Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xcluzive:

Vad tycker ni om att de ändrat CP? Jag tycker det är bra att exempelvis cloyster, gengar, jolteon, flareon med flera blivit boostade, men hur tänkte dom när de boostade vaporeon, snorlax och dragonite med flera som redan var sjukt starka? Sen tycker jag det är synd att de nerfade vissa pokemon, många av de hade jag 100% IV på och har lagt ner massa stardust och candys, nu helt i onödan känns det som.

Jag har hållit på och spara upp CP på en Weepinbell med jättebra IV på innan jag utvecklar den till Victreebel. Igår gjorde jag en power up och fick minus 103CP? Sen såg jag det här idag, var det därför? Jag trodde det var en bugg i spelet. Sen såg jag att min Snorlax helt plötsligt ligger på CP 2224, senast jag gjorde en power up där kunde jag svära på att jag låg precis över 2000...

Jag är lite förvirrad men annars bryr jag mig inte riktigt. Orkar inte sätta mig in i det där strategiska tänket som krävs.

Här är en bättre länk med sorterbar tabell: http://pokemongohub.net/pokemon-go-new-max-cp-chart/

För övrigt ryktas det om att generation 2 ska släppas 7:e december med många nya Pokémon: http://pokemongohub.net/starbucks-employee-leaks-pokemon-go-g...

[edit:] Nu när jag tittar igenom ser jag att vissa har ändrats, några har gått upp och några har gått ner i CP. Den mest extrema förändringen jag har är Chansey som gick från CP 350-någonting till CP 834.

Permalänk
Medlem

Spelar det någon roll egentligen, man kan ej försvara gym som det ser ut nu. Vem som helst som kan lite om spelet sänker lätt stora gym.
Här i trakten är det de bilburna som har mest chans att casha in lite guld inte de som har bra gubbar...

Så nu fick jag klaga lite hehe.
Och nej jag har inte mycket bra och inte förlorat så mycket på de senaste uppdateringarna, tycker bara att spelet har förlorat lite av sin charm när man faktiskt fick kämpa för att ta ett gym och sedan kunde lyckas ha ett 10 gym ett tag om man kämpade upp det och försvarade det.
Nu faller allt.

Permalänk
Medlem

Jag håller med de som tycker att gymmen är en av spelets svagare delar och något jag enbart gör sekundärt. Skulle det vara endast en Pokémon av motståndares lag därinne (level 1), tar jag över det, om det är en eller två Pokémon av mitt lag däri (level 1 eller 2) lägger jag in en där. Ibland tränar jag upp gym som är nära ny nivå också. Utöver det så består mitt spelande främst av promenader och att fånga några om dagen för att få bonus.

Angående den nya CP-ändringen måste jag säga att jag blev förvånad över hur starka vissa Pokémon blev. Min Sandslash gick från 900 till 1200. Båda mina Vaporeon fick 200 extra till 1800 bara så där. Tråkigt att inga av grästyp verkar bra längre (förutom Pinsir) då min Victreebell tappade 300 och min Gloom 100.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Bekräftat! Lucky eggs kommer ge 4x XP under eventet.

https://mobile.twitter.com/PokemonGoApp/status/80109880031624...

Om Halloween var till för att köpa inkubatorer, ska man bannemej köpa ägg denna gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Om Halloween var till för att köpa inkubatorer, ska man bannemej köpa ägg denna gång.

Attans, jag körde ju ett evolve-race för någon vecka sen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Bara jag som fångat en ditto än? Hände tidigt imorse, fångade en rattata och när den var "färdigfångad" så "transformade" den till en ditto. Så det är så man kommer fånga dom, vilken pokemon som helst kan vara en ditto om man har tur antar jag. (antagligen pga dess attack "transform" givetvis). Min ditto fick attackerna transform och struggle.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av xcluzive:

Bara jag som fångat en ditto än? Hände tidigt imorse, fångade en rattata och när den var "färdigfångad" så "transformade" den till en ditto. Så det är så man kommer fånga dom, vilken pokemon som helst kan vara en ditto om man har tur antar jag. (antagligen pga dess attack "transform" givetvis). Min ditto fick attackerna transform och struggle.

Trodde folk skämtade först, men det verkar vara många som hittat den. Kommer dess CP bero på den pokemon den förvandlade sig till?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Trodde folk skämtade först, men det verkar vara många som hittat den. Kommer dess CP bero på den pokemon den förvandlade sig till?

Aa såg nu att det verkar vara ganska vanligt. Nu minns jag inte exakt, men jag tror den rattata jag skulle fånga var typ 180 CP och min ditto blev 84CP Om jag inte blandar ihop alla de pokemon jag höll på att fånga just då

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem

Så Ditto var påskägget CEO på Niantic pratade om i en intervju! Häftigt ändå. Jag hoppas få en snart då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

A sjukt. Gjorde en massevolve nu, fick cirka 160 000 exp med ett lucky egg (30min) xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

A sjukt. Gjorde en massevolve nu, fick cirka 160 000 exp med ett lucky egg (30min) xD

Herrejävlar! Hur många evolve blev det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar om vilken pokemon som helst kan bli en ditto.
Sådär kul om man hittar någon bra (eller kan ditto bli väldigt bra också?)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick bara 152000 exp. Antar att det går snabbare om en inte glor på Netflix samtidigt

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tycker det hänt en hel del positivt på sista tiden.

Denna veckans dubbla XP samt dust har gjort att man levlar sjukt snabbt och verkligen kan pumpa upp alla sina pokemons. Plötsligt hade jag 500,000 dust på kontot. Introducerandet av Ditto var ju hur smart som helst, nu jagar man skitpokemons igen i förhoppningen att det skall vara en ditto.

Dagliga bonusar ger lite glädje varje dag och får en att fortsätta spela här i kylan, blir en hel del XP/dust på en vecka.

Slutligen tycker jag omräknandet av CP för nästan alla pokemons gjorde det roligare också. Inte bara samma fem pokemons i alla gym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Tycker det hänt en hel del positivt på sista tiden.

Denna veckans dubbla XP samt dust har gjort att man levlar sjukt snabbt och verkligen kan pumpa upp alla sina pokemons. Plötsligt hade jag 500,000 dust på kontot. Introducerandet av Ditto var ju hur smart som helst, nu jagar man skitpokemons igen i förhoppningen att det skall vara en ditto.

Dagliga bonusar ger lite glädje varje dag och får en att fortsätta spela här i kylan, blir en hel del XP/dust på en vecka.

Slutligen tycker jag omräknandet av CP för nästan alla pokemons gjorde det roligare också. Inte bara samma fem pokemons i alla gym.

Instämmer. Ryktas ju om en uppdatering med nya pokemons och massa annat inom någon månad.

Ditto, lite frustrerande, dottern jublade över att ha fått "slimemonster" så fick försöka fånga ratatan med.
Jag hade knappt några bollar kvar dock och den rackaren bara rymde...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller med! De förändringar och event som Niantic lagt till under de gångna veckorna har verkligen gett spelet mer karaktär. I dagsläget spelar jag lite varje dag, men på grund av vädret så blir det tyvärr inte mer.

Angående Ditto har jag inte heller fått någon än, och då har jag fångat allt skräp som kastats mot mig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Doomfarer:

Håller till stor del med. CP-ändringarna verkar som jag sagt tidigare tyvärr ganska dåligt genomtänkta. Kul att fler har en chans, men det vore inte alls svårt att göra det mycket bättre.

Kampanjerna har dock varit kul och Ditto känns ganska väl implementerad med sin annorlunda spelmekanik. Var lite orolig att de skulle vara för vanliga då jag fick tre första dagen, men har inte fått en enda sen dess så det var nog bara lite extra tur då.

Ser gärna en reboot av halloween-kampanjen (missade mycket av den p.g.a. magsjuka) fast med nya monster. Gillade speciellt extra buddy-candy, vilket annars ger lite för dålig utdelning på 3 och 5 km-monstren.

Permalänk
Medlem

Slutar eventet inatt för oss eller är det imorgon natt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Klockan 01:00 i natt, tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Skrivet av Dunder:

Skrivet av xcluzive:

Aa såg nu att det verkar vara ganska vanligt. Nu minns jag inte exakt, men jag tror den rattata jag skulle fånga var typ 180 CP och min ditto blev 84CP Om jag inte blandar ihop alla de pokemon jag höll på att fånga just då

Skrivet av Wifi:

Så Ditto var påskägget CEO på Niantic pratade om i en intervju! Häftigt ändå. Jag hoppas få en snart då.

Jag har fångat 3st ditto sedan fredags och deras cp verkar bero på hur bra pokémonen man fångar är, har fått 2st från rattata, en cp 146 som gav en ditto cp 29 sedan en cp 188 som gav en ditto cp 88 sedan fick jag en cp 297 ditto från en cp 358 pidgey, deras cp verkar dock inte spela någon roll då de på gym omvandlas till samma pokemon som man möter med exakt samma hp. Jag har använt mina ditto på gym som sista pokemon för att möta de som är starkare än min övriga.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skrivet av Wifi:

Klockan 01:00 i natt, tror jag.

Så himla surt, jag trodde eventet skulle sluta idag natt, så hade samlat ihop inför en mass evolve till idag, men så märkte jag att eventet var slut imorse när man vaknade ;/ himla surt och typ 80k exp "förlorat"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Så himla surt, jag trodde eventet skulle sluta idag natt, så hade samlat ihop inför en mass evolve till idag, men så märkte jag att eventet var slut imorse när man vaknade ;/ himla surt och typ 80k exp "förlorat"

Fan vad tråkigt att höra. Ibland lönar det sig att läsa här inne dagligen!

Själv fick jag ihop ungefär 150000 xp på min mass evolve (för att strö lite salt i såren).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Skrivet av Wifi:

Fan vad tråkigt att höra. Ibland lönar det sig att läsa här inne dagligen!

Själv fick jag ihop ungefär 150000 xp på min mass evolve (för att strö lite salt i såren).

Samma här, men verkar ju som de kommer köra vidare på events så sparar tills det kommer något igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Samma här, men verkar ju som de kommer köra vidare på events så sparar tills det kommer något igen.

Det kommer garanterat fler chanser! Särskilt nu om de ska introducera en massa nytt, bland annat generation 2, i nästa uppdatering. Dock hade jag själv problem med antalet Pokémon nu precis innan min mass evolve.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Nu när den här veckan tog slut blev spelet genast mycket tråkigare. Går så långsamt att få ihop Stardust att det är ju inte ens roligt. ._. Att man ska behöva fånga 35 Pokémon för att göra en power up på någon av mina starkaste Pokémon är ju tragiskt. Niantic borde dubbla mängden Stardust man får permanent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Nu när den här veckan tog slut blev spelet genast mycket tråkigare. Går så långsamt att få ihop Stardust att det är ju inte ens roligt. ._. Att man ska behöva fånga 35 Pokémon för att göra en power up på någon av mina starkaste Pokémon är ju tragiskt. Niantic borde dubbla mängden Stardust man får permanent.

Jag har känt samma sak efter båda eventen. Spelet blir så mycket bättre när det är dubbelt upp på allt! Förra gången med candy, denna gång med xp och stardust...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har 200k stardust men inte fan skulle det räcka långt att uppgradera trots jag har massa candy, man behöver ju fan minst en halv miljon för att komma nånstans.. tar ju på tok för lång tid och nu är eventet slut...

Permalänk
Hedersmedlem

Spårningen verkar nu visa bilder på vilket Pokestop ett visst monster befinner sig närmast, om det fungerar är det lite häftigt. Ska testa imorgon lite.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt event som gav mycket stardust (har nu snart 900.000) och XP (drog nog in minst 500.000) som fick upp mig tre nivåer.

Hittat fyra Ditto, varav en med bra IV och fått fram några nya Pokemons.
Enda som var lite trist var att mina 10km ägg inte gav önskat resultat.

Hade tänkt spara ihop nio stycken och sen kläcka dem, men valde att ta de sju jag hade och göra det under eventet för att få lite extra XP (körde ett Lucky Egg också).
Kunde tagit sex Jynx om jag bara fick Chansey, för den jäkeln saknar jag.

Men ingen Chansey blev det, inte heller en Lapras eller Snorlax som plåster på såret.
Istället fick jag en Scyther, Hitmonchan, Aerodactyl, Onix samt tre(!) Pinsir.
Hade detta varit för en vecka sen så hade jag jublat över en Pinsir då jag jagat den ett tag och bland annat missat på grund av att spelet crashade (det sker ju ofta, så inget konstigt), men nu hade jag ju precis äntligen fångat en och så får man tre till. Ingen höjdare.

Så jag blev väl inte överlycklig över vad äggen gav, även om candies alltid är bra att ha, speciellt när andra generationen kommer.

En annan dålig sak under eventet var att jag slösade 30+ Ultra balls plus en drös Raspberries för att försöka fånga en Dragonite, men den flydde. Så surt.
Har liksom ingen bra Dratini att evolva. Förvisso har jag en Dragonair med bra IV, men den har typ 250cp, vilket ju inte är bra.

Nåja, en dag får jag väl en Chansey och en bra Dratini. Bara att jaga vidare.
Måste dock skaffa en ny mobil, för det tar lite väl lång tid att starta spelet på min gamla Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Spårningen verkar nu visa bilder på vilket Pokestop ett visst monster befinner sig närmast, om det fungerar är det lite häftigt. Ska testa imorgon lite.

Se där! Spännande. Hoppas det fungerar denna gång. Borde göra jagandet lite lättare.

Visa signatur