Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

1080p-skärm för max 2k, förslag?

Tjenare!

Jag håller på att leta efter en skärm till att ersätta min BenQ G2020HD som börjar kännas lite till åren. Den är främst tänkt att mest användas till racingspel (inget med alltför snabba rörelser alltså), filmtittande samt surf så klart Jag har gjort en lista på de egenskaper jag letar efter:

• Storlek 21 till 24 tum - är gravt synskadad och måste sitta nära skärmen, så allt över det blir för svårt att överblicka

• Upplösning 1920x1080

• VESA-fäste

• Löstagbar skärmfot

• Gärna 8-bitars färg per kanal - de 6-bitarspaneler jag haft hittils har haft problem med bandning och grynig bild pga dithering, så jag vill helst slippa det

• IPS- eller VA-panel el. liknande

• Kanske Freesync-stöd - ska eventuellt uppgradera till ett RX480 i höst

• Max 2000kr, men kan tänka mig att betala mer om det är värt pengarna

Jag har hittat en skärm som verkar funka bra: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3642548 (att den är böjd är också en fin bonus), men jag skulle gärna vilja ha lite andra förslag ifall det finns bättre produkter. Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Workbench 3.1
Registrerad
Jan 2002

Tycker den skärmen verkar riktigt bra för det priset! Lite sugen på en själv
Har svårt att ge dig rekommendationer pga din synskada. Vet liksom inte hur bilden blir/upplevs för dig. Bästa är väl att beställa hem den du själv tror är bra och testa! Du har ju ångerrätt ifall det inte funkar för dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Tack! Jag tar nog faktiskt och slår till, den kan ju inte i alla fall vara sämre än min gamla