Permalänk
Medlem

Playseat Office, erfarenheter.

Någon som har testat Playseat Office?

http://www.playseatstore.com/office-seat-black.html

Vore kul att höra Pro and Cons.

Själv provsuttigt den vid två tillfällen och måste säga den är underbar skönt att sitta i.

Permalänk
Medlem

Provsuttit = någon minut va?
Även Ikea/Jysk stolar känns ok första minuterna men sen får man boka tid hos chiropraktorn

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr:

Det blev faktiskt ganska lång tid. 10 minuter inspektion

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

Någon som har testat Playseat Office?

http://www.playseatstore.com/office-seat-black.html

Vore kul att höra Pro and Cons.

Själv provsuttigt den vid två tillfällen och måste säga den är underbar skönt att sitta i.

Gillar du den stilen så rekommenderar jag dxracer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Provsuttit = någon minut va?
Även Ikea/Jysk stolar känns ok första minuterna men sen får man boka tid hos chiropraktorn

Tycker synd om dig. Tur att vi alla är olika

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Det är ju exakt samma/likadan stol som DXracer. Olika märken på dom men samma tillverkare. Stolen håller bra kvalitet (för mig som väger ca 83kg), men har blivit lite sne och glapp efter något år.

Skulle nog säga att det är en stark 6a, möjligtvis en 7a av 10.

Att folk ratear den 10 är mestadels "hype", att stolen ser häftig ut och när stolen är ny/fräsch...

Vill du ha en 10poängare så kollar du på Kinnarps.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Jag har haft min i 3 år nu, och den ser fortfarande ut som ny (sitter väldigt mycket framför datorn), alltså inget synligt slitage eller grop i sitsen. Skulle väl inte vela påstå att den är "underbar" att sitta i, men den är inte obekväm heller. Värt att tillägga är väl att större människor kan uppleva den som ganska trång, men för mig tex som är 173cm lång och väger 75kg så är den precis lagom.

Armstöden känns dock billiga och glappar/skramlar åt sidorna. Bakre delen av dom har en tendens att böja sig ner om man lägger för mycket vikt där med armbågarna, tex när man ändrar sittställning eller ställer sig upp, men går att böja upp igen lite försiktigt. Fördel dock är att man enkelt kan ta bort dom helt och hållet genom att lätta på några klämmor under stolen, om man nu skulle vela det.

Foten är tung, känns stabil och har fortfarande inte börjat gnissla eller dylikt. Hjulen är tyvärr standard plast modell, så en sorts matta är att rekommendera om man har trägolv. Hissen har jag nog inte justerat sen första gången jag satte mig i stolen (Har hiss på skrivbordet), så den har jag inte mycket att säga om.

Ryggstödet går att ställa bak en bra bit, men har inte en gungande funktion som många andra stolar har. Fjädringen gnisslar en hel del när man lutar sig bak mot mitten.

Min stol är helt klädd i läder, vilket innebär att det kan bli riktigt svettigt på sommrarna vid längre och intensivt användande. Å andra sidan så ger det så klart även en väldigt speciell känsla, särskilt om man tänker använda den i samband med racing-simulatorer och dylikt som den är till för.

Den stora anledningen till att köpa denna stolen, och anledningen till varför jag köpte den, är moduläriteten. Jag köpte "Flight"-modellen som såldes förr, där man fick med ställbara armar som enkelt fästes under stolen med klämmor, som man sen kunde använda för att skruva fast tex en HOTAS, eller andra lämpliga kontroller. Konceptet är riktigt nice, och jag använde det ett tag. Tyvärr så svek kvalitén på skruvarna som man drog åt för att hålla armarna i rätt lägen, antagligen för att allt är av metall och ganska tungt, så tillslut började allt vingla när man rörde på joystick och reglage. Det är säkert enkelt att fixa med nya skruvar och fästen, men jag tröttnade lite och har andra lösningar för min utrustning nuförtiden.

För racing så tillkom även en platta som kunde fästas med en skena och klämma mellan benen. Den ser betydligt pålitligare ut i konstruktionen än HOTAS-armarna, men jag har tyvärr inte testat den alls då jag varken har en ratt eller spelar bilspel.

Personligen så köpte jag min med alla tillbehör för 5000-6000 spänn hos CDON när det gav sig. Stolen i sig är helt ok, men tillbehören blev inte en så stor hit som jag förväntade mig, utan då föredrar jag en lösning direkt på skrivbordet istället för stolen. Lite pengar i sjön för min del, men ändå intressant att prova.

Dagens modell av Playseat Office verkar dock sakna alla tillbehör, som gjorde den så speciell förr, men ser i övrigt identisk ut. Lite osäker på materialet dock då produktbilderna visar läder-klädsel (som jag har), men de undre irl-bilderna visar ett sorts tyg. 3800 spänn (CDON) för bara stolen tycker jag dock inte den är värd. Är du bara ute efter just en rullande skrivbordsstol så finns det betydligt bättre alternativ.

Så här ser tillbehören ut, som dock verkar ha utgått nu.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

DX Racer har jag provsuttit. De flesta modeller, fanns en jag gillade. Tror den hette Drift. Men anledningen jag gillar playseat mera var för den inte gnisslade och hade sig vid rörelse. Mera kvalitets känsla.

Permalänk
Medlem

@Mr. Bravo: Den jag testade hade gungfunkion, vill jag skarpt minnas.

Och den kostar 2900 kr om jag man beställer den via deras hemsida