Samsung Galaxy S6 - Är detta normalt? (defekt display?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Samsung Galaxy S6 - Är detta normalt? (defekt display?)

Hej!

Köpte en Galaxy S6 förra veckan, eller snarare så bytte jag till en S6 efter massa strul med min S5. Ett av felen jag hade på min S5 var att bilden blev allt varmare i färgerna längre ner på skärmen, även ljusare där nere.

Nu på S6an märker jag samma sak fast åt andra hållet ungefär, fast nu har jag bestämt mig för att jag kan leva med det. Vad jag har istället är en horisontell grå linje som syns strax under mitten av mobilen, den kan synas mot fasta färger, men är annars i stort sett omöjlig att få syn på.

Jag har OCD, och är såklart väldigt petig med sånt här, så kan någon säga åt mig ifall jag bara ska släppa det, eller ifall det är en defekt?

Tack på förhand.

Tyvärr syns inte mycket på bilderna mer än färgskiftningarna (banding kallas det va?) men jag har gjort en pil mot där linjen är i alla fall, förhoppningsvis så kan ni få syn på den, eller åtminstone få en idé av vad jag menar, och kanske känner ni då igen det.

Linjen, på bilden, är vertikal, och har en mörkare grå än resterande delar av displayen.