Permalänk
Medlem

Snap-laddare?

Halloj!

Jag backade ett projekt på Kickstarter för typ ett år sen för en snap-laddare (https://www.kickstarter.com/projects/1041610927/znaps-the-9-m...), men nu har jag tröttnat på att vänta (det verkar som vi blivit blåsa allihopa), därför tänkte jag kolla köpa en annan liknande... men det finns ju hur många som helst på marknaden...

Är det någon här dom kan rekommendera en (micro-usb) snap-laddare?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Quid:

Halloj!

Jag backade ett projekt på Kickstarter för typ ett år sen för en snap-laddare (https://www.kickstarter.com/projects/1041610927/znaps-the-9-m...), men nu har jag tröttnat på att vänta (det verkar som vi blivit blåsa allihopa), därför tänkte jag kolla köpa en annan liknande... men det finns ju hur många som helst på marknaden...

Är det någon här dom kan rekommendera en (micro-usb) snap-laddare?

Men de finns ju att köpa? http://www.znaps.net/collections

Eller du menar att du inte fått vad du betalat för på deras kickstarter?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Men de finns ju att köpa? http://www.znaps.net/collections

Eller du menar att du inte fått vad du betalat för på deras kickstarter?

Det är en jävla soppa, kort sagt kan man säga att ingen har fått något än, oavsett om dom backat kickstartern eller köpt den någon annanstans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Backade den och inte heller fått än. Får dock mejl varje vecka att de gjort nya kvalitets tester och ska börja skicka ut i veckan, men sen får jag ett likadant mejl veckan därpå... Får väl vänta och se helt enkelt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Vet ni om någon alls har fått sitt?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Backade den och inte heller fått än. Får dock mejl varje vecka att de gjort nya kvalitets tester och ska börja skicka ut i veckan, men sen får jag ett likadant mejl veckan därpå... Får väl vänta och se helt enkelt.

Skrivet av ElectricPulze:

Vet ni om någon alls har fått sitt?

Ingen bland kommentarerna på Kickstarter har fått något iaf. Det var en kille som fick ett tomt skal skickat till sig, frankerat för 20g. Han klagade bland kommentarerna och visade upp en video, fick svar direkt att dom skulle skicka en ny. Han fick då ett upprivet kuvert (som många andra också fått) med en "saknad" znaps. Men denna gång var brevet bara frankerat för 11g... dvs. någon Znaps var aldrig med utan brev var upprivet för att det skulle se ut som om någon på posten hade snott den. Den nya var dessutom skickad före han ens klagade...

Det har cirkulerat i media i Hongkong att allt är en scam, vilket dom själva tar upp på sin sida. Samtidigt har dom inte kunnat visat upp några som helst bevis på att dom faktiskt har några enheter att skicka ut, och trots att dom säger sig har skickat ut ca. 10000 så finns det alltså inte en enda person bland kommentarerna som har fått något...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa denna för 30kr?

http://www.ebay.com/itm/2-4A-Android-Micro-USB-Charging-Cable...

La en beställning nu bara för att, kan återkomma om några veckor.

Permalänk
Medlem

Såg idag denna reddittråden om att dom tydligen redan licensierat ut produkten till andra företag. Så du kan ju alltid köpa den...

Backade också denna och köpte ett par stycken adaptrar, men har lite gett upp hoppet om att få hem dom. Det spelar väl dock ändå ingen roll då jag på grund av förseningarna hunnit byta från micro-USB till USB-C och hinner troligen också byta till lightning innan dom kommer, så jag får väl skänka dom till myrornas eller något

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Såg lite väl bulkig ut men du får gärna lägga upp bilder när du fått din

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

har också backat znaps. tyckte det kändes som ett seriöst företag fram tills jag började läsa den här tråden. är det verkligen så illa?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Backade också Znaps. Insåg för någon månad sedan att det inte är något annat än bluff och båg. Kändes oerhört seriöst fram tills "kvalitets- och fraktproblemen" började avlösa varandra.

Oerhört pissed - men det är väl bara att lyfta på hatten och gratulera till en framgångsrik scam.

Oceans Eleven - The Kickstarter Edition. Snart på en bio nära dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Efter tråden på reddit, och fler kommentarer på kickstarter så känns det ännu mer avlägset att det kommer dyka upp något...

Så, någon som kan rekommendera en annan?

Visa signatur
Permalänk
Lego Master

...och finns det någon pålitlig till USB-C?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kollade znabbt på deras hemsida, de försöker inte till en gnutta förklara hur en telefon ska kunna laddads med vad ser ut att vara en magnet.

Edit: Raderade mestadelen av original inlägget då nedastånde gjorde det redundant.
Där var tydligen några stift för ledningsbanor. Så fine, de löser potentiellt de banonrna och då också laddningen.
Men hur kommer det sig att ingen annan vill använda en magnet och så ytliga stift? Mac book hade väll länge bara laddning men ingen data genom en Znap kontakt? Den var också betydligt djupare för att konna garantera kontakt.

Permalänk
Lego Master

@imo:
Jag tror du har missförstått. Vad jag kan se är det kontaktstift i både connectorn och adaptern, så det är helt enkelt en tillrättalagd kontaktyta med ledande anslutningar, som hålls på plats med magneter. Tänk magsafe-kontakterna på Macbooks.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@imo:
Jag tror du har missförstått. Vad jag kan se är det kontaktstift i både connectorn och adaptern, så det är helt enkelt en tillrättalagd kontaktyta med ledande anslutningar, som hålls på plats med magneter. Tänk magsafe-kontakterna på Macbooks.

Såg det precis när jag började trycka på deras externa länkar, roligt att de inte har de på deras egen hemsida... Iaf inte de bilder jag kom förbi..

Permalänk
Lego Master

@imo:
Nej, det har du däremot rätt i. Jag såg det också på deras "vi har ju inte alls scammat nån, kolla på alla fina screenshots"-bilder. Kul att även deras statements är bilder, inte text.

Dom borde förklara tekniken lite närmare, men å andra sidan nu när man sett hur det funkar så är det rätt självklart egentligen. Frågan är hur länge connectorn i mobilen håller sig ren och oskadad så kontakt garanteras med adaptern på kabeln..

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@imo:
Nej, det har du däremot rätt i. Jag såg det också på deras "vi har ju inte alls scammat nån, kolla på alla fina screenshots"-bilder. Kul att även deras statements är bilder, inte text.

Dom borde förklara tekniken lite närmare, men å andra sidan nu när man sett hur det funkar så är det rätt självklart egentligen. Frågan är hur länge connectorn i mobilen håller sig ren och oskadad så kontakt garanteras med adaptern på kabeln..

Du har helt rätt i att det nog blir det största problemet om det skulle gå att fixa denna Znap kontakt. Något som sticker ut får lätt slag när man tappar luren och samlar upp skit i fickan etz.

Men tror där är större problem för tillfället som hur du löser problemet när stiften väldigt snabbt glappar, säg tex när du kör bil. Vid alla annan form av dator kommunikation hade den blivit avbruten. Även laddning hade hoppat på och av och nästan dragit mer störm än den laddat då gärna skärmen tänds och ett ljud görs vid inkoppling till laddare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Kollade znabbt på deras hemsida, de försöker inte till en gnutta förklara hur en telefon ska kunna laddads med vad ser ut att vara en magnet.

Edit: Raderade mestadelen av original inlägget då nedastånde gjorde det redundant.
Där var tydligen några stift för ledningsbanor. Så fine, de löser potentiellt de banonrna och då också laddningen.
Men hur kommer det sig att ingen annan vill använda en magnet och så ytliga stift? Mac book hade väll länge bara laddning men ingen data genom en Znap kontakt? Den var också betydligt djupare för att konna garantera kontakt.

Hmm, tror inte du kollat så noga