Vissa SMS levereras till fel telefon/SIM-kort

Permalänk
Medlem

Vissa SMS levereras till fel telefon/SIM-kort

Hej!

Jag bytte nyligen telefon från en iPhone 4s till en One Plus 3.
I samband med bytet skaffade jag ett abonnemang då jag tidigare hade ett telia kontantkort.
Abonnemanget är ett Comviq Fastpris Student 3GB och jag valde att behålla mitt tidigare nummer.

Nu har ett problem uppstått, och det är att några av dem som skickar sms till mitt nummer kommer till mitt telia kontantkort. Dem som det hände med har båda iPhone, men jag har också en kompis med iPhone som smsade mig utan problem också.

Är det någon som vet hur jag kan lösa det här?

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Sötast

Låter som iMessage?

Permalänk
Medlem

Det låter som att dom inte skickat sms utan i själva verket imessage

Permalänk
Medlem

det har nog med imessage att göra, antar att du använder dig av samma icloud konto på båda enheterna? en lösning skulle kanske kunna vara att logga ut ifrån icloud och på så vis koppla bort din synkronisering till ditt apple konto och sen logga in igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke100:

det har nog med imessage att göra, antar att du använder dig av samma icloud konto på båda enheterna? en lösning skulle kanske kunna vara att logga ut ifrån icloud och på så vis koppla bort din synkronisering till ditt apple konto och sen logga in igen

Icloud på en oneplus 3? Går det ens...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Icloud på en oneplus 3? Går det ens...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är givetvis på iphonen icloudinställningen är kvar och när folk smsar han går smsen fortfarande dit eftersom det är meddelanden som går via iMessage och wi-fi uppkopplingen

Permalänk
Medlem

Gå in på Inställningar-> meddelanden -> och ta ur iMessage. Svårare än så är det inte

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

"No longer have your iPhone?
Follow the steps below to deregister your phone number."

Permalänk
Medlem

Tror det fixades när jag stängde av iMessage, tack för hjälpen!
Ska göra det @hultron länkade också.

Edit: Gjorde det @hultron länkade och nu kommer smsen till mig, grymt!

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060