Permalänk

Mus med inbyggd switch

Hej,

Jag har insett att det finns många sätt som möjliggör att använda samma mus och tangentbord på två datorer.
Dels är det olika typer av switchar (typ KVM) och dels mjukvarulösningar (som Synergy och ShareMouse).

Jag undrar om någon sett lösningar med inbyggda switchar i t.ex. trådlösa tgb/mus med två bluetooth som kopplas i varje dator? Så man kan klicka på en knapp på musen så byter man dator?

Permalänk
Medlem

Makron finns ju? Annars kan du köra en virtuell maskin på datorn och ha den på ena skärmen, så slipper du ha ett makro som du lyckas komma åt lite då och då av misstag. Det är mer processorkrävande men det beror på vad du ska göra.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk

I mitt fall har jag separata skärmar till varje dator, två till laptopen och två till stationära, så virtuellt är inget bra alternativ i detta fall... Kan man byta dator med makron verkligen?

Permalänk
Medlem

Logitech MX Master har en sån switch för tre datorer. Riktigt trevlig arbetsmus också.

Permalänk

@dagbro: Perfekt, precis vad jag var ute efter. Enda nackdelen är att switchen sitter på undersidan. Hade föredragit en mer lättåtkomlig knapp. Går det att programera någon av de övre knapparna att göra samma sak (switcha mellan datorer) ?

En fördel som mjukvarorna har (t.ex Synergy) är att tangentbordet också följer med när man swtichar dator. Känner du till något tangentbord med samma funktion?