Gears of War 4 byggs från grunden för DirectX 12 och 4K-upplösning

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Gears of War 4 byggs från grunden för DirectX 12 och 4K-upplösning

Inför höstens lansering av Gears of War 4 berättar utvecklaren The Coalition i en intervju om erfarenheterna kring att utveckla för Xbox One, DirectX 12 och PC-specifika finesser.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Skribent
Patrik Jonsson
Plats
Dalarna
Registrerad
Okt 2009

Ett steg i rätt riktning, gärna detsamma med Halo.

PC: Intel 2600K 4400 MHz - Maximus V Gene - Corsair 2x4GB - GTX 680 - Intel 730 240GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell U2515H - Mionix Castor - Sennheiser HD558 - Ducky One MX Brown
Telefon: iPhone 6 16GB Whitetail 11.3

- Feedback - Kontakt - Regler -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Mar 2009

Antar att PC verren inte kommer vara låst till 60fps heller eftersom benchmark läge finns?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Apr 2009

Skulle verkligen vara rolig att lira detta på PC! Däremot så får Microsoft fixa till Windows Store till det släpps.

Speldator: AMD FX-8120 I Sapphire R9 270X DualX I 8GB I Kingston SSDNOW V300 120 GB I Crucial BX100 500GB I 320GB 640GB I W10
Acer B1 770 I LG G3 I Nvidia Shield TV V2 I PS4 PS3 & X360 I 2DS DS PSP I Canon EOS M I Raspberry Pi 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2008

En av de mest överhypade skit konsolspel någonsin. I samma liga som Halo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005

Jag hade hellre sett att de fokuserade på att få över Halo-serien till PC. Jag "drog" mig igenom första GOW när jag hade en XBOX 360. GOW har tveklöst tronen som de över-hypade spelens konung. För att inte nämna gråskalans.

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

It's all abou the graphics! .....

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Frisell:

Antar att PC verren inte kommer vara låst till 60fps heller eftersom benchmark läge finns?

Stämmer bra det. Och intressantast av allt enligt mig är att spelet ska ha möjlighet att köra med Dynamisk Upplösning även på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Hör detta lite då och då. Nästan alla gånger så har de ändrat sig under utvecklingens gång.

GrumpyGaming.net - GG Discord
Desktop: Obsidian 800D \ ASUS X99-A \ 5820K@stock \ 16GB DDR4@2133 \ Sapphire 390x 8GB\ 2x 850 EVO 500GB \ 4TB storage \ 750HX Corsair \ Ducky Shine3 MX Black
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 8TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Gött!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Mar 2003

Förstår inte heller hypen över detta spel. Aldrig spelat det och det jag sett av det på senaste E3 och motsvarande så verkar det fruktansvärt ointressant(ast).

Halo känns mer lockande och flera ggr om. Testar det när det kommer till PC eller kan liras med mus och tangentbord på Xbox.

Asus Gryphon Z87 | i5 4670K | 16 GB Vengeance| MSI 390 Gaming 8 GB | Newton R2 650 W | W10 | BF4: Livhusar
Asus VivoTab 64 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Äntligen! Nu borde alla spelutvecklare följa efter så vi får native 4K texturer i spel och det blir värt att investera i en 4K-skärm!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Squallie:

Stämmer bra det. Och intressantast av allt enligt mig är att spelet ska ha möjlighet att köra med Dynamisk Upplösning även på PC.

Låter bra, men tvivlar på att det går att genomföra sömlöst. Ser gärna mig själv överbevisad. ☺️

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Frisell:

Låter bra, men tvivlar på att det går att genomföra sömlöst. Ser gärna mig själv överbevisad. ☺️

Är det svårt på PC jämfört med på konsol menar du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Squallie:

Är det svårt på PC jämfört med på konsol menar du?

Nej inte så. Känns bara som det kommer hacka till när upplösningen ska upp. Oavsett plattform.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Frisell:

Nej inte så. Känns bara som det kommer hacka till när upplösningen ska upp. Oavsett plattform.

Tekniken används redan i flera spel på konsolerna så det är bara nytt för PC. Det funkar utan problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Låter bra.

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av holmberg:

Förstår inte heller hypen över detta spel. Aldrig spelat det och det jag sett av det på senaste E3 och motsvarande så verkar det fruktansvärt ointressant(ast).

Halo känns mer lockande och flera ggr om. Testar det när det kommer till PC eller kan liras med mus och tangentbord på Xbox.

Det roliga med GoW är att det fungerar bra i co-op, och som alla vet så blir även ett dåligt spel ganska kul när man spelar med en kompis.

Nu tycker jag inte att GoW-spelen är dåliga även om dom är långt från toppklass, men eftersom jag har spelat igenom alla spel med en kompis så har jag bara goda minnen från denna spelserie.

Gigabyte Z270x Gaming 7 | Intel Core i7 7700K | Corsair 16GB (2x8192MB) | Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III | 2x Samsung 840-Series 250GB | Samsung 850-Series 500GB | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Klappis:

Bästa kommentaren idag!
Vill minnas att när jag testade Gears of War för första (och enda) gången var jag nästan tvungen att kräkas lite.
Inte nödvändigtvis för att det var ett konsolspel, utan mest för att Epic games hade låtit skutan sjunka så djupt att jag råkade ut för en mental kallsup.

Edit: Unreal motorn är dock tvär-najs.

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 16.04 LTS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Mar 2009

@Squallie: Åfan. Trevligt. Kan du ge exempel på spel så man kan se det "in action".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av Frisell:

@Squallie: Åfan. Trevligt. Kan du ge exempel på spel så man kan se det "in action".

Det första spelet jag fick prova på det i var WipEout HD till Ps3. Kan vara första spelet som använde det öht?

Halo 5 till Xbone är ett nyare exempel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Whyster:

Det roliga med GoW är att det fungerar bra i co-op, och som alla vet så blir även ett dåligt spel ganska kul när man spelar med en kompis.

Nu tycker jag inte att GoW-spelen är dåliga även om dom är långt från toppklass, men eftersom jag har spelat igenom alla spel med en kompis så har jag bara goda minnen från denna spelserie.

Jag håller med, hade fruktansvärt roligt både i Coop Story Mode och Online när första spelet kom ut.
Så tråkigt att split-screen blir mer och mer sällsynt bland nyare spel

Välkomna framtiden!
Eth: 0x7ba9ab64c77724c12e1273eaa8eb22035e295925

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

@Frisell: Här är ett exempel från The Division på Xbone https://www.youtube.com/watch?v=0cukClU246w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2006

Trevligt, det börjar hända mer och mer för senaste tekniken.

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008

Så inget vulkan stöd?

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av RekiN:

Äntligen! Nu borde alla spelutvecklare följa efter så vi får native 4K texturer i spel och det blir värt att investera i en 4K-skärm!

Varför begränsa till en fix storlek? Beräknade texturer borde vara det naturliga valet i en asynkron era.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Klappis:

Men det är ju inte skräp, båda de spelen du nämner är ju bättre än de flesta PC spelen som av att dömma av steam verkar bestå av mest Early Access/Indie -skräp:P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av Whyster:

Köper det argumentet fullt ut Att lira co-op tillför absolut en dimension och är liksom kul i sig

Asus Gryphon Z87 | i5 4670K | 16 GB Vengeance| MSI 390 Gaming 8 GB | Newton R2 650 W | W10 | BF4: Livhusar
Asus VivoTab 64 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Me like

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Två saker oroar mig:

UWP: Denna extremt hårt inrutade och styrda trädgård, behöver öppnas upp. Dags för MS att inse att PC och XBox inte är jämförbara, så sluta försämra spelupplevelser på PC

Konsolport: Tja, det förklarar sig självt...