Ipad Air låst till icloud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2007

Ipad Air låst till icloud.

jo, jag vet att många kommer säga "stulen" etc etc.

men så här ligger det till, har två stycken iPad Air på jobbet, som inte använts sen 2014 så gott som, så de har legat i ett föråd sen dess.
nu har jag lyckats hitta dem och ska försöka återställa dem, då personerna som konfiguerade dem inte jobbar kvar.

sagt och gjort, körde en återställning på den ena, power+Home sen itunes, och allt är frid och fröjd tills man kommer fram till att den är låst till ett iCloud konto, och ser bara I*****@v******.me , inget mer, kan inte få fram email adressen så jag åtminstone kan maila personen och be om att de ska koppla ifrån den från sitt konto, så nu sitter jag med en ipad som fungerar som en brevvikt fram tills jag kan lösa detta.

hur gör jag? har inga kvitton på enheten tillgängliga (kan finnas i ekonomi, men de är på semester fram tills i augusti någonstans), finns det något sätt att återställa en Ipad Air till total fabriksåterställning? inte bara som det blir nu?? där den rensar alla inställningar helt??

är van vid android där detta inte är ett problem, brukar inte använda iPad riktigt.

har på den andra som jag kom in i fått tag i en email adress som inte stämmer överens med den som icloud kontot är, men har mailat till den ihop om att den kanske har mer information om det.

|Dator: |NZXT Source 340 | Intel i5 6600K @4.6Ghz : Asus Z170 Pro Gaming Aura : HyperX Fury DDR4 2x4Gb @ 2133Mhz : Asus 1060 Strix OC : OCZ TL100 240GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Utan kvitto eller att personen som loggat in på den finns tillgänglig så kan du inte låsa upp den, det är de enda alternativ som finns.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.