XLR-Mikrofon med ljud interface(?)

Permalänk
Medlem

XLR-Mikrofon med ljud interface(?)

Goddag guyyyys,

Sommarjobbet börjar gå mot sitt slut och lönen ramlar in i Augusti och har länge tänkt att köpa en helt ny mikrofon setup(?).

Har fått rekommendationer att köpa från Thomann.de vilket jag då kommer att göra. Eftersom jag vill ta mitt ljud till den nästa nivån har jag beslutat mig att överge USB mikrofonen och hoppa in i XLR-mikrofonernas värld. Vilket är helt nytt för mig. Jag har kollat in på olika hemsidor för vad som behövs för att få ett grymt sound.

http://www.thomann.de/se/wishlist_4u_992df1456816.html
Detta är produkterna jag hade tänk att köpa. Det jag är osäker på är om mikrofonen och "Ljud interface" kommer att fungera tillsammans "right out of the box" och om stativet kommer att passa med AT2035? Jag är även öppen till andra XLR-mikrofoner som ligger vid samma pris kategori.

Är det något jag saknar i denna lista eller är allting precis som det ska? Finns det förbättringar som kan ske?
Jag har även hört att Focusriiet's scarlett gain inte är nog för att ge det kraft som behövs till AT2035? Vet inte om detta är sant eller om det är fixat med Scarletts 2nd gen ljud interfaces.

Tack så hemskt mycket ((: