Forumdelen sponsras av

Streama film till philips 55PFL8008S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Streama film till philips 55PFL8008S

Hejsan!

Skulle behöva lite hjälp med programvara eller liknande för att streama film från min dator till min TV. Aktiverade windows delning center men trots att tv:n hittar min dator så hittar den inte den mapp som jag delat ut. Skulle därför vilja ha lite tips om vad man skulle kunna göra för att streama film ifrån datorn via nätverket. Har kollat på Plex men de har inte stöd för philips. Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Vad för windows kör du?

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2007

Har du läst i handboken (manualen) för din tv? Framgår där att du behöver ett medieserverprogramvara.

https://www.download.p4c.philips.com/files/5/55pfl8008s_12/55...
sida 8

"Medieserverprogramvara
Med medieserverprogramvaran på din dator kan du visa eller
spela upp foton, musik och videor som du har på datorn på din
TV.
Använd en ny version av medieserverprogramvaran, som
Windows Media Player 11, Twonky™ eller liknande*.
Installera programvaran på din dator och ställ in den så att du
delar dina mediefiler med TV:n. Läs i handboken för
medieserverprogrammet för mer information.
Om du vill öppna dina filer på TV:n måste
medieserverprogrammet köras på din dator"

Tjo & tjim
Fractal Design Define S || ASUS Z170 PRO GAMING || EVGA 980TI 6GB || I5-6600K || Corsair Vengeance DDR4 2133MHz 16GB || be quiet! Pure Rock || Samsung Pro Basic 120 GB || Samsung EVO Basic 120GB || 2x Seagate Barracuda 2TB || BenQ GL2760 27" || Corsair CX 750M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Hejsan. Jag kör windows 10 på min dator. ok, jag kollade upp twonky och det är ett program som jag måste köpa. INte något som är aktuellt för mig i och med att jag inte vet om det kommer funka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Jag har äntligen fått det att fungera tack vare att jag slutade försöka använda windows egna media server och istället använde mig av universal media server. Allting klaffade direkt och rinner på superbt. Tack för hjälpen alla.