Video: FZ testar och kommenterar Battlefield 1 Domination

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Video: FZ testar och kommenterar Battlefield 1 Domination

Det vankas mer Battlefield 1-material från Los Angeles. Senaste klippet visar spelläget Domination, kryddat med allmän diskussion och kommentarer runt serien i allmänhet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2004

Frågan är bara, hur mycket speltid man får för frugan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av casuaL:

Sätt honan på plats!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

"Nu öppnar EA för att visa upp ytterligare ett spelläge — infanterifokuserade Domination."

Trode först att det var spelbart i Alphan nu hoppade in å blev besviken

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av casuaL:

Spela tillsammans kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

haha i videon "En tank kan inte var lika dominerade längre" då har du inte kört light tank mäktigare än någonsin måste jag säga faktiskt nu är det väll kanske inte balanserat till 100% men killstreaks på 20-30 är för lätt i BF1 med tanks (inte för att skrytta).

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Är säkert ett roligare spel för de flesta spelare så som de gjort det än om de skulle hållit sig till temat. Men av vad jag sett så är det inte mycket WW1. Till och med halvautomatiska rifles borde vara ovanliga om de skulle ha ett WW1 tema. Frågan är hur roligt merparten av spelarbasen skulle tycka det vore med nästan uteslutande bolt action rifles om man ville ha något som liknade träffsäkerhet

Jag skulle nog tycka det vore kul som omväxling. Nu känns det som det lika gärna kunde vara moderna vapen (sett till effekt och hur de hanteras) som man förklätt med ett gammalt utseende (vilket det i min mening är). Många kommer säkert ha kul med spelet men det är troligtvis inte titeln som får mig att återvända till serien. Det är synd, för när jag såg trailern förväntade jag mig något annat än vad game play senare har visat och var ganska hype.

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av casuaL:

Jag förstår dig,
Var själv gift fram till för 2 år sen,Huset är sålt.
Så jag kan ju nörda rejält.
Men hade hellre behållt frugan,så var rädd om henne.:)
Men,kanske går jag all the way här.
Ultimate edition,och ett premium medlemsskap.
Kommer troligtvis lägga ca 1000 timmar på detta spelet så.....

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel I7 4790K. Med kylare Noctua NH-D15.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
Asus frontbase.Asus sli brygga med belysning.2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Anaii:

Är säkert ett roligare spel för de flesta spelare så som de gjort det än om de skulle hållit sig till temat. Men av vad jag sett så är det inte mycket WW1. Till och med halvautomatiska rifles borde vara ovanliga om de skulle ha ett WW1 tema. Frågan är hur roligt merparten av spelarbasen skulle tycka det vore med nästan uteslutande bolt action rifles om man ville ha något som liknade träffsäkerhet

Jag skulle nog tycka det vore kul som omväxling. Nu känns det som det lika gärna kunde vara moderna vapen (sett till effekt och hur de hanteras) som man förklätt med ett gammalt utseende (vilket det i min mening är). Många kommer säkert ha kul med spelet men det är troligtvis inte titeln som får mig att återvända till serien. Det är synd, för när jag såg trailern förväntade jag mig något annat än vad game play senare har visat och var ganska hype.

Jag kan hålla med dig till viss del.
Men ska vi alla uppleva spelglädje,
Så visst vill iallafall jag,ha lite halv moderna vapen att tillgå.
För att det ska kännas att man kan välja vilket man vill använda.

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus VII Hero. Processor Intel I7 4790K. Med kylare Noctua NH-D15.Grafikkort Asus Strix 970.SLI.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance pro 2133 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
Asus frontbase.Asus sli brygga med belysning.2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av casuaL:

Rätt nice kan jag känna, att jag har en kvinna som nördar loss på spel.
Ibland får jag slita henne från Witcher 3

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av AMDDDDD:

Sätt honan på plats!

Och här har vi killen som antingen är forever alone eller får sälja datorn på studs....=)

i7 3930k@4.5Ghz, 16GB ram, 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Är det bara jag som somnar efter några minuter när jag ser på Battlefield 1?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Semjonov:

Och här har vi killen som antingen är forever alone eller får sälja datorn på studs....=)

"På jobbet är det jag som bestämmer hemma." (tm)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Greenwater:

Är det bara jag som somnar efter några minuter när jag ser på Battlefield 1?

Japp

Ska bli sååååå jäkla najs med gamla vapen igen , tröttnat på allt nytt,
Hoppas att min dator orkar driva runt det på high , annars blir det till att investera 15-20.000 på en ny dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Hagelgevär

Har de implementerat hagelgeväret?

Efter kulsprutan anses hagelgeväret som det mest betydelsefulla vapnet i WW1. Kanske man inte tror. Fullständigt överlägset i närstrid. Jänkarna från sydstaterna sköt till och med handgranter i luften med det. Soldaterna på alla sidor älskade vapnet.

Kulsprutorna var inte så snabba och kunde krångla. Känsliga tingestar. I synnerhet fransmännens kulspruta hade en tendens att hänga sig.

Först ett par handgranater runt hörnan eller i hålet. Förste man in blåser av två pipor direkt för säkerhetsskull.

Speed is nothing without HQAF

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2013

Någon som vet om det blir någon alls customization is BF1? Behöver ju inte vara Hello Kitty skins men typ guldvapen, silver, etc?

i7 4790k 4.0ghz /w Hyper Evo 212 | MSI Geforce GTX 980ti Gaming 6GB | 16GB Corsair Veangence LPX Red 1600mhz | Fractal Design Define S |NZXT LED Sleeved RED-Kit
EVGA Supernova G2 750W PSU
ASUS Z-97A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Jan 2011

Såg på filmen att man använde ett så kallat trench gun, en pumprepeter, troligtvis Winchester Model 1897, fanns både tunga bandmatade KSP(Kulsprutor) samt lättare magasinsförsedda KG(Kulsprutegevär)som faktiskt användes rätt ofta som eldunderstöd vid stridspatruller i fiendeland

Skrivet av Beck:

Har de implementerat hagelgeväret?

Efter kulsprutan anses hagelgeväret som det mest betydelsefulla vapnet i WW1. Kanske man inte tror. Fullständigt överlägset i närstrid. Jänkarna från sydstaterna sköt till och med handgranter i luften med det. Soldaterna på alla sidor älskade vapnet.

Kulsprutorna var inte så snabba och kunde krångla. Känsliga tingestar. I synnerhet fransmännens kulspruta hade en tendens att hänga sig.

Först ett par handgranater runt hörnan eller i hålet. Förste man in blåser av två pipor direkt för säkerhetsskull.

Fractal R4/Asrock Z77 Extreme4/I5 3750K/Antec Khuler 620/Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP /ASUS HD7970 DirectCU II/Corsair SSD Force Series 3, 120GB/Seagate Barracuda 2TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5