Genuin iOS 7.x -> Genuin iOS 8.2 ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Genuin iOS 7.x -> Genuin iOS 8.2 ?

Jag har en iPad 2 och denna kör iOS 7.x pga. jag anser att uppdateringarna från Apple bara slöar ner enheterna och i mångt och mycket ger funktioner som inte alltid är nödvändiga.

Våran iPad används mest utav våra barn, och den körs mest i flygplansläge.
Den har fungerat kanon och jag tycker iOS 7 är rappt och responsivt (iOS 9.x på en sådan enhet... Döden?) - alla spel som finns för ungarna fungerar bra då de inte är så avancerade och åldern på kidsen är 5 och 2.

Nu hade dock den äldre sonen köpt en lego-sats igår och då fick man med ett spel med samma figurer för iPad eller Andriod, men det kräver iOS 8.2 eller högre.

Så!, min fråga är;

Om man redan har en enhet med äldre iOS version installerad, kan man då uppgradera till valfri version efter det? (Vet att man kan ladda ner ipsw löst)
Säg att man har en laptop och kör utan internetuppkoppling, ipsw på en sticka eller dylikt och kör en uppdatering via iTunes med 8.2 -fw'n - fungerar det?

Vet att man inte kan nedgradera till äldre versioner, om man kör tex 9.x och vill ha 8.x - för de äldre ipsw är inte signade utav Apple... Men hur blir det i detta fall?

Har inte tillgång till ipaden nu så kan inte testa rakt av, och tänkte om någon annan funderar på samma sak etc...

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Du kan bara installera iOS-versioner som signeras av Apple.
Vilket oftast betyder den senaste versionen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Senaste versionen tyvärr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Fasen med...

Aja, tack för hjälpen killar! @Fanzer @sickhouse

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Filipstad
Registrerad
Mar 2004

Finns program som kan "lura" itunes, Mer om de får du googla fram.. Osäker dock om de funkar nu, Men för 3 år sen gjorde de de..

| 990FX | FX-8120 | Intel Pro 1500 + 2Tb | 16Gb XMP1866 | R9-280x |
| i5-3470 | 4x4Gb PC3-1600 | 6Tb | FreeNAS-9.10.2 |
| Yamaha HTR-4065 | Dynavoice Magic F-5 EX |
| iPhone 7 128Gb GagatBlack|