Permalänk

Bra MMORPG spel?

Hej!
Vill börja spela mmorpg. Vilka spel bör jag börja med?

Permalänk
Medlem

Har du kikat på några själv? Vilken typ av gameplay är du ute efter?

För egen del så finns det bara ett MMO värt att spela och det är WoW, har testat ett gäng under åren men de flesta har jag tröttnat på inom loppet av 1 vecka. WoW har inte hållit intresset precis hela tiden under de 11 år man lirat heller men återkommer då och då och det är kul ett par månader.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av samipudding:

Hej!
Vill börja spela mmorpg. Vilka spel bör jag börja med?

själv har jag spelat runescape 2 o runescape 3 under allt för många år säkert runt 11-12år nu men har nyligen lagt av eftersom jag har gjort allt i spelet 150x om så känns lite trist.

wow är ju populärt spel också jag testade det men ne det var inte för mig, wow är väldigt straight ahead liksom medans runescape känns mer fritt att välja vad du vill göra och quester i runescape har riktiga story lines finns massor av dom i varjerande storlek o svårighet.

om du har allt för mycket tid så rekommenderar jag runescape 3, om du nu skulle börja så låt dig inte luars att börja köra "oldschool runescape" riktigt otrevliga människor där + segt så in i helv..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av samipudding:

Hej!
Vill börja spela mmorpg. Vilka spel bör jag börja med?

Goddag,

Jag vill börja med att rekommendera Runscape. Ja, jag vet runescape har väl inte världens bästa namn för sig men är sjukt beroende framkallande när man väl kommer in i det. För att vara helt ärlig så är Runescape 3 rena rama katastrofen och rekommenderas icke. Men något jag rekommenderar är OSRS/rs2007. Underbart spel vilket får en massa nostalgier. Du kan även prova ge rs3 en chans om du känner dig för det. Om du vill bli maxad på någon vecka kör på Runesacpe 3 men det är ingen större utmaning... Så OSRS rekommenderas. Dom har även under dom senaste åren börjat utveckla en rad nya bossar/quests m.m. exklusivt till OSRS.

Runescape är verkligen ett jätteroligt MMORPG och det finns verkligen mycket att göra.

tl;tr: Old School Runescape rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Elder Scrolls Online för ett solitt bra fantasy spel, förväntade mig inte mycket när jag skaffade det men blev trevligt överraskad. Riktigt bra miljö och inte för grindigt. I min åsikt avsevärt mycket trevligare än WoW, att det sedan inte kostar i månaden är en enorm bonus.

EVE Online har det tveklöst mest fullfjädrade ekosystemet. Ett imponerande spel men inte så nådigt i början.

För att sedan avsluta med ett spel som jag inte rekommenderar men jag hatälskar. Mortal Online, du kanske gillar det men troligen inte. Fruktansvärt optimerat och relativt liten spelarbas, men ack vad rolig politiken och spelar förhållandena är. Var länge sedan jag spelade det men lär dröja innan jag glömmer min och mina kompisars kämpande upp i hierarkin, konflikter med kriminella och storslagna resor. (För att inte nämna shady affärer och en hel del handelsavtal.) Gratis att prova på men för hela spelet betalar man. Anledningen till att jag nämner detta spelet är då ingen annan lär troligen göra det, men då det skiljer sig såpass mycket så är det värt att nämna då det verkligen är något annorlunda.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Black desert online! Riktigt bra och trevligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Goddag,

Jag vill börja med att rekommendera Runscape. Ja, jag vet runescape har väl inte världens bästa namn för sig men är sjukt beroende framkallande när man väl kommer in i det. För att vara helt ärlig så är Runescape 3 rena rama katastrofen och rekommenderas icke. Men något jag rekommenderar är OSRS/rs2007. Underbart spel vilket får en massa nostalgier. Du kan även prova ge rs3 en chans om du känner dig för det. Om du vill bli maxad på någon vecka kör på Runesacpe 3 men det är ingen större utmaning... Så OSRS rekommenderas. Dom har även under dom senaste åren börjat utveckla en rad nya bossar/quests m.m. exklusivt till OSRS.

Runescape är verkligen ett jätteroligt MMORPG och det finns verkligen mycket att göra.

tl;tr: Old School Runescape rekommenderas!

max på en vecka? ja du, det var nog det dummaste jag har hört.

runescape 3 är verkligen inte en katastrof MTX är aningen överdrivet men inget någon behöver det är fullständigt upp till var o en om man vill köpa bonus xp eller outfits.

"oldschool runescape" är sjukt trist men det är väl en smak sak antar jag men det är långsamt som sjutton och behövs absolut ingen som helst "skill" för att vara bra på det spelet. rs3 har du åtminstonde saker du kan vara bra på i t.ex pvm ability rotations are viktiga och kan vara mer dps än någon annan

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

World of Warcraft: Legion kommer väldigt snart. Bättre MMO finns inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag gillar rift , free2play tom... värt att kollas in

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Testpilot

Efter att de senaste 10 åren lirat över 100 olika MMO spel så rekommenderar jag följande:
World of Warcraft
Black Desert Online
TERA
The Elder Scrolls Online (efter patch 11 och F2P blev det rätt bra)
Guild Wars 2

Dessa spel har solida mechanics, mycket lore, stor spelarbas och har varit/är riktigt roliga spel! Rekommenderas att du kollar upp respektive spel och väljer vad som är rätt för dig!
Om du bestämmer dig för WoW så skicka ett PM så invitar jag dig med referral link

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Börja med wow, det är lättast och har bra tutorial.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
SpelClockers

star wars the old republic Om du vill ha en bra story att spela igenom

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheStudent:

max på en vecka? ja du, det var nog det dummaste jag har hört.

runescape 3 är verkligen inte en katastrof MTX är aningen överdrivet men inget någon behöver det är fullständigt upp till var o en om man vill köpa bonus xp eller outfits.

"oldschool runescape" är sjukt trist men det är väl en smak sak antar jag men det är långsamt som sjutton och behövs absolut ingen som helst "skill" för att vara bra på det spelet. rs3 har du åtminstonde saker du kan vara bra på i t.ex pvm ability rotations are viktiga och kan vara mer dps än någon annan

Som sagt så är det en smak sak. Varför jag tycker att osrs är roligare?
Efter en massa timmar på både rs3 och osrs där jag både skillar, pvmar och etc. Så är osrs roligare för att där finns möjligheten för pking. Pking är en stor del av spelet FÖR MIG. jag har provat pking i rs3 vilket saknar det "roliga i det hela. Även legacy kastar iväg känslan som man får osrs. Det saknas en viss kick.

Anledningen varför jag säger att det tar en vecka att maxa är för att det känns för "enkelt". Jag kommer inte ihåg senast jag kände att jag fick en belöning av något på rs3 (förutom något sjukt rare drop). På osrs får man verkligen belöning när man nått sin första rune armour och det känns verkligen när man förlorat hela sitt gear. Man blir även stolt när man nått sina 99'or. Det är betydligt roligare att känna sig grym när man nått den bästa gearen till skillnad från rs3. Men som sagt... Ja det är överdrivet att det tar en vecka att maxa. Men det tar inte längre än 5-7 månader om man kör riktigt intensivt.

Detta är då ingen tråd om vilken version är bäst utan om nya mmorpg spel. Ts bästa chans är att prova båda versionerna och se vilket är roligast enligt den. Som sagt det är två versioner som båda har sina nack- och fördelar.
Lira lugnt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av samipudding:

Hej!
Vill börja spela mmorpg. Vilka spel bör jag börja med?

Vilken typ av spel (gärna några namn) gillar du idag? Detta kan kanske ge oss lite vägledning vilken typ av mmorpg du kanske kunde gilla.