Permalänk
Medlem

AOC G2460PF

Hej har lite strul med min skärm.. funkade bra i ett par veckor. Körde med dvi kabel som man bör för 144hz. Sen slutade den plötsligt att funka. Den funkar fram till windows loggan. Nu har jag formaterat så har en helt ny version av windows 10. Funkar ändå inte, har ett radeon r9 290. Funkar bra med hdmi kabel.. någon som har en förklaring?

Permalänk
Medlem

@bUSTEN: antagligen ej fungerande DVI port på skärmen eller grafikkortet. Kan ju vara dvi kabeln i sig med det tvivlar jag på. Har du annan skärm som du kan pröva grafikkortetets dvi kontakt på? Funkar det då så är det skärmen, om inte så är det grafikortetet. Annars kör på Displayport om grafikkort tillåter.

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabfate:

@bUSTEN: antagligen ej fungerande DVI port på skärmen eller grafikkortet. Kan ju vara dvi kabeln i sig med det tvivlar jag på. Har du annan skärm som du kan pröva grafikkortetets dvi kontakt på? Funkar det då så är det skärmen, om inte så är det grafikortetet. Annars kör på Displayport om grafikkort tillåter.

Verkar konstigt detta, får det inte att funka med dp heller. Har tyvärr ingen annan skärm som har dvi, finns 2 dvi slots i grafikkortet, ingen av de funkar. Dvi kabel fick jag med skärmen 2 veckor gammal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@bUSTEN: Konstigt men jag lutar åt att det är något fel på skärmen.

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |