Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Pokémon GO fungerar ej

Permalänk
Avstängd

Pokémon GO fungerar ej

Tjena Sweclockers!

Så jag har suttit och väntat på Pokémon GO, och nu så finns det ju att ladda ner i APK fil för Android mobiler. Jag laddade ner det och själva spelet fungerar, men så har jag fått lite problem.

Problemet är att när jag sätter på Data och Position (GPS), så säger det på Pokémon GO ''GPS signal not found'' men, när jag sätter på Wi-Fi istället för Data, då fungerar det fel fritt, jag har prövat sätta på och stänga av mobilen och det sker inget. Jag har en LG G2 mini och min bror har en LG G3, på hans mobil så fungerar det prima, men tydligen vill den inte fungera på min mobil Så jag behöver er hjälp för att fixa detta om det går, eller vet i alla fall varför detta sker.

/ODetaljister

Permalänk

jag har en Iphone fem, och trots att spelet har kommit kan jag inte hitta det i appstore, någon som kan berätta hur jag ska hitta det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODetaljister:

Tjena Sweclockers!

Så jag har suttit och väntat på Pokémon GO, och nu så finns det ju att ladda ner i APK fil för Android mobiler. Jag laddade ner det och själva spelet fungerar, men så har jag fått lite problem.

Problemet är att när jag sätter på Data och Position (GPS), så säger det på Pokémon GO ''GPS signal not found'' men, när jag sätter på Wi-Fi istället för Data, då fungerar det fel fritt, jag har prövat sätta på och stänga av mobilen och det sker inget. Jag har en LG G2 mini och min bror har en LG G3, på hans mobil så fungerar det prima, men tydligen vill den inte fungera på min mobil Så jag behöver er hjälp för att fixa detta om det går, eller vet i alla fall varför detta sker.

/ODetaljister

Vilken Android-version kör du? En spontan tanke är ifall du fått Android 6.0 - Marshmallow och du inte gett appen behörighet att använda GPSen. Men det är bara en vild gissning...

Skrivet av hoppilopp:

jag har en Iphone fem, och trots att spelet har kommit kan jag inte hitta det i appstore, någon som kan berätta hur jag ska hitta det?

Så vitt jag vet så är Pokémon Go ännu inte officiellt tillgängligt i Europa. Det betyder att du inte kommer hitta det på officiella Appstore.

Permalänk
Medlem

@hoppilopp: Du får skapa ett nytt apple-id som är länkat till AUS/US och sedan ladda ner det därifrån. Har inte släppts i Sverige än.
@ODetaljister: Måste du inte slå på det i Settings på mobilen? Har ej android men min polare gjorde det när han ej fick signal

Permalänk
Avstängd

@Blomman90: Jag har version 5.0.2

Permalänk
Avstängd

@Snauz: Det har jag redan gjort, är det några speciella settings jag behöver gå in på?