DNS-problem?! Office365 med "vanlig mail"

Permalänk
Medlem

DNS-problem?! Office365 med "vanlig mail"

Hej!
Har en domän. Vissa vill använda vanliga e-postgrejorna som ingår i one.com paket. Medans vissa av oss vill använda Qoutlook i Office 365. Går det att lösa så man får "två" MX eller TX eller vad det nu heter för att köra Office365 online och åtnjuta de fördelarna.

Hänger ni med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

Hej!
Har en domän. Vissa vill använda vanliga e-postgrejorna som ingår i one.com paket. Medans vissa av oss vill använda Qoutlook i Office 365. Går det att lösa så man får "två" MX eller TX eller vad det nu heter för att köra Office365 online och åtnjuta de fördelarna.
Hänger ni med?

Forwarding.
https://support.office.com/en-us/article/Forward-email-to-ano...

Permalänk
Medlem

Man måste då få till så att mejlservrarna skickar mejlen mellan varandra om just den brevlådan som inte finns ligger i andra servern. Tveksamt om det går att få till i one.com ändan. Personligen hade jag kört på bara 1 av lösningarna om jag inte haft kunskapen.

Kiosk licens på office 365 kostar 15kr månad. Vilket har mindre lagring och ingen exchangeklient koppling. Sedan den vanliga exchange online kostar 32kr månad med 50gb lagring och möjlighet till riktig exchangekoppling. Båda har activesync för mobiltelefonerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Man måste då få till så att mejlservrarna skickar mejlen mellan varandra om just den brevlådan som inte finns ligger i andra servern. Tveksamt om det går att få till i one.com ändan. Personligen hade jag kört på bara 1 av lösningarna om jag inte haft kunskapen.

Kiosk licens på office 365 kostar 15kr månad. Vilket har mindre lagring och ingen exchangeklient koppling. Sedan den vanliga exchange online kostar 32kr månad med 50gb lagring och möjlighet till riktig exchangekoppling. Båda har activesync för mobiltelefonerna

15 kr per månad är ju inte mycket. Var hittar jag det priset? Är det bara outlook eller mail då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

Hej!

Hänger ni med?

Ja, det går och det fungerar. Har använt det några gånger vid migrering från andra mejltjänster där man inte vill ha något avbrott. Dock kräver det konton i båda miljöerna så på sikt är det oekonomisk.

Skulle det bli aktuellt så är det itne MX-pekarna du ska ändra, dessa ska peka på O365s servar. Du kan däremot lägga till One.com i SPF-listan.

K1 som jocke92 pratar om är Outlook Web App, en webbaserad e-postklient för mejl med stöd för synkronisering med mobiltelefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollskogen:

15 kr per månad är ju inte mycket. Var hittar jag det priset? Är det bara outlook eller mail då?

Skrev i mitt förra inlägg kort var skillnaden var men kan ta det igen
Kiosk, 2gb lagring, activesync,webmail men ingen outlook skrivbordsklientkoppling. Även pop3/imap
Exchange online, 50gb lagring, activesync, webmail, riktig outlook koppling

https://products.office.com/sv-se/business/compare-office-365...
https://products.office.com/sv-se/exchange/exchange-online

Sedan finns en business essentials med som är som exchange online plan 1 fast även inkluderar skydrive och skype(fd. lync)