Permalänk
Medlem

cloud liknande tresorit

är på jakt efter en bra och säker cloudtjänst till att göra backup på mina bilder bl.a. eftersom jag inte vill behöva kryptera alla filer innan jag gör backup så vill jag ha en bra tjänst med bra säkerhet. har varit på jakt och hittat några som är intressanta, men brister tyvärr pga. några småsaker. den mest intressanta är tresorit, men den är tyvärr lite för saftigt pris (25£/mån). har pratat med deras support och den är väldigt hjälpsam, men har tyvärr inte råd med så pass mycket. runt 100:- (+/-) /mån är inga problem. det jag gillar är att inga lösenord sparas, dom har ingen som helst tillgång till filerna. vill inte ha en tjänst som krypterar trafiken, men inte dom uppladdade filerna. även woelkli är väldigt intressant, men samma sak där, för dyrt. antar att det är något man får räkna med när man har dessa krav, men tänkte iaf be om tips om någon vet något som jag missat. har googlat en massa.

kan tillägga, då jag vet att många kommer påpeka detta, att jag tyvärr inte har någon möjlighet att ha egen server. jag önskar att jag kunde sätta upp en owncloud, men har varken dator eller uppkoppling för det. annars hade det varit ett givet alternativ.