HTC Vive dominerar Oculus Rift på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ledsen men det där är inte sant. Rift har inte millimeter precis tracking, bara du googlar.
Vive har inte heller några kameror som du säger utan lighthouse fyrar som fungerar på helt annan teknologi.

Och om du testar att göra som jag sa tidigare, gå iväg från din Rift kamera ~2 meter och böj dig framåt och titta ner så kommer du tappa tracking.

Allt detta är fakta som du enkelt kan googla fram alternativt räkna ut själv om du inte tror på folk på interent.
Ritade en bild åt dig i paint så du ska förstå att Rift inte kan tracka i 360 grader med en kamera.

http://image.prntscr.com/image/7e85db4a91a248ab925172388fc4c76d.png

Var tvungen att prova det där. Och för mig funkar det då iaf. dom som testat måste ha haft kameran helt malplacerad är enda förklaringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Plus det faktum att Vive är integrerat med Steam.. bara en sådan sak.

Och jag lirar alla vive spelen som jag vill utan problem med rift. Så det är ju knappast nån nackdel.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MrJB:

Och jag lirar alla vive spelen som jag vill utan problem med rift. Så det är ju knappast nån nackdel.

Sa jag något om att det skulle vara det ?

Det jag menade var att Vive är i samspel med Steam, och de flesta har mångfalden utav sina spel där.
Och SteamVR styr... Steam... där man har sina spel.

Ekosystem 1-2-3

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJB:

Var tvungen att prova det där. Och för mig funkar det då iaf. dom som testat måste ha haft kameran helt malplacerad är enda förklaringen.

Hur kan en kamera se genom ett fast föremål (en kropp t.ex.) är väl det han syftar på, inbyggd röntgen?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Har nu provat bägge och det var långt ifrån vad man hade förväntat sig efter att ha hört andra lovorda dessa prylar.

Så VR får fortsätta skjutas på framtiden för min del.

Får såklart tänka på att dessa endast befinner sig i startgroparna ännu. Kanske kommer ge det någon mer chans om ett par år när det mognat mer.

Permalänk
Medlem

Jag själv är sugen på Vive. Men det känns som att Vive kräver mycket utrymme för att köra den. Jag har ju inte den öppnaste ytan i mitt rum precis.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Så det säljer som väntat, 300 000 till 500 000 standalone VR headsets från samtliga märken på ett spann av 12 månader var förväntningen.

Men fortfarande inte i närheten av antalet som krävs för att tjäna pengar på spelutveckling till VR.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Vangen:

Jag själv är sugen på Vive. Men det känns som att Vive kräver mycket utrymme för att köra den. Jag har ju inte den öppnaste ytan i mitt rum precis.

Jag satte upp mitt spelområde igår, 3,2 x 2,7 meter tror jag det blev, efter lite tinkering.
Själva rummet i sig är större, snarare 3,8 x 3,2 - men man kan inte ta EXAKT mot en vägg, utan vill ha lite extra utrymme där förmått skydda kontroller mot smällar etc.

Skulle absolut inte vilja ha mindre än vad jag har nu heller, det är redan i det minst laget enligt mig.

Så... Ont om utrymme ?
- Köp inte Vive.
Eller iaf, köp inte Vive med tanken att du kan använda RoomScale - sittande VR och dylikt, som Occulus kan/gör - fungerar minst lika bra såklart, men det är ju lite pissigt att betala för något man kanske inte kan använda liksom...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Hur kan en kamera se genom ett fast föremål (en kropp t.ex.) är väl det han syftar på, inbyggd röntgen?

Hur som helst så verkar det funka bättre än föregående talare har googlat fram då jag själv kunnat testa det. Sen så har man ju kameran/kamerorna alltid uppsatt högt upp så att dom får en bra överblick och inte på bordet rakt framför.

Permalänk
Skrivet av MrJB:

Hur som helst så verkar det funka bättre än föregående talare har googlat fram då jag själv kunnat testa det. Sen så har man ju kameran/kamerorna alltid uppsatt högt upp så att dom får en bra överblick och inte på bordet rakt framför.

Fast du sitter ju och aktivt ljuger för folk här. Du påstår helt seriöst att din kamera kan gå igenom din kropp och läsa av headsetet.
Det är teoretiskt och fysiskt omöjligt att den ska kunna tracka headsetet om man blockerar kameran.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har läst igenom tråden lite snabbt och förstår att dom går uppåt både Oculus och HTC, butikerna säljer fort slut på de få enheter de får in. var själv och hämtade ett Vive i söndags och folk som inte blir imponerade undrar jag vilken värld dem lever i för detta är ju löjligt skoj OCH imponerande.
Även om Riften har lite lite bättre skärm och lins som vissa säger (inte testat den själv) så fanns det ändå mer som talade för en Vive i mitt fall.
1 Facebook köpte Oculus, vilket fick mig tappa sugen då jag inte har Fb (och jag lever ändå;)
2 Roomscale
3 kontroller
4 Läst många tester och kollat videos som förespråkar just detta
5 Känns som oculus tabbat sig lite mot (trogna) kunder som varit med från start, vilket jag anser illa.

Men hur som hellst allt är tycke och smak såklart, den som köper en oculus får sannolikt (nästan) lika skoj som mig som köpt en vive
Jag är iaf grymt imponerad och jätte nöjd,visst lite pixlit men inget jag funderar nått värre på. Nu väntar man bara på fler upplevelser i VR, tycker The Lab är sjukt skoj trots flertalet timmar där inne, hoppas på någon sorts uppföljare.
Fick även min mor att börja gråta (av rädsla) i The Blu, sry!
Blev lite offtopic men tvungen att skriva av mig om denna mäktiga upplevelse

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Jag själv är sugen på Vive. Men det känns som att Vive kräver mycket utrymme för att köra den. Jag har ju inte den öppnaste ytan i mitt rum precis.

När man installerar och gör inställningar till Viven så väljer du om du vill använda Roomscale eller sittande spelställning, beroende på om du har utrymmet eller ej, så det var en dålig ursäkt.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag satte upp mitt spelområde igår, 3,2 x 2,7 meter tror jag det blev, efter lite tinkering.
Själva rummet i sig är större, snarare 3,8 x 3,2 - men man kan inte ta EXAKT mot en vägg, utan vill ha lite extra utrymme där förmått skydda kontroller mot smällar etc.

Skulle absolut inte vilja ha mindre än vad jag har nu heller, det är redan i det minst laget enligt mig.

Så... Ont om utrymme ?
- Köp inte Vive.
Eller iaf, köp inte Vive med tanken att du kan använda RoomScale - sittande VR och dylikt, som Occulus kan/gör - fungerar minst lika bra såklart, men det är ju lite pissigt att betala för något man kanske inte kan använda liksom...

Skrivet av Olaeli:

När man installerar och gör inställningar till Viven så väljer du om du vill använda Roomscale eller sittande spelställning, beroende på om du har utrymmet eller ej, så det var en dålig ursäkt.

Okej. Tack för svaren.
Jag vet inte som ni säger till hur era rum som nån av er mätte.
Men jag stod och kollade länge och kanske jag har minimum storleken om jag ska vara i rörliga delen och stå upp.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Bluray vs HD-DVD handlade om två olika format. Nvidia / AMD är mer likt, men tror det kommer finnas rätt många olika tillverkare inom ett par år.

Inte så konstigt att Vive går bra heller, de har lyckats enormt med deras marknadsföring. Medans Oculus gång på gång gjort tagit felaktiga beslut för att försöka slå sig in på en marknad där Valve näst intill har monopol och religiös status.

De där var ju bara trams, VHS vs Video 2000 var den riktiga fajten där den bättre tyvär förrlorade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Fast du sitter ju och aktivt ljuger för folk här. Du påstår helt seriöst att din kamera kan gå igenom din kropp och läsa av headsetet.
Det är teoretiskt och fysiskt omöjligt att den ska kunna tracka headsetet om man blockerar kameran.

Om han har kameran högt och den fortfarande ser hans bakhuvud där strapsen (leds på denna med, inte bara fram) sitter när han böjer sig så har han tracking. Ingen lögn i det. Däremot om han gömmer sitt headset helt genom att kura ihop som en liten boll och hålla händerna för bakhuvudet, ja det är en annan femma. Men vem fan skulle göra det?

Skrivet av jiimpan:

Har läst igenom tråden lite snabbt och förstår att dom går uppåt både Oculus och HTC, butikerna säljer fort slut på de få enheter de får in. var själv och hämtade ett Vive i söndags och folk som inte blir imponerade undrar jag vilken värld dem lever i för detta är ju löjligt skoj OCH imponerande.
Även om Riften har lite lite bättre skärm och lins som vissa säger (inte testat den själv) så fanns det ändå mer som talade för en Vive i mitt fall.
1 Facebook köpte Oculus, vilket fick mig tappa sugen då jag inte har Fb (och jag lever ändå;)
2 Roomscale
3 kontroller
4 Läst många tester och kollat videos som förespråkar just detta
5 Känns som oculus tabbat sig lite mot (trogna) kunder som varit med från start, vilket jag anser illa.

Men hur som hellst allt är tycke och smak såklart, den som köper en oculus får sannolikt (nästan) lika skoj som mig som köpt en vive
Jag är iaf grymt imponerad och jätte nöjd,visst lite pixlit men inget jag funderar nått värre på. Nu väntar man bara på fler upplevelser i VR, tycker The Lab är sjukt skoj trots flertalet timmar där inne, hoppas på någon sorts uppföljare.
Fick även min mor att börja gråta (av rädsla) i The Blu, sry!
Blev lite offtopic men tvungen att skriva av mig om denna mäktiga upplevelse

Vet inte riktigt varför det skulle vara en nackdel att du inte har FB och att de köpte upp Oculus, du får gärna förklara? Roomscale kommer båda göra lika bra snart, däremot om man vill ha det just nu så förstår jag dig. Lika så kontrollerna, även att Vive's är rätt klumpiga så finns de nu. Tester och videos, tycker det är rätt 50/50. Punkt 5, ja att låta bestbuy sälja hmd's innan alla som förbokat fått sina känns fel. Att tillverkningsprocessen blev försenad, ja det kan hända vilket företag som helst i alla storlekar.

Viktigaste är det du säger i ditt sista stycke, att det handlar om tycke och smak!

Skrivet av UncleDirty:

De där var ju bara trams, VHS vs Video 2000 var den riktiga fajten där den bättre tyvär förrlorade

Var ett svar på en annan post...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av jiimpan:

Har läst igenom tråden lite snabbt och förstår att dom går uppåt både Oculus och HTC, butikerna säljer fort slut på de få enheter de får in. var själv och hämtade ett Vive i söndags och folk som inte blir imponerade undrar jag vilken värld dem lever i för detta är ju löjligt skoj OCH imponerande.
Även om Riften har lite lite bättre skärm och lins som vissa säger (inte testat den själv) så fanns det ändå mer som talade för en Vive i mitt fall.
1 Facebook köpte Oculus, vilket fick mig tappa sugen då jag inte har Fb (och jag lever ändå;)
2 Roomscale
3 kontroller
4 Läst många tester och kollat videos som förespråkar just detta
5 Känns som oculus tabbat sig lite mot (trogna) kunder som varit med från start, vilket jag anser illa.

Men hur som hellst allt är tycke och smak såklart, den som köper en oculus får sannolikt (nästan) lika skoj som mig som köpt en vive
Jag är iaf grymt imponerad och jätte nöjd,visst lite pixlit men inget jag funderar nått värre på. Nu väntar man bara på fler upplevelser i VR, tycker The Lab är sjukt skoj trots flertalet timmar där inne, hoppas på någon sorts uppföljare.
Fick även min mor att börja gråta (av rädsla) i The Blu, sry!
Blev lite offtopic men tvungen att skriva av mig om denna mäktiga upplevelse

Mycket bra skrivit!!
Kan hålla med om allting egentligen, förutom The Blu, då jag inte testat detta ännu... Men det kommer
Min mamma var över och hälsade på igår, hon är 62, och blev helt såld under en kort tur i VR-introduktionen med Aperture -roboten för att inte tala om landskapet Vesper Peak... Och så lekte hon med hunden och skrattade så mycket.... Så jag vet inte när!
Det är verkligen en "wow" -upplevelse att även få bjuda på dessa tekniska underverk till personer som annars tar ett långt avstånd datorer, smartphones osv...
Men detta är mer greppbart för dem!

Har bara hunnit med några få timmar med mitt Vive, men är sjukt nöjd!
Och alla som provat blir helt förstummade utav hur bra inlevelsen och upplevelsen är!

Att skärmen är lite pixlig (och då har det varit MYCKET värre med Occulus Dev 1 tex..) stör mig bra 2-3 sekunder när man fått på sig headset'et, sedan glömmer man faktiskt av det.

Occulus har tabbat sig för mycket mot trogna kunder som du säger, det var spiken i kistan för mig gällande dem. Även om jag tror att deras headset i sig kan vara skönare att ha på sig längre sessioner då det tydligen skall väga betydligt mindre?

Anyhow, Vive is my new pal!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Så mycket gissningar, de flesta har knappt prövat Vive, ännu mindre Rift CV1. Jag har köpt båda.

Vive är en mardröm att anpassa på skallen. När den väl sitter där så sitter den betydligt sämre, och jag pallar inte att spela lika länge som i Riften. Kabelinferno ska heller inte underskattas.

Jag skulle inte säga att Rift har roomscale. Visst, det sitter dioder i nacken, men böjer man sig framåt bakåtvänd tappar den lätt tracking - jag har till och med försökt montera kameran i taket. Det behövs en till kamera. Synd att de bundlade den med Touch, hade behövts nu med.

Roomscale är en gimmick. Jag har ingen gymnastiksal, utan blott ett normalstort kontor. Det blir för de flesta vanliga dödliga en "standing experience".

Rift har bättre FOV, och betydligt större sweetspot för skärpa. Rift har skitstöriga godrays. Vive har "årsringar". Pick your poison.

Oculus Home är som AIDS, man blir aldrig av med det. Integration med Steam är en stark nog selling point.

Mitt förtroende för Sweclockers redaktion har dock fått sig en rejäl törn, när alla flockade till någon slags fanboyism och omöjligt kunde se fördelarna i Riften, som är högst påtagliga. Skulle jag rekommendera ett köp idag är det dock Vive. Den är tillgänglig, och den är fullutrustad. Riften är kastrerad utan Touch.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Fast du sitter ju och aktivt ljuger för folk här. Du påstår helt seriöst att din kamera kan gå igenom din kropp och läsa av headsetet.
Det är teoretiskt och fysiskt omöjligt att den ska kunna tracka headsetet om man blockerar kameran.

Det är fysiskt omöjligt att blockera kameran med kroppen om man placerat den lite på höjden som den ska vara. Prova en rift och experimentera istället för att läsa massa trash på nätet. Du vet, allt är inte sant man läser på nätet.

Permalänk
Medlem

Har haft min Vive i några veckor och är helt tagen över hur pass bra den är. Köpte samtidigt en Acer Predator X34A skärm men har typ knappt använt skärmen utan bara Viven.

Jag har köpt i stort sett alla heta spel men det absolut roligaste man kan ha just nu är Rec Room som är gratis

http://store.steampowered.com/app/471710/

Alltså det är svårt att beskriva men du går runt och snackar med folk medan du spelar lite dodgeball, frisbeegolf m.m. Helt jävla revolutionerande roligt!

Stark rekommendation till lyckliga ägare!

Permalänk
Skrivet av MrJB:

Det är fysiskt omöjligt att blockera kameran med kroppen om man placerat den lite på höjden som den ska vara. Prova en rift och experimentera istället för att läsa massa trash på nätet. Du vet, allt är inte sant man läser på nätet.

Nej det är inte fysiskt omöjligt att blockera kameran med kroppen. Du kanske skulle inse vad du själv sitter och säger.
Du påstår mer eller mindre att om man lägger handen för kameran så kan den tracka ditt headset ändå.

Om du står i en vinkel så kameran inte ser ditt headset klar den inte kan tracka den. Att påstå något annat är bara absurt och går emot både tekniken i sig och fysikens lagar.

Citerar en person här som bevisar precis det jag säger. Så sluta sitta här och snacka skit och sen påstå att jag gör det.

Skrivet av superapan:

Jag skulle inte säga att Rift har roomscale. Visst, det sitter dioder i nacken, men böjer man sig framåt bakåtvänd tappar den lätt tracking - jag har till och med försökt montera kameran i taket. Det behövs en till kamera. Synd att de bundlade den med Touch, hade behövts nu med.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av breitan:

Har haft min Vive i några veckor och är helt tagen över hur pass bra den är. Köpte samtidigt en Acer Predator X34A skärm men har typ knappt använt skärmen utan bara Viven.

Jag har köpt i stort sett alla heta spel men det absolut roligaste man kan ha just nu är Rec Room som är gratis

http://store.steampowered.com/app/471710/

Alltså det är svårt att beskriva men du går runt och snackar med folk medan du spelar lite dodgeball, frisbeegolf m.m. Helt jävla revolutionerande roligt!

Stark rekommendation till lyckliga ägare!

Tackar så mycket för detta tips!!

För mig just nu blir det dock...

A Chair in a Room : Greenwater
http://store.steampowered.com/app/427760/?l=swedish

Köpte det precis och har hört MYCKET gott om det...
... dock så hatar jag skräckspel (då jag blir skiträdd och skriker som en liten flicka på 10år..) men jag filmar det hela och lägger upp på YouTube

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Vet inte riktigt varför det skulle vara en nackdel att du inte har FB och att de köpte upp Oculus, du får gärna förklara? Roomscale kommer båda göra lika bra snart, däremot om man vill ha det just nu så förstår jag dig. Lika så kontrollerna, även att Vive's är rätt klumpiga så finns de nu. Tester och videos, tycker det är rätt 50/50. Punkt 5, ja att låta bestbuy sälja hmd's innan alla som förbokat fått sina känns fel. Att tillverkningsprocessen blev försenad, ja det kan hända vilket företag som helst i alla storlekar.

Viktigaste är det du säger i ditt sista stycke, att det handlar om tycke och smak

Detta ang. Att facebook köpte oculus är min högst personliga åsikt då jag aldrig har riktigt gillat facebook av flera anledningar. Så därför blev valet lite lättare för just min del. Men jag har absolut inget emot någon som väljer en oculus framför vive, detta är upp till var och en:)
Jag är tok nöjd med min vive så det får va det som räknas för mig !:)
Nu vill jag bara egentligen att utvecklingen av spel och upplevelser skyndas på så man får ut i den virtuella världen och leka av sig lite:)

Spelade lite brookheaven med en kompis häromdagen och jag som någon annan här skrev skrek som en liten flicka och hoppade högt när jag vände mig om stod face to face med en zombie. Helt sjukt, måste upplevas!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Inte alls förvånad. Det är den bättre produkten, på alla fronter och kategorier. Oculus Rifts misstag var att inte släppa rörelsekontrollerna direkt, men även då, har de en totalt underlägsen produkt. Jag kan inte påpeka tillräckligt hur gigantisk skillnad det gjorde av att kunna fysiskt röra mig i världen gentemot att bara sitta stilla i den. Vive lyckades direkt där och jag ser med spänning fram emot Vive 2 och när den äntligen har sitt första riktiga spel som är bra och inte bara korta meningslösa techdemos.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Inte alls förvånad. Det är den bättre produkten, på alla fronter och kategorier. Oculus Rifts misstag var att inte släppa rörelsekontrollerna direkt, men även då, har de en totalt underlägsen produkt. Jag kan inte påpeka tillräckligt hur gigantisk skillnad det gjorde av att kunna fysiskt röra mig i världen gentemot att bara sitta stilla i den. Vive lyckades direkt där och jag ser med spänning fram emot Vive 2 och när den äntligen har sitt första riktiga spel som är bra och inte bara korta meningslösa techdemos.

På vilket sätt är Riften underlägsen med Touch? Med tanke på de videos som länkats här innan bevisar att det går att röra sig väldigt bra. Personligen så tycker jag att de båda enheterna är rätt lika, därav blir man rätt nyfiken när folk uttalar sig som du gör och undrar vad som gör den "totalt underlägsen".

https://www.youtube.com/watch?v=QvQiQgLA6RA

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Nej det är inte fysiskt omöjligt att blockera kameran med kroppen. Du kanske skulle inse vad du själv sitter och säger.
Du påstår mer eller mindre att om man lägger handen för kameran så kan den tracka ditt headset ändå.

Om du står i en vinkel så kameran inte ser ditt headset klar den inte kan tracka den. Att påstå något annat är bara absurt och går emot både tekniken i sig och fysikens lagar.

Citerar en person här som bevisar precis det jag säger. Så sluta sitta här och snacka skit och sen påstå att jag gör det.

du påstår att man inte kan vända sig 360 grader med rift. Jag säger att den har perfekt 360 tracking och som en sa tidigare att för att tappa tracking så måste du rulla ihop dig till en väldigt ovanlig position som är både svår och onödig.

och ska vi börja gå så långt som att hålla för handen på kameran för att tappa tracking så gäller ju samma där som vive. du kan ju inte blockera den totalt.

men av dina andra forum kommentarer att döma så märks det tydligt att du är en fanboy och måste hitta fel på den andra sidans produkter. Såna som du som förstör dessa sidor.

Permalänk
Skrivet av MrJB:

du påstår att man inte kan vända sig 360 grader med rift. Jag säger att den har perfekt 360 tracking och som en sa tidigare att för att tappa tracking så måste du rulla ihop dig till en väldigt ovanlig position som är både svår och onödig.

och ska vi börja gå så långt som att hålla för handen på kameran för att tappa tracking så gäller ju samma där som vive. du kan ju inte blockera den totalt.

men av dina andra forum kommentarer att döma så märks det tydligt att du är en fanboy och måste hitta fel på den andra sidans produkter. Såna som du som förstör dessa sidor.

Du missar ju hela poängen. Skillnad mellan Vive och Rift är att Vive har två fyrar och Rift en kamera.

Det är allt jag har sagt, och försökt påpeka.
Men du tror att din rift har 360 graders perfekt tracking vilket den inte har.

Spelar du ett roomscale spel där du på något vis är vänd från kameran och lutad åt ett håll där kameran inte ser dig så kommer den tappa tracking, och så är det bara oavsett vad jag eller du tycker om Rift.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrJB:

Och jag lirar alla vive spelen som jag vill utan problem med rift. Så det är ju knappast nån nackdel.

Hur lyckas du spela spel som:
The lab
Job simulator
Space pirate trainer
Vanishing realms
Rec room

med en oculus rift? vad använder du för kontroller? hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Hur lyckas du spela spel som:
The lab
Job simulator
Space pirate trainer
Vanishing realms
Rec room

med en oculus rift? vad använder du för kontroller? hur fungerar det?

Med razer hydra. måste dock ha ett lite hemmabygge med sensorn till hydras så den följer dig när du rör på dig och vänder dig. Funkar ju inte i närheten som med ordentliga men det funkar iaf. Man tager vad man haver för tillfället

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Hur lyckas du spela spel som:
The lab
Job simulator
Space pirate trainer
Vanishing realms
Rec room

med en oculus rift? vad använder du för kontroller? hur fungerar det?

Steamvr har faktiskt support för razer hydra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM