Permalänk
Medlem

Nya lurar 4k

Tjena, tänkte köpa ett par nya lurar då jag vill byta ut det jag har nu.
Vill inte ha någonting så som razer eller steel series etc. Letar för det mesta efter studio lurar som är bra all around.
mvh

Permalänk
Medlem

@adillboy: Hmm, förstod inte om du ville byta till ett par hörlurar för 4K eller om du bara letar nya hörlurar.

Jag har personligen testat ett jäkla gäng lurar och kan rekommendera följande (för studio)

Beyerdynamics DT770 (rent ljud med lite extra bas)
Sennheiser HD-25 II (renast ljud enligt mig)
AudioTechnica M50x (klassiker)

Fler alternativ finns på länken (finns egentligen ingen dålig hörlur där med tanke på priset, du får vad du betalar för):
http://thomann.de/se/hoerlurar_studio_hoerlurar.html

Tänk dock på att inom ljud sker något som kallas "diminishing returns". Detta innebär att vid en viss punkt betalar man kanske dubbelt så mycket för 5% bättre ljud. Hade jag varit dig hade jag lagt mig mellan 1500-3500kr. Över detta betalar du oftast för mycket pengar för liten skillnad. (Kanske ett undantag på Bose Quietcomfort 35, ej testat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tearzyo:

@adillboy: Hmm, förstod inte om du ville byta till ett par hörlurar för 4K eller om du bara letar nya hörlurar.

Jag har personligen testat ett jäkla gäng lurar och kan rekommendera följande (för studio)

Beyerdynamics DT770 (rent ljud med lite extra bas)
Sennheiser HD-25 II (renast ljud enligt mig)
AudioTechnica M50x (klassiker)

Fler alternativ finns på länken (finns egentligen ingen dålig hörlur där med tanke på priset, du får vad du betalar för):
http://thomann.de/se/hoerlurar_studio_hoerlurar.html

Tänk dock på att inom ljud sker något som kallas "diminishing returns". Detta innebär att vid en viss punkt betalar man kanske dubbelt så mycket för 5% bättre ljud. Hade jag varit dig hade jag lagt mig mellan 1500-3500kr. Över detta betalar du oftast för mycket pengar för liten skillnad. (Kanske ett undantag på Bose Quietcomfort 35, ej testat)

Dåligt ordval val av mig, ska vara budget på 4000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Något speciellt val av ljud du gillar? Neutralt, mycket bas m.m.
Satsa på en lur för ca 3000 och resten på en bra dac med hörlursförstärkare. Rekommenderar beyerdynamic DT serie och sennheisers HD 600+ serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Sortera på pris på Thomann. Dom har alla "seriösa" studiolurar.

Permalänk
Medlem

är ingen audiofil och har endast testat hörlurar vid affären. Men Quietcomfort 35 är den som har renast ljud enligt mig. Värt att gå och testa före köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sennheiser HD 600 är klassiker, grymma för priset, aldrig ett dåligt köp. HD 650 funkar också om man gillar det ljudet (typ lite mer bas). Båda är öppna lurar, så de är bra om man sitter hemma och lyssnar. Passar ej på bussen/stan. Båda är relativt tungdrivna, så du behöver kanske en stärkare om du inte har.