Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

BenQ 22" GW2270H

Hej

Är på jakt efter en ny skärm då min gamla pajade och såg denna på inet för 999:- https://www.inet.se/produkt/2341263/benq-22-gw2270h/#specs

Jag spelar inte spel på min dator utan använder den enbart för att koppla in min MBA och titta på film och till studier, 13" känns alldeles för litet när man sitter hemma. Är den bra eller finns det något bättre för det priset?

mvh

if young metro don't trust you

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

Finns billigare om inte annat med liknande egenskaper. Men det är inte många kronor du sparar dock.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s278087212&o=produkt_pr...

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av Captain_Spock:

Finns billigare om inte annat med liknande egenskaper. Men det är inte många kronor du sparar dock.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s278087212&o=produkt_pr...

Är den där benq bra för tex film och studier? Mao så är den där benq det bästa man kan få för de pengarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

@underwatch: Det beror på vad du letar efter. Vill du ha perfekt färgåtergivning så räcker det inte med 1000:-
Jag tror den här skärmen hade funkat riktigt bra till vad du vill ha. Bra färgåtergivning och betraktningsvinkel på 170 grader, enda problemet är återförsäljaren som jag aldrig hört talas om - vilket verkar vara för att den är baserad i Lettland - vilket kan vara ett problem gällande eventuella returer etc.

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

@underwatch: Det beror på vad du letar efter. Vill du ha perfekt färgåtergivning så räcker det inte med 1000:-
Jag tror den här skärmen hade funkat riktigt bra till vad du vill ha. Bra färgåtergivning och betraktningsvinkel på 170 grader, enda problemet är återförsäljaren som jag aldrig hört talas om - vilket verkar vara för att den är baserad i Lettland - vilket kan vara ett problem gällande eventuella returer etc.

Det blev till slut benq, den där sidan såg alldeles för suspekt ut tack för att du tog din tid och svarade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

@underwatch: Inga problem. Lycka till!

Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Du skulle ha kikat på hans länk, det är MVA-panel i skärmen han länkar till också, Benq GW 2270.

Förhoppningsvis en riktigt bra skärm du köpt TS, när de här billiga MVA-panelerna dök upp (igen) runt 2011, 2012 så var betraktningsvinklarna rätt kassa och de var långsamma också. Men sen skedde en uppryckning efter några år, där de förbättrades på båda de områdena och den goda svärtan behölls givetvis.
Så det är en skärm mycket väl lämpad till film.

IPS- och TN-paneler (i riktiga skärmar, i bärbara kan de vara oerhört mycket sämre) ligger kring 1000 till 1 i kontrast. Medan de här MVA-panelerna kommer upp i ca. 3000 till 1.

««« »»»

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av Jonte[YoT]:

Du skulle ha kikat på hans länk, det är MVA-panel i skärmen han länkar till också, Benq GW 2270.

Förhoppningsvis en riktigt bra skärm du köpt TS, när de här billiga MVA-panelerna dök upp (igen) runt 2011, 2012 så var betraktningsvinklarna rätt kassa och de var långsamma också. Men sen skedde en uppryckning efter några år, där de förbättrades på båda de områdena och den goda svärtan behölls givetvis.
Så det är en skärm mycket väl lämpad till film.

IPS- och TN-paneler (i riktiga skärmar, i bärbara kan de vara oerhört mycket sämre) ligger kring 1000 till 1 i kontrast. Medan de här MVA-panelerna kommer upp i ca. 3000 till 1.

Skönt att veta att man gjorde ett bra val med tanke på budgeten, tack för att du svarade