Battlefield 1 jämförs på konsol och PC

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Battlefield 1 jämförs på konsol och PC

I och med att alfaversionen av Battlefield 1 har nått ut till en utvald skara anländer också de första grafikjämförelserna mellan konsol och PC.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Är ändå sjukt imponerad av vad de lyckas trycka ur hårdvaran i konsolerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Lite väl suddigt på Xboxen?

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

hur suddigt som helst på konsolerna, usch.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2012

Får hoppas att xb1-spelarna är konstant nyvakna för usch vad suddigt det var

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Msi GTX 1070 Gaming X - EVGA Supernova G3 750w - Fractal Design C TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av Devil May Cry:

Lite väl suddigt på Xboxen?

720p mustard race.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Såg ingen större skillnad mellan dom, dock på vissa bilder kunde jag se en liten skillnad bara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

När man ser sådant här så är man glad att man spelar på PC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
C:\
Registrerad
Sep 2007

Det märks att BF serien är ett PC spel. Skönt att det finns sådant i en tid som denna.

Det jag menar är att spelet är utvecklat framför allt för PC men med konsolerna i åtanke också. Precis som det skall vara inte tvärt om, *host* *host* Arkham Knight *host* *host* bara som ett exempel

"Citera för svar!"

| Steam: #D01tY | Xbox Live: imD01tY | Twitch: D01tY | PSN: XladZ |

Speedrunner

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

Såna här jämförelser är VÄRDELÖSA! Det som spelar roll för mig på PC, när jag game'ar är upplösning och bilduppdateringsfrekvens, något som enbart kan ses på skärmen jag själv spelar på.

Lycka till att klämma ut samma grafik i 4k eller i 165hz på en konsol.

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Rent visuellt så blev det lite mindre detaljer samt viss suddighet gällande konsolerna. Men ärligt talat, om jag ägde en konsol så är det nog inget jag skulle tänka på under spelets gång när jag adrenalinstinn har fullt upp med att ducka för kulor, gömma mig från tanks m.m.

Jag älskar ögongodis, men för att hinna njuta fullt ut så passar det bäst(för mig) i spel med lugnare tempo(t.ex. Witcher 3).

Me, Myself and I...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Mega-Dark:

Såg ingen större skillnad mellan dom, dock på vissa bilder kunde jag se en liten skillnad bara.

Hehe skaffa glasögon kanske..
Suddigt och mindre detaljer på konsolerna

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Jag hade hellre tagit sämre texturer och modeller är den där suddiga bilden på XB1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Har aldrig förstådd varför man gemför konsoller mot pc.En konsoll kommer aldrig nå samma nivå som en pc.

1070 Gigabyte G1 Gaming | I7 6700K 4.0GHZ | DR4 8GB 21300Mhz |Noctua NH-D9L | Steelseries Apex M500 | Steelseries Raw 300 | Corsair Void Wireless Dolby 7.1 |

Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007

Just Dice är väl kända för att klä Alpha-versioner i nedstrippade texturer?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005

Trevligt att de äntligen avliver Battelog. Fick den aldrig att fungera för mig när jag testade BF3. Sjukt irriterande med plugin till webläsare för att spela ett spel.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012

Kan vi snälla sluta med trenden att skicka ut grafik jämförelser på YT utan hög kvalités alternativ?... Sådant här ger mig lust att ladda upp ordentliga jämförelser själv. (På spel jag har då, saknar tyvärr BF1. )

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av Frux:

Jag hade hellre tagit sämre texturer och modeller är den där suddiga bilden på XB1.

Att bilden är suddig på PS4/XB1 beror ju på att texturen är "sämre". Det är så det ser ut med lägre upplösning...?

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Dr.Mabuse:

Att bilden är suddig på PS4/XB1 beror ju på att texturen är "sämre". Det är så det ser ut med lägre upplösning...?

Fast det är ju ett lika stora steg mellan PC och PS4 som det är mellan PS4 och XBONE, ingen av dem är dåliga iom men side by side är den en klar trappa. Nu är ju detta bara Alpha men förvånad över att det är sådan skillnad på PS4 och XBONE (äger ingen av dem, kör numera allt på PC typ).

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Hade varit kul att se hur en dator för 2300kr hade presterat. Antagligen inte särskilt bra Själv funderar jag på att skaffa en XBox one men sådana jämförelser avskräcker lite, även om jag inte tror jag kommer bry mig när jag väl spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Mega-Dark:

Antagligen för att det är Youtube. Har många gånger sett jämförelser mellan PC och PC (högsta och medium exempelvis) och då inte märkt någon vidare skillnad. Fast att när jag prövat jämförelsen i spelet på min egen dator så är det en väldigt tydlig sådan. Det är alldeles för hårt komprimerat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2009

När spelet släppts vill jag se hur PS4-versionen står sig mot en PC med HD 7850/7870 och 750 Ti.

Battlefield-serien har alltid haft högre grafikinställningar på PC, men att de mycket kraftfullare GTX 970 och 1080 kan utklassa PS4 är ju föga förvånande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av DerpMcDerp:

Är ändå sjukt imponerad av vad de lyckas trycka ur hårdvaran i konsolerna.

Mja det är väl snarare det man kan förvänta sig av hårdvaran som sitter i, sen är skillnaden också ännu större men syns inte pga youtubes komprimering.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Hade varit kul att se hur en dator för 2300kr hade presterat. Antagligen inte särskilt bra Själv funderar jag på att skaffa en XBox one men sådana jämförelser avskräcker lite, även om jag inte tror jag kommer bry mig när jag väl spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Sapiens:

Mja det är väl snarare det man kan förvänta sig av hårdvaran som sitter i, sen är skillnaden också ännu större men syns inte pga youtubes komprimering.

https://www.youtube.com/watch?v=LZjQi8bFXrA

Det såg ju ok ut men det är ju dyrare än 2300kr och sedan så har de ju köpt begagnade grejer och inte nya. Sen verkar inte windows ha ingått i budgeten, och det är ju några hundringar om man inte nöjer sig med steam os och liknande.

Edit men kul kanal ska följa den

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

@Sapiens: Skulle vara spännande att veta vad han har för delar i den där datorn, har svårt att tro att man får en dator som klarar dom senaste spelen på medium för 375$ i Sverige om man inte köper en begagnad på blocket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av confal:

@Sapiens: Skulle vara spännande att veta vad han har för delar i den där datorn, har svårt att tro att man får en dator som klarar dom senaste spelen på medium för 375$ i Sverige om man inte köper en begagnad på blocket

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
8GB DDR3 memory
MSI GTX 760 2GB
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU
Logitech KB+M combo
Windows 10 64-bit

https://www.youtube.com/watch?v=ziUsM4fqfbI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

@confal: Hittade svaret på min egen fråga.
4GB DDR3 memory
GTX 760
Logitech wireless mouse and keyboard

Och ny priset på den skulle säkert vara runt 7000kr vilket gör en konsol väldigt prisvärd
om man tänker sig vad man får för pengarna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Man kan emulera konsol grafik genom att slå på Motion blur på PCn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det såg ju ok ut men det är ju dyrare än 2300kr och sedan så har de ju köpt begagnade grejer och inte nya. Sen verkar inte windows ha ingått i budgeten, och det är ju några hundringar om man inte nöjer sig med steam os och liknande.

Tja de köpte in den 2014 för det priset och då kostade en xbox1 runt 4.5-5k och inte som att delarna i en xbox1 är speciellt "nya" heller =).

Skrivet av confal:

@confal: Hittade svaret på min egen fråga.
4GB DDR3 memory
GTX 760
Logitech wireless mouse and keyboard

Och ny priset på den skulle säkert vara runt 7000kr vilket gör en konsol väldigt prisvärd
om man tänker sig vad man får för pengarna

Är nog svårt att hitta en ny dator med en cpu som är 6 generationer gammal. Skulle heller inte lägga ut 7k för en sådan kass rigg, finns nog flera liknande på blocket man kan köpa för några tusenlappar. Är nog också enkelt för de flesta att uppgradera sin rigg för att få liknande eller bättre presstanda. Sen vad man får för pengarna, tja du får en maskin som kan lira de flesta av dagens spel hyfsat samt tillgång till gigangiskt antal äldre spel + en dator med allt som det innebär.

Xbox1 får man en burk som kan lira relativt få antal spel, som ibland funkar bra och ibland inte funkar alls bra och om så är fallet sitter man i skiten då man själv oftast inte kan ändra inställningar och få spelet spelbart. Prisvärt eller inte avgör man själv men jag tycker inte det är väldigt prisvärt med tanke på hur lite egentligen man får jämnfört med en vanlig gammal halvkass PC.

Har man pengar att slösa är väl sen 2400kr inte så farligt, dock skulle jag primärt lägga ut dem stålarna först på en bättre rig och spela spelen i bra upplösning och fps. Tex ett grafikkort idag för 2400kr får du något som presterar 3-4x bättre än det som sitter i ps4 och xbox1.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Detta spel är ensamt orsaken till att jag behöver köpa en ps4a ... ;).

glaset är halvfullt