Permalänk

Köpråd trådlös gamingmus

Tjena! Tänkte köpa ny trådlös mus men jag undrar om dom presterar sämre? Har hört att de blir en sån kallad "delay"

Permalänk
Medlem

99% av dem har. Ifall du vill ha en trådlös gaming mus så finns det bara ett alternativ; logitech g900 chaos spectrum. https://www.inet.se/produkt/6607915/logitech-g900-chaos-spect...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle avstå från Razer Mamba (2014), har ägt 2 stycken som båda strulat med att tappa kopplingen då och då (i 2-3 sekunder). Grymt frustrerande om man är mitt uppe i en fight

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gbkvgrenen:

Tjena! Tänkte köpa ny trådlös mus men jag undrar om dom presterar sämre? Har hört att de blir en sån kallad "delay"

Inte alls.

Permalänk
Medlem

Jag har en G602, där jag kör med eco läget, dvs batterierna fungerar i ca 2-3 månader med dagligt användande, aldrig märkt av något delay. Den har aldrig tappat kopplingen och då ligger jag ibland även i sängen ca 1.5-2 meter bort och sändaren sitter i usb hubben på baksidan av min Dell U2515H

Så kan starkt rekommendera den musen om du vill ha en trådlös

Permalänk

@gbkvgrenen: Jag sitter på en Logitech g700s sen ett år tillbaka, och jag är väldigt nöjd med den.
Jag har aldrig märkt av någon delay eller lagg, eller att den tappar anslutning.

Det enda jag har att klaga på är Logitech gaming software som beter sig konstigt ibland, men det är endast vid uppstart av datorn.
Aldrig något som hänt under spel eller liknande. Det som händer är att mjukvaran inte vill starta, eller att den inte hittar musen ibland.
Men det är som sagt endast vid uppstart, och löser sig genom en omstart eller ansluta kabeln.

Jag har sett den prissänkt till runt 400kr flera gånger.

Permalänk

Köpråd gamingmus

Hej tänkte fråga om ni hade nå tips på bra musar för cs.
Krav:
-rgb
-så få knappar som möjligt på vänstra delen av musen

Permalänk
Medlem

Detta var en ganska svag beskrivning av vad du vill ha.

Några saker som jag kommer o tänka på är.
1, har du små/medel/stora/massiva händer
2, vad har du för grepp (claw/palm/fingertip)
Båda extremt viktiga då en för stor/liten mus anpassad för fel grepp kan vara en mardröm för dig men en dröm för andra!

3, Varför så få knappar som möjligt på vänstra sidan?
Kan det finnas en?
Kan det finnas knappar på högersidan?
Är du vänsterhänt?

4, RGB?
Räcker det med att mushjulet är upplyst med RGB heller måste du ha en mus som lyser som en RGBsol?

5, Vad har du använt för möss tidigare som du gillar/ogillar och då pratar vi dels om passformen för din hand/grep och även mekaniken som musknappar/optiken/etc dvs du kanske har en mus som passar dig perfekt i passform men har dåliga knappar/optik?

6, Laser heller optisk? (för mig är det optisk som gäller)
7, Vad har du för musmatta heller kör du direkt på någon annan yta som trä/glas/metal/etc?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@gbkvgrenen:

*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Egentligen finns det väl bara en bra trådlös gamingmus och det är G900, kostar skjortan och en njure däremot.

Steelseries sensei wireless väger 403 gram vilket är katastrofalt tungt för en mus. Jämförelsevis väger G900 107 gram

Permalänk
Medlem

Finns bara en som presterar ok bland trådlösa som andra sagt, G900.
Alla andra är rena skräpet gällande inputlag, vikten är också ett skämt bland dom flesta trådlösa förutom G900, blybitar.

Permalänk

@NordhNet: Nu var de så att jag frågade efter köpråd efter en gaming mus med så liter knappar och så mkt lysen som möjligt i andra tråden... Här frågade jag efter en trådlös mus.....