Vertikal linje i mitten av TV'n som är mörkare än resten av skärmen.

Permalänk
Medlem

Vertikal linje i mitten av TV'n som är mörkare än resten av skärmen.

Hej! Märkte idag när jag satt och kollade på serier att det är som ett streck rakt i mitten av TV'n som är mörkare än resten av TV'n, då testade jag självklart först så att det inte bara var den serien utan jag testade med flera olika bilder, det syns bäst på ljusare färger men det är väldigt svårt att fånga på bild så det är tyvärr ingen möjlighet men det blir ganska irriterande speciellt då det är precis i mitten av Tv'n så när man kan se det är det ganska tydligt då det är precis där man tittar.

Det är väldigt svårt att förklara exakt hur det ser ut men tänkt er att ett streck i mitten av skärmen är liksom skuggad så det ser lite mörkare ut bara. Ser alltså ut som ett väldigt ljusgrått streck som delar skärmen på mitten som bara syns på färger som ljusblått (himmel t:ex).

Vad tror ni det kan vara? TV'n är ungefär 4 år gammal så har tyvärr ingen garanti kvar. Tror ni det finns något man kan göra åt detta? Har någon annan här upplevt något liknande på deras TV?

TV'n är en LG 42" LED TV (1080p). Modellnumret som står på TV'n är 42LW450N

All hjälp med detta är väldigt uppskattat!

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Inaktiv

Det är nog så att någon blivit gammalt eller gått sönder. Det kan vara lysdioderna, styrningen till dem eller panelerna. Ibland kan man öppna TVn och byta lite kondensatorer som ser trötta ut.

Känner man sig inte bekväm med det får man leva med problemet eller köpa en ny TV.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ett ganska vanligt problem när man söker på google.

Testa om du kan göra såhär:
http://www.lg.com/us/support/product-help/CT10000018-13872096...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

@Killbom: Hmm.. Då får jag nog leva med det tills jag skaffar något nytt då

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE