Just nu tittar jag på House of Cards som jag tycker är mycket bra.
Jag har tidigare tittat på och tyckt om:

Dexter
Bron
Breaking Bad
The Walking Dead
Suits
Top Gear ( )
Lost (i början, men efter ett par säsonger spårade det ur).

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Någon med ungefär samma smak som mig
Antar att du redan kollat på Babylon 5, Farscape och Battlestar Galactica? De lär ju falla i smaken annars med tanke på de serier du listar.

Skrivet av wogworgr:

Farscape påbörjade jag för några år sedan och hann in till tredje säsongen men jag föll av nånstans på vägen och det glömdes bort att glo vidare.
B5 och BG har jag faktiskt inte tittat på än. Hmm Finns de på något som netflix eller liknande?

Ni glömde Andromeda, pojkar!

Bästa B-skådisen Kevin Sorbo som har huvudrollen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ni glömde Andromeda, pojkar!

Bästa B-skådisen Kevin Sorbo som har huvudrollen.

Vet inte varför jag inte kikat på Andromeda tidigare, men kollat igenom några avsnitt nu under kvällen, känns märkligt att se Kevin Sorbo som något annat än Herkules dock

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

@TiasE: Serien är förvånansvärt bra faktiskt!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Konstigt att ingen nämnt Entourage

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera 1864 på Netflix.
Marco Polo Netlix
True Detective HBO
Bosch HBO

Permalänk
Medlem

@Batwoman:

Wrecked
Marco Polo
Outcast
THE PATH
Containment
iZombie
Damien (2016)
The Shannara Chronicles
Lucifer
Legends of Tomorrow
The Expanse
Second Chance
Black sails
Ash vs Evil Dead
Supergirl (2015)
Limitless
The Strain
True Detective
The walking dead
Game of thrones
Vikings
The flash
Gotham
Arrow
The Last Man on Earth
Weeds
Fear the Walking Dead

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk
Medlem

Det bästa av det bästa (moderna serier):
24 - Actionpackad serie. Man tröttnar aldrig på att se Jack bryta tabun och nacka skurkar.
Lost - Episk serie med oslagbar stämning med genomtänkt story.
Heroes och heroes reborn - fräsch när det begav sig. Bra story. Bra skådisar för det mesta.
Revolution - postapokalyptiskt action. Välgjort med bra skådisar. Trist nog avslutad i förtid.
Dexter - väldigt udda. En sympatiskt massmördare...
Falling Skies - Sci-Fi, Aliens tar över... (igen...)
Alias - Action med spiontema. Välgjort med snygga Garner.
The X-files - Såklart!
Under the Dome - spejsat från Stephen King. Lite Lost vibbar.
Fringe - Gravt underskattad Sci-Fi med tidsrese-tema

Aktuella serier :
The 100 - Lord of the flies spinoff goes Sci-Fi och postapokalyptiskt. Riktat mot yngre tittare
The Last Ship - jätteamerikanst postapokalyptiskt action
Wayward Pines - postapokalyptiskt (ser vi en trend här...?) actionthrillerdrama-isch Sc-fi-ish...
12 Monkeys - postapokalyptiskt (arrgghhh....!) serie med samma innehåll som filmen fast bättre berättat och mera innehåll. (Skrev jag att tidsresor är central i handlingen...?
11.22.63 - Udda men välgjort om en lite slumpartad tidsresa.
Blindspot - Tatuerad naken tjej (<-japp funkade på mig också för att börja titta...) vaknar i en väska....
The Shannara Chronicles - A la Tolkien. Välgjort med bra miljöer. Skådisarna errrhhhmmm... kanske växer och utvecklas så småningom?

Permalänk
Medlem

@Dunde:
Glömde du The Expanse?

Handlar om att människor har flyttat ut i solsystemet, Mars och Kuiperbältet(?)
men det är inte ett stabilt förhållande.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd

Rick and Morty - bästa tecknade serien någonsin. Sci-Fi tema.

Party Down - Grymt bra komediserie. Kom bara två ganska korta säsonger tyvärr, men serien fick ändå ett avslut och så.

Todd and the book of pure evil - Kanadensisk serie, påminner lite om Buffy men mycket roligare. Fick inget avslut i serieform men det fanns en kampanj för att crowdsourca en avslutande film, vet ej vad som hände med den dock.

Har många fler men dessa är inte så mainstream så många har kanske missat dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Denna kommer som reboot nästa år och fortsätter 25 år efter händelserna i originalet, kan vara värt att se originalserien om man tänkt kolla på den nya

Jag håller med fullständigt
Jag har hela originalserien på DVD, tror dom har släppt hela originalserien på Blu-Ray också nu på senare tid.
Serien är ju grym, karraktärerna, storyn, stämmningen, dialogerna och musiken, ja allt är så himla bra, älskar den verkligen.
Synd bara att frugan är livrädd för serien, så jag får sällan tillfälle att se om den

\\Rhames

Permalänk

Aktuellt och rapport,

Går varje dag, så man kan missa nått avsnitt och ändå komma in i det igen
Har gått otaliga säsonger, så de har rutin
Massor med Action, drama, snyftisar, allt i samma serie
Finns inget slut datum, behöver aldrig bli arg att din favorit serie läggs ned
Ibland lär man sig något på riktigt
skådisarna byts sällan ut
Ofta avsnitten innehåller dags aktuella händelser
Kan ta vändningar man ej förväntar sig
bloopers kan förekomma
Avsnitten diskuteras ofta runt fikaborden (lätt att hänga på)

Finns Minus också
Ibland repeteras vissa avsnitt tills man kräks på dem

På en mer allvarlig sida så följer jag EJ många serier då jag ofta ledsnar ganska snart, och jag gillar sitcoms mycket bättre, men några har jag sett de senaste åren som jag tycker är helt OK

1.Shameless (stor favorit)
2.Game of Thrones (riktigt bra)
3.Girls (nerlagd nu, men sevärd)
4.Sons of Anarchy (avslutat men väldigt bra)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Mina favoriter:
Firefly
Deadwood
12 Monkeys*
Black Sails
The Expanse*
Defiance*
Terra Nova*

Honorable mention: The Leftovers, jäkligt skum stundom och ganska många avsnitt har jag spolat bakåt för att förstå vad de pratar om egentligen.

De märkta med * är väl lite cheesy egentligen men jag är en sucker för sci-fi med bra specialeffekter och annorlunda koncept

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Avstängd

@Blacksheep: Girls är inte nerlagd, dock säsongsuppehåll nu. Å andra sidan så känns den inte lika rolig som i början då det är lite mycket ångest för min smak, lite samma som hände med Louie (som för övrigt var riktigt bra och rolig i början). Gillar man Louis C.K. och sitcoms av den gamla skolan så är hans kortlivade tidigare serie på HBO, Lucky Louie, värd att se.

Permalänk
Skrivet av snajk:

@HolyPriest: Girls är inte nerlagd, dock säsongsuppehåll nu. Å andra sidan så känns den inte lika rolig som i början då det är lite mycket ångest för min smak, lite samma som hände med Louie (som för övrigt var riktigt bra och rolig i början). Gillar man Louis C.K. och sitcoms av den gamla skolan så är hans kortlivade tidigare serie på HBO, Lucky Louie, värd att se.

Har absolut kollat in Louie CK, både live standup och tv serien, jag diggar den skarpt.
Däremot så var jag ganska säker på att Girls hade gjort sitt,
men nu när jag dubbelkollar läser jag att det skall avslutas efter säsong 6, alltså 1 st säsong kvar.
Då vart jag glad då jag gillar den....
var bombis på att den lagt ner, va bra o ha fel ibland..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Person of interest
Fem säsonger å en AI 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ursäkta röran.

Permalänk
Medlem

Jag tycker om sitcoms jag, då är mina favoriter: Seinfeld, Friends/Vänner, Two and a half men (med Charlie), That 70s show. Har sett om alla dessa ett flertal gånger. Speciellt Friends har jag varit väldigt besatt av nyligen. The Big Bang Theory kollade jag också men har svårt att se den nu, det är bara jobbigt när de ska skämta om saker jag förstår. Har även tänkt se HIMYM.

Sedan gillar jag även andra komedi serier så som: Family Guy, The Simpsons, Curb your enthusiasm.

Lite mindre komedi så gillar jag Mythbusters väldigt mycket, dock inte de senare säsongen, började bli dags för dem att sluta.
Orange Is The New Black vill jag också räkna in här, en del episoder är drama, de flesta är komedi. Väldigt bra serie det också, binge'ar alltid säsongerna när dem kommer.

Om vi tar mer dramatiska serier så är de enda jag kollat Breaking Bad och The Sopranos, båda gillade jag väldigt mycket. Har tänkt se Game of Thrones (har dock svårt för medeltiden/drakar), och The Wire.

I övrigt kan man se vad jag kollat på här: https://trakt.tv/users/lambdan/progress
Stämmer hyfsat bra, tror dock Two and a half men är min mest kollade serie då jag kollade den mest innan Plex/XBMC (körde på DVD). Sedan när jag väl började med Plex så tog det ett tag innan jag skaffade trakt, så lägg till kanske 500 på Two and a half men, 500 på Seinfeld, 400 på That 70s Show, kanske 100 på TBBT. Sen får ni även ta bort 30 från GOT då jag endast sett de två första avsnitten, men en annan råkade kolla på mitt Plex konto (som i sin tur var kopplat till trakt.)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

...
Lite mindre komedi så gillar jag Mythbusters väldigt mycket, dock inte de senare säsongen, började bli dags för dem att sluta.
Orange Is The New Black vill jag också räkna in här, en del episoder är drama, de flesta är komedi. Väldigt bra serie det också, binge'ar alltid säsongerna när dem kommer.

...

Mythbusters är nerlagd, sista säsongen kom i våras(S19).

Permalänk
Medlem

Defiance, riktigt bra sci-fi. synd att dem la ner inspelningen.

enda jag kan komma på som inte redan nämts (vad jag tror...)

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Hedersmedlem

Märkligt att ingen nämnt Sci-Fi-serien "Colony" som är en dystopisk framtidsskildring av hur världen ockuperats av en utomjordisk makt som styr jordens städer genom kollaboratörer och höga murar. Tycker att den är helt okej och betyget 7.3 / 10.000 röster på IMDB vittnar ändå om att den är omtyckt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Håller med om det mesta men såg inte Spartacus eller Banshee på listan, rekommenderas.

-Q

Permalänk

Kan tipsa om att Silicon Valley säsong 2 är sjukt kul. s1 är riktigt bra men 2an är nog den bästa säsong av en humorserie jag sett. Funkar speciellt bra om man är ingenjör/har lite startupvibbar.

I övrigt tycker jag att många har skrivit bra förslag i tråden. Behöver inte tillägga nåt mer!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Top Gear säsong 1-22
Grand Tour (förhoppningsvis )
Last Resort
Sirens

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?