Permalänk
Medlem

Få upp servern på internet.

Tjenare, jag har nu försökt och försökt att få upp min NVR(network video recorder) på nätet men inte lyckats. Det vill säga att jag genom länk kan streama utan att vara på samma nät.
På NVR systemet så erbjuder de en domän också, jag har fixat allting men det fungerar inte, nvren får tillgång till internet också.
Så vad måste jag göra för att det ska fungera? Port forward?
alla svar uppskattas

Permalänk
Medlem

känns som att jag inte har gett tillräckligt med info.
ip:n är statisk konfigurerad.
portarna verkar inte vara fel på, alla är i fyllda.
DDNS är också ifylld med ett godkännande.

Permalänk
Medlem

@007onex: Port forward måste du ha.
Kolla i NVR vilka som behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Tjenare, jag har nu försökt och försökt att få upp min NVR(network video recorder) på nätet men inte lyckats. Det vill säga att jag genom länk kan streama utan att vara på samma nät.
På NVR systemet så erbjuder de en domän också, jag har fixat allting men det fungerar inte, nvren får tillgång till internet också.
Så vad måste jag göra för att det ska fungera? Port forward?
alla svar uppskattas

Utan att ha provat just din produkt, så låter det inte orimligt att du behöver öppna i din brandvägg genom att göra en port forward. Logga in din router, ange den port som produkten kommunicerar på och peka på IP-adressen som den har. Nu kommer trafik från Internet "slussas" genom din router till din kamera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

känns som att jag inte har gett tillräckligt med info.
ip:n är statisk konfigurerad.
portarna verkar inte vara fel på, alla är i fyllda.
DDNS är också ifylld med ett godkännande.

Statisk IP på din LAN underlättar.
Vad menar du med "portarna verkar inte vara fel på, alla är i fyllda." ?
DDNS är endast för att knyta din IP-adress mot ett namn som är lättare att komma ihåg.

Permalänk
Medlem

@SirMacke:
gissar också på port forward. Är i routerns inställningar.
så här ser det ut

ipn har jag skrivit. Mall vet jag inte vad jag ska välja.
på anslutning så finns det bara ett alternativ dchp.

Permalänk
Medlem

@Delarium.:
det är enda jag kom fram till också. vilken "mall" ska jag använda? vad räknas en nvr server som? RTSP?finns dock ej i listan
enda jag behövde göra var att skriva in ipn, och ingen port eller liknande

Permalänk
Medlem

På min kinesiska skrotkamera så räckert det väl med att göra portforward på en specifik port (tcp)

Permalänk
Medlem

såhär skapar man en mall
http://i.imgur.com/FPGhFVs.png
men gör jag rätt? vad menar de med start och slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

såhär skapar man en mall
http://i.imgur.com/FPGhFVs.png
men gör jag rätt? vad menar de med start och slut?

När jag skulle port-forworda min gammla router var jag tvungen att lägga till en "special application" där jag angav vilka portar jag skulle använda och vilken typ av protokoll efter det var jag tvungen att lägga till den special applikationen i portforwarding menyn och specificera till vilken ip-adress den skulle gå till. Det jag försöker säga är att det kanske finns två ställen du måste gå in på för att få igång portforward ordentligt.