Nintendo klargör fler detaljer om mini-NES

Permalänk
Melding Plague

Nintendo klargör fler detaljer om mini-NES

Efter gårdagens överraskande avtäckning av minikonsolen NES Classic Mini Edition har Nintendo nu avslöjat lite fler detaljer om den kompakta retrokonsolen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Japp, blir definitivt ett köp!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Utan tvekan årets julklapp!
(För mig iallafall)

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk

Synd att det inte går att fixa fler spel.
Jag tänkte framförallt på Megaman 3.
Men man kan inte få allt ^^

Permalänk
Medlem

Årets julklapp helt klart @Snövit.

Blir ett köp här också!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk

Jahopp. Där slutade köptarmen att klia.

Visa signatur
Permalänk

Äsch. Den kunde ha varit så mycket mer! Nu är det ju mest en tjusig emulator med begränsat spelbibliotek.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Vidare detaljer förklarar att HDMI är den enda bildutgången och konsolen är utrustad med en USB-port, men denna används bara till strömförsörjning via en medföljande adapter.

EU-versionen verkar dock inte komma med en USB-nätadapter, enligt Nintendo själva. Lite snålt kan man tycka, men de flesta har väl några som ligger och skräpar ändå.

Permalänk

Prisvärt eller ej, nostalgikern i mig får sköta hushållsekonomin i höst...oavsett vad frugans eventuella dito säger om saken...

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Nej nu bygger jag mig hellre en retropie och upplever nostalgiska minnen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mest synd på spelen... men är ändå sugen!
Undrar om det skulle kunna gått att göra bildöverföringen streamad, a lá Chromecast, istället, hade varit kul!

Håller tummarna för SNES, de sa inte "nej" i alla fall

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Såklart jag kommer köpa. Men jag hoppas de gör en uppföljare där bristerna rättas till.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Såklart jag kommer köpa. Men jag hoppas de gör en uppföljare där bristerna rättas till.

Annars kan man köpa en pie och ersätta hårdvaran med den men behålla skalet etc för nostalgi.

Iaf något sådant jag tänker göra när man väl tröttnar på de 30

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vaedehäfömupp:

Äsch. Den kunde ha varit så mycket mer! Nu är det ju mest en tjusig emulator med begränsat spelbibliotek.

Sant, men samtidigt så är det helt ok för mig: bra prislapp för att få nostalgikänsla. Men ja, lite synd att alla spel jag spelade som liten hos en polare - inte finns med. Men tillräckligt många för att det ska vara värt ca 600kr - absolut i min mening!

Permalänk
Medlem

det var nån som pekade på att Castlevania 3 ej är med. anledning är att just det spelet (och säkert andra) är stört omöjliga att emulera tillfredställande.

detta är med andra en emuleringsplatform, med alla brister detta har. Därför kanske det inte finns fler spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

det var nån som pekade på att Castlevania 3 ej är med. anledning är att just det spelet (och säkert andra) är stört omöjliga att emulera tillfredställande.

detta är med andra en emuleringsplatform, med alla brister detta har. Därför kanske det inte finns fler spel.

källa?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Sååå himla synd att det inte ska gå att ladda in fler spel på.

Det hade blivit en perfekt hit om de skulle sälja "kassetter" (minneskort) med ytterligare fler spel på.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Synd att valmöjligheten inte kommer att finnas men jag tycker att det är en väldigt intressant idé och vi får alla hoppas att det "bästa/klassiska" spelen kommer att finnas med!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Sååå himla synd att det inte ska gå att ladda in fler spel på.

Det hade blivit en perfekt hit om de skulle sälja "kassetter" (minneskort) med ytterligare fler spel på.

Skulle tippa på att om det blir en stor hit så lär vi få se en uppdaterad version som tillåter fler spel på något sätt. Kanske en Mini NES 2 som innehåller andra spel? Denna modell skulle exempelvis kunna vara designad efter den toppmatade varianten. Eller så får vi helt enkelt nöja oss med dessa spel, vilket jag tror de flesta kommer göra med tanke på att den är laddad med de största titlarna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Innan igår så hade vi inte en aning om att vi ens skulle få 30 spel på en nylanserad NES. Allt över ett spel ser jag som ett plus i kanten. När man satt och spelade NES så behövde man inte 30 spel utan de man hade spelade om och om och om igen. Krävs 20+ nya AAA-titlar för att ge mig samma nöje som t.ex Super Mario Bros eller Probotector.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Originalet eller inget

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Givet köp.

Då måste man skaffa en HDMI-switch då portarna är fulla.

Permalänk
Avstängd

Synd som fan att det inte går att ladda den med mer spel och nintendo hade kunnat lägga upp roms man kan köpa till för en billig peng och bara dra ner igenom nätet som ett lagligt alternativ för annars är det lätt att emulera på pc/wii/pi/whatever och många går nog den vägen istället och hade varit enkelt att lägga upp ett system där man köper nes spel för 10-15kr st eller nått och fortsätter med snes sen

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv

Detta är ju ingenting annat än typ en RaspberryPi med emulator i ett litet NES-liknande skal med några roms förladdade. Kan förstå ha begäret i "the real deal", men annars gör en RPi ett mycket bättre jobb.

Till de som undrar varför det inte går att ladda ner fler spel så tror jag det beror det på att Nintendo förmodligen inte vill lägga ner mer tid på att skriva emulatorer än till dessa titlar. Gissar att det också finns legala aspekter de måste lösa innan de får emulera annat än sina egna spel och det kostar mer än det smakar.
De kan förmodligen lättare skydda sig mot otillåten emulering genom att ta bort möjligheten att lägga till fler spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Annars kan man köpa en pie och ersätta hårdvaran med den men behålla skalet etc för nostalgi.

Iaf något sådant jag tänker göra när man väl tröttnar på de 30

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är just det där som stör mig, att det bara är 30 spel utan möjlighet att få fler. Hål i huvet. Sen vet jag inte om det är stöd för 2 handkontroller heller men det hoppas jag verklighen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Helt oförståeligt att dom inte har möjlighet att installera fler spel.....

Blir ändå ett köp om priset i Sverige blir närmre 60 dollar än nuvarande butikspriser.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Ozzed: På framsidan visas två kontrollportar, så med all sannolikhet stöds just två samtidiga inkopplade kontroller. En ingår i paketet och fler kan köpas till separat.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

Tråkigt.
Dom borde ha hundratalsspel på den med möjlighet att installera fler spel.

Verkar som man kan ha mer nytta och kul med en Raspberry Pi, en handkontroll och lite emulatorer.

Permalänk
Medlem

Klart villig att köpa en bara för att ge Nintendo lite klirr i kassan för en sån här grej!

Absolut tråkigt att man inte kan ladda in fler än 30 av de bästa spelen från ett decennium, men tror jag kommer få ut mina 600 - 1000:- värde av underhållning från den och det är allt man kan begära. Har vi tur är den dessutom relativt lätt att modda så man kan dra in en rPi istället och emulera hela världen när man väl är "klar" med de 30 första spelen.

Och fatta att ha en hyllan hemma med alla konsoler och deras mini-me's liggandes på hyllan över!

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Tror ni att en femåring idag skulle ha skoj med en sån här?