Permalänk
Medlem

Bra värden men segt ändå

Hej sweclockers, stött på ett problem med mitt internet. Tyckte det gick väldigt segt så gick in på bredbandskollen och gjorde en mätning men landade då på 18-19mbit, jag har adsl och betalar för upp till 24mbit så värdena är ju faktiskt bra. Men fastän dessa värden så är det fruktansvärt segt att komma fram, kan inte ens komma in på vissa hemsidor ibland. Tacksam för lite hjälp här..

Permalänk
Medlem

@askmyrenn: Även jag hade problem Telia ADSL 24 och ett gammalt Zyxel modem, vissa sidor som tex BBC och CNN kom jag in på men det tog ofta flera minuter innan hela sidan var färdig uppladdad, men jag hade inga större problem med tex Sweclockers och SVT.

Men nu har jag Telia VDSL 30 och en TG 799vac Router och alla sidor fungerar nu snabbt och utan problem.

Problemet med ADSL 24 börjande under vintern och jag misstänker att Telia/Skanova har ändrat något i telestationerna som gör att ADSL 24 fungerar sämre för att alla skall uppgradera till VDSL 30 eller 60.

Under 2015 fick jag minst 20 samtal från Telia där dom försökte övertala mig att uppdatera till VDSL 30 eller 60 men då tycke jag att mitt ADSL 24 fungerade mycket bra men med alla problem under vintern och våren så bestämde jag att testa om VDSL 30 skulle lösa problemet och till min glädje har det fungerat mycket bra nu i två månader med Telia 30.