Vissa SMS levereras till fel telefon/SIM-kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gästrikland
Registrerad
Dec 2014

Vissa SMS levereras till fel telefon/SIM-kort

Hej!

Jag bytte nyligen telefon från en iPhone 4s till en One Plus 3.
I samband med bytet skaffade jag ett abonnemang då jag tidigare hade ett telia kontantkort.
Abonnemanget är ett Comviq Fastpris Student 3GB och jag valde att behålla mitt tidigare nummer.

Nu har ett problem uppstått, och det är att några av dem som skickar sms till mitt nummer kommer till mitt telia kontantkort. Dem som det hände med har båda iPhone, men jag har också en kompis med iPhone som smsade mig utan problem också.

Är det någon som vet hur jag kan lösa det här?

i7 6700K | GTX 970

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Låter som iMessage?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Det låter som att dom inte skickat sms utan i själva verket imessage

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2014

det har nog med imessage att göra, antar att du använder dig av samma icloud konto på båda enheterna? en lösning skulle kanske kunna vara att logga ut ifrån icloud och på så vis koppla bort din synkronisering till ditt apple konto och sen logga in igen

Intel Core i7-6700K| MSI GTX 970 GAMING 4G | 2x8GB DDR4 2133MHz | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 840 EVO 250GB | EVGA SuperNOVA G2 850W | Fractal design R5 | Dell U2713HM | MG279Q

Laptop: Macbookpro 13 Retina Late 2013 8gb, 250gb
Nas: Synology Ds214play

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av Jocke100:

det har nog med imessage att göra, antar att du använder dig av samma icloud konto på båda enheterna? en lösning skulle kanske kunna vara att logga ut ifrån icloud och på så vis koppla bort din synkronisering till ditt apple konto och sen logga in igen

Icloud på en oneplus 3? Går det ens...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Gaist:

Icloud på en oneplus 3? Går det ens...

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är givetvis på iphonen icloudinställningen är kvar och när folk smsar han går smsen fortfarande dit eftersom det är meddelanden som går via iMessage och wi-fi uppkopplingen

Intel Core i7-6700K| MSI GTX 970 GAMING 4G | 2x8GB DDR4 2133MHz | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 840 EVO 250GB | EVGA SuperNOVA G2 850W | Fractal design R5 | Dell U2713HM | MG279Q

Laptop: Macbookpro 13 Retina Late 2013 8gb, 250gb
Nas: Synology Ds214play

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2013

Gå in på Inställningar-> meddelanden -> och ta ur iMessage. Svårare än så är det inte

CPU: i5 4670k @4.5Ghz GPU: 1080 TI ROG Strix RAM: 4x4GB 1666Mhz MoBo: MSI Z87-g45 GAMING PSU: Corsair CX 750M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

"No longer have your iPhone?
Follow the steps below to deregister your phone number."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gästrikland
Registrerad
Dec 2014

Tror det fixades när jag stängde av iMessage, tack för hjälpen!
Ska göra det @sickhouse länkade också.

Edit: Gjorde det @sickhouse länkade och nu kommer smsen till mig, grymt!

i7 6700K | GTX 970