Räcker i3-4150 för gaming (ej hardcore)

Permalänk
Medlem

Räcker i3-4150 för gaming (ej hardcore)

Tjop
Bakgrund: Börjar bli lite trött på att min bärbara får slita lite väl mycket när jag vill lira lite spel.
Har just uppgraderat hemmaservern och har ett komplett moderkort med en i3-4150 som jag tänkte bygga om till casual gaming burk.
Tänkte komplettera den med ett RX480 kort men frågan är om jag behöver byta ut CPUn.

Behov: Behöver inte köra full ultrainställning i 1080p utan klarar mig med high.

Spel: lite FPS typ BF, troligen WoW när nya exp kommer sen gillar jag att gå tillbaka till lite klassiker som Mass Effect, Witcher osv.

Spontant känns det som i3an borde hänga med ett tag till. Ska jag gå VR så förstår jag att den måste bytas men det lär inte ske nu.

Har som sig bör googlat runt lite samt försökt läsa lite tester men blir inte direkt klokare....

Kommentarer uppskattas tack!

Permalänk
Medlem

Hej

Rent spontant så: Ja

Den kommer kanske inte klara de senaste CPU tunga spelen, men BF, lite Wow etc casual spel klarar den galant. Dagens spel är ju väldigt väl optimerade* samt GPU tunga numera och om du köper in en RX480 eller liknande så klarar du av att gamea i 1080p !

MVH

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!