Warhammer total war patch - utrymme

Permalänk
Medlem

Warhammer total war patch - utrymme

Hej,

Det är nämligen så att jag har problem att installera nya patchen för spelet.

Jag har spelet installerat på min SSD och Steam säger att det är ca 2GB att ladda ner.
När nedladdningen sedan börjar så ser jag hur allt diskutrymme försvinner och tillslut så stoppas nedladdningen av patchen och ger meddelandet att det inte finns utrymme kvar på hårddisken.
I C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\downloading så ligger innehållet för patchen. Och dokumentet med filerna är ca 20GB stort..

Antar att detta är några temporära filer som försvinner i samband med att patchen installeras. Men hur mycket plats ska man behöva ha på disken för att kunna patcha spelet?

Måste ju vara andra som sitter på en liten SSD och hade samma problem.

Tips för hur jag ska patcha spelet?

Visa signatur

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inget konkret tips mer än att installera spelet på en disk där du har mera utrymme.
Vad jag vet så kan man inte ställa in patch cachen på en annan disk i steam, vilket man kan tycke borde finnas.