Fulkultur pratar om Game of Thrones

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur pratar om Game of Thrones

Med sjätte säsongen i backspegeln är det dags för Fulkultur att hugga tag i mastodontämnet Game of Thrones. I vanlig ordning blandas åsikter och tankar med mängder av tips.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tack för ännu ett bra avsnitt. Ni blandar dock ihop skådespelarna. Det är Alexander Siddig(från Star-Trek DS9) som spelar Doran Martell, inte James Callis(från Battlestar Galactica). Viktigt om man både är ST och Battlestar nörd

Permalänk
Medlem

Bättre än förra säsongen i alla fall. Dock jävligt irriterad på att det ska ta sådan tid för den där sk oövervinnliga zombiearmén att ta sig till muren någon gång. Människorna gör det ju rätt snabbt ju. Trist också att TV-serien fortsätter slakta Dorne-storyn suck. Tyrion som vanligt bäst.

Permalänk
Medlem

Äntligen en fulkultur med intressant ämne igen. Ska lyssna och se vad jag tycker men har inte tyckt om de tidigare avsnitten, Kan ni inte ta tillbaka SweC-podden istället?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av simon253:

Äntligen en fulkultur med intressant ämne igen. Ska lyssna och se vad jag tycker men har inte tyckt om de tidigare avsnitten, Kan ni inte ta tillbaka SweC-podden istället?

Som det ser ut kommer SweC-podden inte återkomma i kontinuerlig form. Möjligen blir det fler specialavsnitt när tillfälle bjuds och andan faller på, men inte mer än så. Fulkultur "ersätter" dock inte SweC-podden, utan är sin egen grej med andra personer och annan inriktning. Alla kan såklart inte gilla allt, det är sedan gammalt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skäggig legend

Alltid läskigt att se kusinen i tvrutan, GoT. Ska bli kul att höra er snacka medan man jobbar!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Tyckte säsong 6 var en av de bättre säsongerna, definitvt bättre än femman.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att senaste säsongen var den sämsta av alla, 8/10 avsnitten var helt berdövliga, hände inget, blinda ungen bara gjorde massa helt onödiga saker och alla prata hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Söder om söder-hipster
Skrivet av adzer:

Tack för ännu ett bra avsnitt. Ni blandar dock ihop skådespelarna. Det är Alexander Siddig(från Star-Trek DS9) som spelar Doran Martell, inte James Callis(från Battlestar Galactica). Viktigt om man både är ST och Battlestar nörd

Jepp, jag blandade ihop dem. Mkt störande - men jag tycker de är förvirrande lika! Vad gäller karaktärer är dock den ena mer sympatisk än den andre

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradis-Jakob:

Jepp, jag blandade ihop dem. Mkt störande - men jag tycker de är förvirrande lika! Vad gäller karaktärer är dock den ena mer sympatisk än den andre

Ja de är lika. Hehe ja, en aning mer sympatisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jag tyckte att senaste säsongen var den sämsta av alla, 8/10 avsnitten var helt berdövliga, hände inget, blinda ungen bara gjorde massa helt onödiga saker och alla prata hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du säsong 5 eller 6? Om du menade 5:an så håller jag med.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Menar du säsong 5 eller 6? Om du menade 5:an så håller jag med.

Menar 6, helt bedrövlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator