Hjälp: android gubbe med vinkande/höjd vänster arm?

Permalänk
Medlem

Hjälp: android gubbe med vinkande/höjd vänster arm?

Skulle starta ena av mina telefoner och den starta upp som den ska men fastnade med bilden på android snubben med vinkande/höjd vänster arm och där har den varit fast nu i många timmar har testat att ta bort batteriet etc men fastnar fortfarande på en vinkande android gubbe.

Har googlat men har inte funnit vad det menas när android killen vinkar/höjd arm. Så nu vänder jag mig hit va betyder den biten?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Ganska nödvändig fråga: Vilken telefon är det?

Permalänk
Medlem

provat att vinka tebax?

Permalänk
Medlem

Märke, modell och versionen på Android vore bra. Vore även bra om man får veta hur snabbt den fastnar samt om någon annan information eller logga visas innan och om det är märkesspecifikt. Någon låskod för telefonen eller pinkod innan det inträffar?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Ganska nödvändig fråga: Vilken telefon är det?

Skrivet av OldComputer:

Märke, modell och versionen på Android vore bra. Vore även bra om man får veta hur snabbt den fastnar samt om någon annan information eller logga visas innan och om det är märkesspecifikt. Någon låskod för telefonen eller pinkod innan det inträffar?

Någon kina telefon som jag fick av en bekant, enda som står på den är with google modell S5 men det är ingen samsung har s3, s4, s5 och s7.

Så märke och modell vet jag inte tack vare att det är en kina telefon som ser ut som en huawei men det är ingen huawei. Samt han bara starta telefonen så dök gubben upp direkt så vet ej vilket android system som är i telefonen. Så vet princip inget om telefonen x).

Som sagt gubben kommer upp direkt när jag trycker på on-knappen ingen text eller annat.

Fast jag rycker ut batteriet och väntar 30min så går det från svart bild till android gubben direkt.

Tack och lov fick man telefonen och vet varför man inte ska handla från kina. Men blev att undra vad gubben menar efter som google har svikit med

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Någon kina telefon som jag fick av en bekant, enda som står på den är with google modell S5 men det är ingen samsung har s3, s4, s5 och s7.

Så märke och modell vet jag inte tack vare att det är en kina telefon som ser ut som en huawei men det är ingen huawei. Samt han bara starta telefonen så dök gubben upp direkt så vet ej vilket android system som är i telefonen. Så vet princip inget om telefonen x).

Som sagt gubben kommer upp direkt när jag trycker på on-knappen ingen text eller annat.

Fast jag rycker ut batteriet och väntar 30min så går det från svart bild till android gubben direkt.

Tack och lov fick man telefonen och vet varför man inte ska handla från kina. Men blev att undra vad gubben menar efter som google har svikit med

Försök öppna upp telefonen och se fabrikat, sen försöker du hitta någon guide på tex xda för att flasha om telefonen eller liknande.

Om du verkligen vill försöka få liv i den och du ej hittar fabrikat, öppna upp ännu mer och kolla på modellen på processor och dylikt, och så får du chansa med någon root exploit som funkar till den processorn/chip. Tex Mediatekchip är lätta att hitta till. Men tror det kan bli svårt att få liv i den om du ej hittar fabrikat direkt, då är chansen att du lyckas liten.

Permalänk
Medlem

Starta tel i recovery läge och wipe data (factory reset).
Stäng av tel. Håll inne power + vol upp eller ner. Kommer inte riktig ihåg just nu.
Sök på android boot recovery mode så finns det guider om hur det görs.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|