Letar efter ett äldre spel där en trollkarl klättrar på stegar och knuffar "block".

Permalänk
Medlem

Letar efter ett äldre spel där en trollkarl klättrar på stegar och knuffar "block".

Jag letar efter ett strategiskt 2D-spel som jag spelade nån gång mellan 1995 och 2005. Man var en trollkarl som gick runt och klättrade på stegar och knuffade olika typer av "block". Man var tvungen att tänka ordentligt och göra allt i rätt ordning för att ta sig igenom banan. Trillade man från för hög höjd eller dog på något annat sätt så ångade gubben upp och bara kläderna låg kvar.

Jag har sökt runt ett tag men inte lyckats hitta det. Någon som vet vilket spel jag menar?

Permalänk

låter som Trine men det kom först ut 2009

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det var tyvärr ingen av dom. Jag glömde påpeka att jag spelade det på windows och man ser gubben från sidan hela tiden som i super mario bros, men har för mig att spelplanen var fast så att man såg hela banan.

Permalänk
Medlem

@Evolved: Lurid Land?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Tack så jättemycket, där har vi det! Underbart!

Permalänk
Medlem