Alla framtida Microsoft-spel kommer till PC

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Alla framtida Microsoft-spel kommer till PC

Alla kommande spel som ges ut av Microsoft Studios ska släppas till både Xbox One och PC/Windows. Ett köp kommer också ge tillgång till spelet på båda plattformarna.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förslöv Metropolen
Registrerad
Jan 2005

Med en sådan där optimering? :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013
Skrivet av spicy_mama:

Klart måste det finnas en fördel till Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Ser fram emot Gears 4, hoppas de löser Multi GPU till DX12 tills dess , inget spel jag vet har väll det stödet ännu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007

Äntligen börjar till och med Microsoft inse värdet av Pc som spelplattform. En bra nyhet som kommer att gynna alla.

FX8350 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av spicy_mama:

haha exakt, kolla på Quantum break...Katastrof portning, pluss inbyggt MSAAx4 för att få till en "bra" bild på xboxen för uppskalning som inte går att stänga av på PC. haha fail. Första Gears däremot fungerar rätt bra nu efter "några" patchar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2007

@Oneone: Ashes of the singularity men det är å andra sidan inte riktigt ett spel utan mer ett benchmark känns det som.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007
Citat:

Exklusiva för Windows Store

Nej tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001
Skrivet av N4kame0:

Nej tack.

Det kommer säkert funka bra framöver, men trist att man måste ha så många olika plattformar, steam , origin, uplay, gog galaxy.. blir ju helt galet till slut.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013

Lade dom inte ner spelstudion?

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Detta glädjer mig iaf som sålde av min Xbox One till fördel för PC och bättre grafik / högre uppdateringsfrekvens / högre upplösning!

Så bra jobbat Microsoft

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Apr 2005

Visst är Windows Store exklusivitet inte optimal lösning men detta är iallafall bättre än inget. Visst förväntar jag mig dåligt PC platform stöd på vissa punkter i vissa/många titlar men det är ändå en positiv riktning detta som gagnar PC platformen då flera titlar blir tillgängliga.

Intel® Core i5-4670K @ 4.4GHz | ASRock Z87 Extreme 6 | G.Skill Sniper 2x8GB @ DDR3-1866 CL9 | Samsung 840 Pro 128GB + Evo 850 500GB | Gigabyte GTX 970 G1 (överklockat) | SuperFlower Titanium 1000W | BenQ ZOWIE XL2540 240Hz | Phanteks PH-TC14PE | M-Audio Q40 hörlurar | Logitech MX-518 | Razer Mantis Speed | Windows 10 x64 Professional

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@AMD-FX: Du kanske tänker på Xbox Entertainment Studios, divisionen som skulle producera unikt tv- och filminnehåll för Xbox-plattformen? Den stängde Microsoft ner 2014.

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2008

Härligt att höra. Då kan man lägga pengarna som skulle ha gått till nästa Xbox på att uppgradera datorn i stället

Intel i7 6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | Palit Geforce GTX 1080 GameRock | 16GB DDR4 | Fractal Design Define R5 | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Med tillhörande konsolpriser på spelen också, jippi...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Apr 2009

Verkligen jättebra av Microsoft att börja satsa på PC plattformen! Är dock lite tveksam till hur pass bra Windows Store kommer att fungera som plattform för speldistribution.

Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I Sapphire R9 270X DualX I 8GB I Kingston SSDNOW V300 120 GB I Crucial BX100 500GB I 320GB 640GB I W10
Acer B1 770 I LG G3 I Nvidia Shield TV V2 I PS4 PS3 & X360 I 2DS DS PSP I Canon EOS M I Raspberry Pi 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Jösses vad MS verkar ha fått in fritänkande nytt blod.
Windows 10 med ubuntu. Gratis upgradering från alla möjliga och omöjliga licenser.
Play anywhere för spelen.

Trevligt. En windows 10 med ubuntu man kan lira Xbox spel på. Börjar likna nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av loevet:

@AMD-FX: Du kanske tänker på Xbox Entertainment Studios, divisionen som skulle producera unikt tv- och filminnehåll för Xbox-plattformen? Den stängde Microsoft ner 2014.

Ok, kanske det var. Har ingen aning dock. Läste bara att en spelstudio från MS skulle stängas

Coca Cola missbrukare
AMD älskare
Katt älskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Är egentligen märkligt att Microsoft inte utnyttjat sin dominerande ställning på PC-sidan som draglok till Xbox förens nu. Visserligen gäller det främst Windows som OS, men det här ger ändå ett incitament för PC-spelarna att köpa Xbone.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@AMD-FX: Kan också vara stängningen av Lionhead Studios du tänker på:
http://www.sweclockers.com/nyhet/21837-microsoft-lagger-ned-l...

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003

(riktiga) Forza till PC alltså? Kommer ratt stödjas tro?

c[_]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Affärsmässigt intelligent och hyvens mot kunderna. Jefflar vilken skillnad det är på Nadella och Ballmer!

Och som bonus så gör det PC mer relevant för "vanliga" konsolgamers då de får större anledning att skaffa PC... fan vad glad man blir alltså

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014

väldigt taggad inför forza horizon 3 till pc )))

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Nu kommer det äntligen gå att spela Halo på PC. Äntligen.
Frågan är hur det fungerar via Store, men det är det säkerligen värt.

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 11.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Vad de menar är att de förlitar sig på att communityn löser emulatorer om några år, höhö.

Skämt åsido, bra jobbat MS! Undrar hur länge det dröjer innan man kan byta komponenter i sina konsoller, typ cpu, gpu minne.

7700K, Z270H, 1080Ti, 830, AX850, PG279Q, Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Oorah!!

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Ojoj, låter ju trevlans!

Chassi: Fractal Design Define R4 | MB: ASRock Z77 Extreme 4 | CPU: Intel Core i5 3570K@4.2Ghz | Kylare: Noctua NH-U9B | RAM: 8GB Team Elite DDR3 1600Mhz | GPU: Palit GTX 1080 Ti Super Jetstream | PSU: EVGA Supernova G2 750W | TGB: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Sony MDR-1A+Antlion Modmic 4.0

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Maj 2016

Kravet är ju ett digitalt köp, vilket helt dödar bytesmarknaden - som jag själv anser att konsolen är riktigt bra till. Spelat klart ett spel, sälj det, köp ett nytt.

Fast, nu kör jag PS4 och Mac, så jag slipper dåliga optimeringar och Microsoft Store. 👍

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
källarn!
Registrerad
Jan 2004

Orka med windows store ....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Fast blir det riktiga spel, eller kassa konsolportar ala 2010?

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com