Permalänk

Rpi 3 + Kodi

Hej! sitter och leker lite med min Rpi 3 och har installerat kodi på den. Är det någon som vet hur jag kan få den att autostarta kodi?

använder raspbian Jessi och vill inte köra Openelec då jag kommer använda andra funktioner också.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Svart, Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB, Noctua NH-D15, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz CL15, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, MSI Z270 GAMING M5, Samsung 960 EVO 500GB, EVGA Supernova G2 850W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

@LemonIllusion: tack för ett uppenbart och ganska dåligt svar som hjälpte föga.

Jag löst dock detta genom att lägga ett autostart med crontab till start skriptet för kodi.

Koden ser ut som så:

@ reboot /bin/bash /usr/bin/kodi-standalone

Hoppas det kan vara någon till nytta!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Svart, Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB, Noctua NH-D15, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz CL15, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, MSI Z270 GAMING M5, Samsung 960 EVO 500GB, EVGA Supernova G2 850W

Permalänk
Avstängd

jag drog ner raspberrys boot OS, NOOBS - och installerade openelec via detta.. autostartar med 5 sec fördröjning om man vill starta något annat OS. Väldigt enkelt och man behöver inte ens pilla med några textrader. Men visst, du sa att du inte ville installera openelec då det inte bygger sig på en mer vanlig distro (antar jag eftersom du vill ha lite annat skoj på prylen också) - men som tur är finns det även OSMC som är byggt på debian som fungerar likadant att välja på.

Citat:

NOOBS is an easy operating system installer which contains Raspbian. It also provides a selection of alternative operating systems which are then downloaded from the internet and installed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

jag drog ner raspberrys boot OS, NOOBS - och installerade openelec via detta.. autostartar med 5 sec fördröjning om man vill starta något annat OS.

OpenELEC är nog på utdöende (inget släppt sen 1/5) sedan alla utvecklare hoppat av och startat LibreELEC, där pågår utvecklingen för fullt.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MatteN:

OpenELEC är nog på utdöende (inget släppt sen 1/5) sedan alla utvecklare hoppat av och startat LibreELEC, där pågår utvecklingen för fullt.

Gör inte mig något då det fungerar utmärkt för vad jag använder det till - att kolla på filmer Men som sagt - OSMC finns också att välja på.