Permalänk
Medlem

Gå ner från UHD till QHD

Jag ångrar att jag valde UHD 60 Hz före QHD 144 Hz. Sitter med dubbla Titan X på skärmen PG27AQ. Såhär i efterhand hade det varit smartare att köpa Asus PG279Q med 165 Hz IPS. Någon som har något tips på hur jag kan byta ner mig? Hur mycket har min skärm förlorat i värde tror ni? Det komiska är att jag köpte PG279Q på black friday för ca 7000 kr tror jag det var, men ångrade mig och avbeställde. Min dator är byggd för 4K. Jag klarar absolut inte av TN-skärmar nu när jag är van vid IPS, så att köpa en billig TN skärm är inte aktuellt. Att sälja ett Titan X är kanske aktuellt men lite bittert då jag installerat vattenkylare till dem. Bör jag ha kvar bägge Titan X korten om jag vill kunna spela nya spel på QHD med hög FPS?

Permalänk
Medlem

Finns en Asus PG279Q på inets fyndhörna för 6.1k typ. Ring o se om du kan boka den o hämta alt om de kan skicka den?

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Entusiast

Om du inte vill ha kvar skärmen så försök lägg ut en annons här på marknaden.
Du kan förvänta dig cirka 70% av nypriset beroende på skick, tillbehör, etc.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Om du inte vill ha kvar skärmen så försök lägg ut en annons här på marknaden.
Du kan förvänta dig cirka 70% av nypriset beroende på skick, tillbehör, etc.

Hur ligger det till om man har skärmen på avbetalning? Kan man sälja skärmen, köpa den andra, och fortsätta betala på den gamla eller gäller inte försäkring osv på skärmen för den som köpte den då?

Permalänk
Medlem

@daroo
Garantier, reklamationsrätt etc. är bundet till kunden och kan inte överföras vid försäljning även med kvitto. Sedan finns det en del företag som accepterar återsålda produkter ändå i s.k. "good will" alternativt har skrivit till det i sin policy.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.